Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Nadja - 25 augusti 2010 21:24

Åkte till Klas på förmiddagen och red dressyr på en stor härlig äng. Solen sken och det luktade svettig sommarhäst!   Jag tror jag behåller sommaren en stund till.

Måste bara berätta att Klasen gjorde 2 rena galoppombyten på raken.... jeeeii... Det är klart mycket bättre att rida henne på en fin stor äng än att traggla på ridbanan.


Sen åkte jag på jobb och Rebecka kom och hälsade på en sväng. Skoj! Lektionerna gick bra, men jag är jättetrött. Och så är jag fruktansvärt sugen på ostbågar! Hmmmm....

_______________________________

Satt och funderade på hur mycket man kunde ha gjort i livet, men inte vågat/kunnat... Jag ångrar sååå att jag inte åkte utomlands och gjorde min hästpraktik. Men jag hade just köpt min första häst och jag ville inte lämna honom.... så det gick inte.

Jag skulle vilja åka till Montana och leva cowboy-liv.... NÅN dag skall jag göra det!


Vad skulle ni mer vilja göra i livet om ni hade möjlighet?

-Jag vill bli Rally-förare, prinsessa, skådespelare, hollywoodfru, veterinär, en av medlemmarna i mythbusters, vältränad, naturfotograf, sångerska, hästtäckesdesigner, rik


OKEJ?







Av Nadja - 24 augusti 2010 19:47

Försöker övertala en bekant att sälja sitt hus till mig... Hihihi... Det går inte så bra, men jag ska lyckas! HAHA!


Just nu sitter jag och lyssnar på Twilight soundtracket.... Och jag fick plötsligt lust att se filmen... men TV´n är upptagen, så det får bli här på datorn!      

Av Nadja - 24 augusti 2010 16:47

Allt och inget händer....

Dagen har varit lite trög som vanligt... Vi tog in ridskolehästarna efter vi hade mockat ur stallet för dom stod och skakade i hagen i regnet. Dom går ute på nätterna ännu, men i natt får alla utom ponnyerna stå inne. Jag försökte fixa med hemsidan också, men den där jäää**a datorn på jobbet är sååå TRÖÖÖG! Gahh... jag borde ha åkt hem och fixat det hemifrån.

______________________________

En av privathästarna åkte till himlen idag...   Förbanna vad dom behöver hästar till Trapalanda nu då... suck


Men däremot får jag en ny häst i min box på Sleipner... (Klas bor ju i Santos gamla stall nu) Jeeeiii... Ska bli skoj!

______________________________

Jag hämtade mitt paket från H&M idag!  Och alla kläder jag beställt passade! Jeeeeeeeeeiii!!

Av Nadja - 23 augusti 2010 22:50

Åkte och red Klas på förmiddagen. Hon var lite lugnade idag och vi kunde till och med galoppera utan att studsa denna gång! Jeeii... Men jag fick jätteont i ljumskarna... vaddå otränad!? Eller så va det för att Klas är så feeet. Hehe...

Däremot verkade det som om Nina flyttat unghingstarna från betet... jag tyckte jag hörde dom skrika hemifrån deras gård nu. Så nu kan jag rida till sandtaget och klättra med Klas, det blir roligt.

Det var härligt väder nu ikväll! Sol, varmt och i slutet på kvällen så var det helt vindstilla. Hoppas det får vara såhär nån vecka till innan kylan kommer.


Vad skall ni göra på Julafton?

Jag vill åka till Alaska.... vill nån betala resan dit? Jag vill åka hundspann och mysa i en stuga och värma fötterna i öppna spisen! OKEJ!? Synd att jag aldrig kommer att få göra det. *buhuuu*

M vill åka till Lappfjärd... till hans mormor... jag vet inte vad jag vill ännu. Jag borde ju fira julen hos 3 olika familjer typ.. gahh...


  

Av Nadja - 22 augusti 2010 23:12

Just ja... jag har sett på film igen..

Den här gången kollade jag klart på "Grown Ups" och den var rolig... 8 av 10 får den... jag skulle absolut kunna se den igen.

Jag har kommit fram till en sak... en bra film blir bara bättre när du ser den andra gången!  Däremot har jag sett sagan om ringen filmerna många gånger och jag fattar fortfarande ingenting av dom. VAR ÄR DET BRAIGA?? Dom är inte bra.. Okej?


Jag längtar till Jul... inte bara för att det är julafton, utan för då släpps troligen en massa bra filmer och övrigt... bland annat LOST säsong 6 och så Eclipse såklart!
Jag väntar och längtar!!

Av Nadja - 22 augusti 2010 20:51

Var till Klas i dag... Och vet ni vad!!! För första gången hälsade hon på mig för att hon blev glad att se mig!    (annars gnäggar hon bara om hon tycker att det är dags för att komma in eller om det är mat-tid) Hon gnäggade högt och ljudligt och sen mumlade hon hela tiden medan hon kom gående mot mig... lilla gumman.. jag blev nästan rörd! Precis så gjorde alltid Santo...


Sen tog jag in dom och borstade lorthögen en bra stund... uj vad smutsig hon är... blää! Längtar till täckesperioden... då ska hon badas på Sleipner och sen täcke på ute varje dag! HAHAHA!!
Sen ut på tur... Ojoj... ångrar att jag låtit henne stå i 3 dagar! Hon var pigg och allmänt okoncentrerad.. Skrittade ut en bit och tänkte klättra lite i sandtaget, men unghingstarna går fortfarande i hagen bredvid så jag vågade inte riskera något...

Jag red lite dressyr på Carros parkering istället, det gick bra efter en stunds trugande... svettig blev hon iallafall.


När jag kom hem så fixade jag käk... och jag lagade stuvade makaroner för första gången i mitt liv... yeah! Och jag brände dom inte!   

Av Nadja - 21 augusti 2010 14:03

Av Nadja - 20 augusti 2010 21:25

Pust...
Jobbat 7-15 idag... Jisses vad tungt det var att stiga upp tidigt.. Gick väldigt segt första timmarna.. mockade och fixade helgjobbar-lappar osv. Sen skulle en massa hagar ha vatten och det går sååå trögt att fylla på med våra slangar för trycket är värdelöst. Jag hann inte ens fylla på allt för jag måste till travbanan och vara funtionär.
Så jag har alltså roat mig på travet hela kvällen! Jag satt i inskrivningen som vanligt, utan Carro denna gång dock... Det gick bara prima.. jag fick ta alko-test!   Höhö.. Ingen va full, eller så fungerade inte mätarn.


I morgon hoppas jag på fint väder så jag kan fara ut med Klasen. Hon har stått nu igen i 2 dagar.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards