Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2013

Av Nadja - 30 mars 2013 13:49

Dom kan tillverka filmer för flera miljoner....till och med rollfigurerna har fler kläder än vad vissa av jordens befolkning någonsin kommer att ha.
Och dessa matlagningsprogram... Om ett salladsblad ligger fel eller en köttbit är stekt 30 sekunder för länge så slängs det!? Så sjukt...
Och samma med människor... folk bråkar tex om när huset blir färdigbyggt... Medan vissa inte ens har ett hem.

Det sistnämnda är taget ur verkligheten... Fy fan vad dum man är alltså....

Av Nadja - 29 mars 2013 00:19

Ikväll somnade jag på soffan....det har jag inte gjort sen Amy föddes typ... Höhö! Och det var ju såklart medan jag tittade på Last Resort.... Gah! Tur att jag spelade in det! :D

Idag hade jag uteritt med 16 gruppen. :) Det var härligt att få rida igen...det är ju faktiskt 2 veckor sen nu? Typ...usch...alldeles för länge. Jag red iallafall Pluto eftersom ingen annan vill ha honom på uteritter. Hahahaha! Nej, men han va söt. :P
Hästarna var någorlunda snälla iaf och alla satt kvar! :)

Nu blir det uteritter nästan varje vecka! Naaaajs! Våren är välkommen! Årets första tävling är på måndag också!

Av Nadja - 27 mars 2013 21:22

Suck...det är alltid en konstig känsla när en häst måste tas bort... Dom lämnar ett tomrum efter sig... Alla vanliga rutiner blir mitt i allt fel eftersom just den hästen inte står där mer...
Jag orkade inte se den tomma boxen mer, så jag satte dit Arrow istället! :) Han blev vääääldigt glad kan jag säga! Hihi

Zijan har fått gå i stor hage 2 dagar nu...snart får han börja sättas igång! Wihuu! :)
Nu tänker jag sova...ny dag imorrn! Men sen är det helg hela 4 dagar!!! Yesssss!
Här bjuder jag på en bild på mig och gullungen min. Höhö

Av Nadja - 26 mars 2013 22:24

:'(

Av Nadja - 24 mars 2013 22:49

Superfin Volvo s40 säljes!
Årsmodell 2000, 156 000km. Endast 2 ägare och riktigt fin.
Kanonpris: 4500euro
Kontakta mig för mer info.

Av Nadja - 23 mars 2013 21:33

Crown Arwen sadel säljes. Vid bom och 17" i sätet.
Anatomisk lädergjord 120cm, stigläder och säkerhetsstigbyglar medföljer om man vill. Kontakta mig för mer info och pris.

Av Nadja - 23 mars 2013 21:27

Stackars Amy..... Nu har hon hostat sig igenom två nätter och nu hann hon bara somna så började hon igen. Hon hinner knappt hämta andan mellan hostningarna och det är nästan så hon kräks. :(
Så jag fick nog och gav henne hostmedicin, Expigen..... Man får ge 2,5ml x 3 för barn mellan 1-3 år. Vilken mirakelmedicin!! Hon slutade hosta direkt och har inte hostat sen hon fick den. Nu sover hon sött. Äntligen!
Sen läser man på nätet att man absolut inte ska ge hostmedicin till barn under 2 år.........hmm.... Nå, det stod ju på flaskan att man fick ge... Så jag gav....och nu får hon sova. :)

Jag vet att jag också fick Expigen som liten, men då kalla vi den för kråkmedicin...för det är en kråka på flaskan. Haha!

Men ja...har ni gett era små hostmedicin? Jag undviker helst att ge en massa medicin, men när hon inte får sova och knappt får luft så väljer jag att ge det ändå....
Tro mig, jag har testat allt före...hon har 8st pocketböcker under sängbenen. Hon sover på min kudde så hon kommer upp ordentligt...jag testade ge vatten, vatten och åter vatten, men nääää... Hon fick till och med sova i min famn, men det går ju inte praktiskt....
Blä, försvinn dumma förkylning....

Av Nadja - 22 mars 2013 22:55

Isåfall är jag på god väg..... Mammas lilla älskling. <3
Idag har jag varit hemma från jobbet eftersom Amy är sjuk. Hon är jätte förkyld och snoren bara rinner... Idag kom hostan också. Stackarn! :( Hon har knappt kunnat sova senaste 2 nätterna eftersom hon halvt kvävs av sitt snor... :( Och lite stegring på det också. Usch, det är så jobbigt när dom små är sjuka....Amy blir lite extra mammig också.
I morse måste vi ut med hunden trots snorigt barn, men jag klädde henne varmt och det var nog skönt med frisk luft och sol.
Nu ligger hon och sover och det låter mycket bättre i snoreriet än igår...nu får hon luft iaf. Skönt.

Min vikarie Malin ringde och berättade att lektionerna hade gått bra och att Flugan stigit på en spik!!! När skall eländet ta slut? Nu har vi 4 hästar skadade.... Great....not... Egentligen fem... Suuuuck! Jag blir galen. Nå, hoppas eleverna har lite överseende med att vi måste hålla extra lugna lektioner med mycket skritt så att det inte blir allt för jobbigt för de friska hästarna som nu måste gå mer.... Blä... Vi behöver nya hästar NUUU!

På bild är Fisen på morgon promenad och sen en bild på Zijan när han ska få bandaget bytt....man ser det lilla lilla såret på höger fram..

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards