Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2012

Av Nadja - 29 februari 2012 22:07

Jag tycker den här ridskolan är så fin.... jag hoppas att jag kan åka och besöka den nån dag i livet!
Jag vill ha mitt stall sådär fint också...  

http://www.aledals-ridcenter.net/




Nu ikväll var jag med Amy till min mor... hon fick bada där och jag undrar vem som var blötast när vi var klara!? Hahaha... hon är helt galen i vatten. Sötnos...

För två nätter sen så fick hon för sig att hon skulle sova på mage... och nu vill hon BARA sova på mage! Haha... tokfia! Men hon är gulligast i världen min lilla tös.


Imorgon blir det ett besök till jobbet och så har jag Sirius... jag hoppas på SOOOL! 

Av Nadja - 28 februari 2012 19:28

Ojoj.... jag längtar så jäkla mycket efter en häst nu.... så jag kan shoppa en massa grejer! Iiiihhh!!
 

Känner mig som 14 år igen... tihihihi... så nu ska jag göra en lista på grejer jag ska köpa till min häst:

- Skrittäcke från Mia's RS... sånt där i ylle... vet inte vilken färg.

- Fleecelindor, Mia's RS

- Amigo regntäcke

- Rambo vintertäcke

- Rambo fleece/innetäcke

- Senskydd Veredus

- Dressyrsadel, Stübben Tristan Lyx

- Klippmaskin, Liscop 


Såja... det kommer inte alls att bli dyrt... nej nej... 




Av Nadja - 28 februari 2012 14:09

Jag vill bara tipsa om en sida som jag haft på mina favoriter typ sen den började existera...
http://hem.passagen.se/ciaa/dressyr.htm 

Jättebra skrivet, bra tänk.....   


Var ute på promenad just i det vackra vädret... titta vad fin himmel... Jag tycker alltid den är som "blåast" på vårkanten...  

Av Nadja - 27 februari 2012 09:45


Älskade lilla snödroppe!     

Av Nadja - 26 februari 2012 23:10

Se nu... bara för att jag tidigare "klagade" på att det är fullt upp i sommar så skall såklart allting hända på SAMMA helg.... till och med SAMMA dag! Suuuuuuuuck!

Jag missar tyvärr min mormors 80-års kalas... jag hade sett fram emot att träffa släkten och allt. Dom skulle ju få träffa Amy...... Och sen ville jag visa Macke Korpo... och om vi skulle hunnit, även mitt barndomshem. Men NÄÄ.... Nu blir det inte så. Blööh..

Det var för bra för att vara sant... men man hinner inte åka på alla jippon... tyvärr.


Istället blir det bröllop (nej inte JAG som ska gifta mig....) och jag kommer att lipa ögonen ur mig.... synd på sminket... måste komma ihåg vattenfast mascara.... höhöhö!

Nu ut med hunden och sen sova... idag sänkte vi botten på spjälsängen åt Amy... hon har börjat klättra.   hihihi.... 


 

Av Nadja - 26 februari 2012 08:45

Igår såg jag och Nathalie War Horse på bion. Den va jättebra... men jämna mellanrum dök det upp helt underbara människor som verkligen brydde sig om hästarna. Och så var det jättefina hästar med också... även om det var en massa olika som spelade rollen som Joey (hästen allatså) och den var väldigt bra gjord!   Tack Steven Spielberg.

   


Sen åkte vi hem och kollade på Melodifestivalen och sen på GHS och dressyren.... Patrik Kittel vann med Toy Story och en superfin ritt. Så mjukt och fint.... så följsamt... dom såg ut att ha så roligt tillsammans. Jag vill rida som Patrik. Och tänk att få ha en sån fin häst.... men sen kom jag på att man skall ju klara av att underhålla det också.... det är så himla lätt att förstöra en häst...
Jag kan ju jämföra med Nisse på Sleipner.... hur otroligt fin han var när jag provred... vilken fantastisk trav han hade... stooora steg och lätt och luftigt!! Hur travar han nu? Ähum.... ja.... precis!

Det är också nu jag saknar Klas fina trav... vilka jäkla ökningar vi fick till... särskilt på ängen vid sommarbetet. Jisses... vi flööög fram i ökad trav.
Första gången jag red henne så reagerade jag på att hon kändes bra mycket större än hon var... just pga traven. Den var så luftig och fin. Gulle-Klasen. 

Nej, man skall vara rädd om hästens gångarter... nr är alltid framåtbjudningen. Bry er inte om var hästen har huvudet... tänk istället på att den trampar på ordentligt och framförallt är avslappnad. 
Traven är den lättaste gångarten att påverka... och säkert också den lättaste att "förstöra"! 

Av Nadja - 23 februari 2012 15:43

Jahapp... då har kronprinsessan och prins Daniel fått sin lilla bäbis!   Och en tjej...jeeeiii!

Allt känns så mysigt och härligt och det är då jag ler lite för mig själv när jag tänker på att även kronprinsessor har avslag och måste träna på amningen (om hon nu SKA amma....) Hihi!

Önskar all lycka till familjen. Det största som kan hända i livet.....


Snacka om uppståndelse..... Sen att jag inte ens fick ett grattis från mitt jobb när jag fick Amy är en annan sak..... hahahaha! Who Cares??  

Av Nadja - 22 februari 2012 22:02

Jag var just uppe i sovrummet för att titta till Amy.... hon nös till en gång och jag flyger fortfarande upp för trappan vid minsta lilla ljud...."tänk om hon slutar andas? Tänk om hon kvävs av nussetrasan?"
Jag älskar min lilla tös så mycket... Redan när jag kände första sparken i min mage så insåg jag att det är det här som är meningen med livet! Jag älskade henne från första stund.... redan vid strecket på graviditetstestet!  
Jag skrattar fortfarande åt mig själv när jag förr sa: "jag skall ALDRIG ha barn!!" 
Tur att jag blev klokare på äldre dar.... den största anledningen till att jag inte ville ha barn var nog att jag hade sån fruktansvärd förlossningsfobi... 
Att jag idag står här och tycker att min förlossning var det mest fantastiska och häftigaste jag gjort i hela mitt liv är inget jag hade väntat mig! Hihihi...

Och när jag sen fick upp Amy på min mage.... OBS...mage, inte bröstet....navelsträngen var så kort... hahaha... är det lyckligaste ögonblicket i mitt liv. Min fina lilla bäbis... världens vackraste.

Det är såna här stunder jag inser att livet är så skört.... Jag är så tacksam över varje dag och jag hoppas och ber att min familj får vara frisk och lycklig.
Små problem blir plötsligt väldigt löjliga.... jag är för fet, nån viss person är dum, tvättmaskinen är sönder,...

So what?
Jag lever och mår bra... jag har min dotter och min familj och dom mår bra. Tack, det är allt jag behöver. 

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards