Forever is only the beginning...

Alla inlägg under december 2010

Av Nadja - 30 december 2010 21:06


Klas fick åka till ridhus igår och hon var jätteduktig!   

Igår efter det var jag, Macke, Gizmo och Nella till min pappa och "firade jul"! Vi fick god mat och så fick vi julklappar... jag fick en Jamie Oliver stekpanna och en massa strumpor och handdukar... och lakan osv... Mycket bra!

Sen fick Nella leka med Amber (rottweiler också) i snön och dom hade jättekul! Knashundar.

Nu ligger Nella här vid mig och FISER! UÄÄÄ.... *vifta bort*


Nu tänker jag kolla på film och sen sova. Huvudvärken har sakta kommit fram.... Usch... hoppas det är helg snart!!!!

(Imorrn middag hos svärmor! Jeeeeiii)

Gott Nytt År!!!


Av Nadja - 27 december 2010 23:25

Idag fick jag en julklapp till... en laptop-kudde! Så att man kan sitta med laptopen i knäet utan att den blir överhettad. Den är jättebekväm! Såhär ser den ut:  

lånad bild.


Och på Onsdag ska jag och gulle till pappa och äta middag, samt att jag får mina julklappar av honom då!   Wohooo..


Idag jobbade jag.... dagen var oerhört lång och jag var så trött vid 14-tiden så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Ughh... Men tidigare på dagen så hade jag och Nathalie väldigt kul... hahaha... Här ser ni varför:


Natha åkte spade.... hahaha... Jag skrattade så jag fick ont i magen! 

Vem sa att det är tråkigt att skotta snö?   


Förresten... jag har ett test åt er... testa hur många twilight-karaktärer du kan komma på... du har 1 minut på dig!   Jag sög på detta... *host*

http://www.e4.com/inaminute/twilight-characters-in-a-minute/play.e4 

Av Nadja - 26 december 2010 21:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 26 december 2010 13:09

Varför äter man godis? Man mår ju inte direkt bra av det....

Nu har jag ätit godis i 3 dagar och jag säger bara det... att sluta med skiten var det bästa jag gjort. Jag är helt matt i kroppen... har ont i huvet och noll energi. I morgon slutar jag upp med det igen.... sen blir det inget godis förrän nästa jul.


Idag ska jag bara vila. Har varit lite mycket med julfirande och kalas.... Jag borde åka till pappa också nån dag och fira jul. Hmmmm...

Ikväll ska vi hämta Nella och sen har vi henne en hel vecka!   Jeeeeiii... Hon är den sötaste Rottis man kan tänka sig!

Hittade också mina arbetstider på mailen. Jag gillar min kommande vecka! För en gångs skull har jag tillräckligt med tid att planera min termin! TAACK!!!!


Så önska nu vad ni vill göra på lektionerna!

Av Nadja - 25 december 2010 12:35

Julafton avklarad.... var hos svärmor och åt gott och spelade lite Wii...   

Många fina julklappar fick man också och vi fick även vårt första bäbis-plagg... hihi... Jag har även ätit godis som jag inte har gjort på 3 år!!!! GOTT! Men det är bara över julhelgen, sen tänker jag inte äta nåt mer.

Idag har jag ont i huvet (säkert på grund av allt socker...haha) och känner mig väldigt trött.

Ikväll blir det kalas hos svärmor... hon fyller 50 idag så. Fullt ös hela julen. Och så måste jag åka till pappa nån dag och få mina julklappar där! Jeeeeiii!!

  

Bäbis första klädesplagg!   

Av Nadja - 23 december 2010 17:29

Nu är vi hemma från Lappfjärd... det var bara -22 där.... brrr.. men nu verkar ju kylan ha kommit hit till Åland också.

Jag var till Klas idag på dagen och gick en promenad med Gisela i kylan. Vi gick till Santos grav och den var ju såklart helt översnöad. Grävde fram lyktan iallafall, hade tyvärr inget nytt batteri till elljuset, men det var fint i snön ändå.

Lilla Klasen var dock lite ledsen eftersom hon hade sår på båda bakbenen... och vänster bak var svullet och ömt.. Lilla tanten... Hon har lyckats slita av sig den andra kastanjen nu och sår överallt- fråga mig inte vad hon har gjort. Suck

Men ingen feber och ingen hälta... det är ju bra!


Nu har jag just slagit in paket till mina nära och kära, men pappret tog slut... jag hade ju 3 rullar... hmmm... Jag borde även gå över till mamma och hämta mina paket därifrån... och lämna godis åt min lillebror som var kattvakt när vi va borta.


Idag går jag in i vecka 16... snart dags för ultraljud!   Undrar när man får känna bäbis sparka första gången!? Hihihi...

  

Ninjo i hagen!

Av Nadja - 18 december 2010 11:38

Oj, vet ni vad jag kom på!? Jag har ledigt nu fram till Jul!   HÄRLIGT!

I morgon åker jag till Finland och stannar där till Onsdag. Vi ska hämta M´s mormor som kommer hem till Åland och firar jul med oss.


Det värsta är att man ska fixa tusen grejer före man åker... städa, kattvakt, hästvakt... ringa hovslagaren eftersom hästkraken har tappsko osv... SUUCK!

Och inte blir det bättre av att man har legat hemma sjuk i 2 dagar.


Undrar hur kallt det är uppe i norra Finland nu... brrr....


Nu liter bilder från när Klas fick springa på en äng i djup snö...

  

     

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards