Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Nadja - 31 augusti 2010 22:38

Idag flyttade Simmen till Sleipner. Jag har fått i uppdrag att rida sötis-travaren och försöka få lite mer muskler på honom. Det kommer att bli jättekul och jag hoppas att han också tycker det.


HAHAHAA!!! Jag älskar Viking Lines reklam på TV3....  

Av Nadja - 30 augusti 2010 22:29

Bläää... måste ha ätit nåt konstigt, min mage mår inte bra. Blä!

Nåja... I morse vaknade jag före väckarklockan.. ÅHÅÅ...och sen skulle jag käka frukost och såg verkligen fram emot att få äta grekiskt bröd med ost och paprika. Men vad upptäcker jag då? Jo... paprikan var helt möglig på insidan! UÄÄÄÄ! Suck

Sen åkte jag till Klas och red en sväng med C & N.... Klas va sötast och plaskade igenom vattenpölarna vi hittade på vägen. Se jobba hela kvällen.... hade iaf uteritt med sista gruppen och jag tog Mia-ponnyn. Så snäll så va hon... det är en ponny man skulle kunna ha hemma!   

Av Nadja - 29 augusti 2010 22:48

Sov länge... och oj vad skönt det var. Sen och handla, fixa middag och sen åkte jag till Klas och skrittade ut med C & N. Det började småregna lite, men det gjorde ingenting... Vet ni vad? Klas kan numera skryta med att hon är min favorithäst!   Mina andra älsklingar springer ju på de evigt gröna ängarna.


På tal om Trapalanda.... Ganti har också lämnat jordelivet. Ännu en häst borta från privatstallet. suck. 2010 är verkligen ett SKITår!

 

Men på Tisdag blir det spännande. Då flyttar Simmen in till privatstallet och jag skall ridträna honom. Simmen är Emmis travhäst som nu skall tränas på ett nytt sätt för att se om det hjälper honom. Det ska bli buskul! Hoppas han tycker det också. höhö...


Och i helgen åker jag kanske till Petra...   Jeeii...

Av Nadja - 29 augusti 2010 12:18

Jag har härmed betalat av mitt studielån och med andra ord så har jag äntligen betalat Ante (min första häst)! Hihihi... Bara billånet kvar att betala då.

Av Nadja - 29 augusti 2010 11:11

Alltså, ni måste smaka på Paulúns blåbär och vanilj müsli! Den är jättegod och bästa av allt... den är nyttig!! Helt värt sitt pris tycker jag.


Och så är det en annan sak ni måste kolla på... den här videon. Det är från en tjurfäktning och tro nu inte att jag är ett fan av den sporten, tvärtom.... jag AVSKYR allt som plågar oskyldiga djur.... men titta på den fantastiska hästen... den är helt otrolig!!!!

Av Nadja - 28 augusti 2010 19:10

Gosh.... red en hel timme på lång tygel och utan stigbyglar och bara satt på Klas och försökte lära mig att slappna av. Det är inte lätt kan jag säga.

Jag har alltså ridit lektion för Soile.

Men utan att ta i tyglarna en enda gång på hela lektionen och bara styra och påverka hästen med sitsen så fick jag henne att trampa under sig riktigt fint. Vilken känsla!!   


Måste även berätta att jag lastade Klas helt själv idag. Duktiga Klasen!   

  


Av Nadja - 27 augusti 2010 21:47

Idag kom Mortjin och jobbade med mig hela dagen! Eller ja... hon kom lite senare än kl.7.00 haha..

Vi mockade och pratade skit mest. HAHA... Mocka skit och prata skit... höhö... jättekul...

Sen efter jobbet så åkte jag till Hammarland och tittade på träningar... och i morgon skall jag rida Klas för tränaren! Wohooo.. Hejja Klasen! Sen måste jag åka till Sleipner och fylla på vatten i hagarna, eftersom Benny inte gick att starta idag... batteriet var dött... dahh.. Det är kul att hästarna får gå ute mycket, men måste dom dricka så förbenat med vatten?

Nej nu måste jag äta. Har inte ätit sen kl. 13.00 typ.


  

Av Nadja - 26 augusti 2010 16:34

Oj hoppsan... Imorgon är det Fredag och sen är det helg!   Den här veckan har gått jättefort, skönt! I helgen skall jag åka och titta på lite träningar i "medveten ridning" och hoppas på att man kanske kan vara med på nån träning nån gång med Klasen. Det tror jag hon skulle gilla.   

Nu ska jag snart åka till Lumparland och hålla lektion... och tvätta kläder hos svärmor efersom vi inte har orkat fixa tvättmaskinen ännu. Suck

Hahaha... spana in Gizmo...   

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards