Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2014

Av Nadja - 29 juli 2014 18:50

Kan den här SATANS VÄRMEN fara dit den hör hemma!? Till HELVETET!!!
Jag bör i Norden av en orsak! För att jag inte tål den här torra äckliga värmen!! Fatta! Skulle jag vilja sova i 28 graders värme och vakna svettig så skulle jag ju för i helvete bo längre söderut!!
Och medan jag ändå håller på..... Kan alla jäääävla idiotmänniskor som har 2 personligheter sluta med det tvärt!! Jag är så förbannat trött på att inte veta var jag har folk, så till slut vill jag inte umgås med nån mer.
Den här skitdagen kan ta slut nu. TACK

Av Nadja - 27 juli 2014 18:06

Idag har det varit mulet, även om det är varmt ännu! Men då kan jag iallafall ha balkongdörren öppen så det blir lite korsdrag. I vanliga fall så lyser solen rakt in och värmer upp lägenheten om man har balkongdörren öppen.
Hästarna har äntligen kunnat gå uppe vid stallet och käkat gräs...bra det...så slipper det se ut som en djungel där. Titti (ena hästen) tyckte det var skitbra med några meter-höga björkar som man kunde klia magen på! :)
I sthlm har det tydligen varit kaos med ösregn och översvämningar. Här kom det typ 10 droppar tidigare. Först på torsdag skall det komma regn här. Gissa vem som fyller år då? Hiiihihi!!

Amy gillar att måla i målarbok! :)

Av Nadja - 26 juli 2014 16:08

Idag fick jag med min gåbbe och välja kakel till toan! :)
Eftersom jag fick igenom mitt val av badrumsskåp i vitlaserad ek, så kunde vi nu äntligen välja kakel! Wohoo! Vi hittade jättefint väggkakel i ljusljusljuuusgrått och lite melerat rektangulära glansiga plattor och golvkakel i lite mörkare mattare grå och mindre fyrkantiga plattor. Kommer att bli helnajs.... Macke är väl inte helt övrrtygad, men det blir nog bra till slut! ;)

Så snaaaart kanske vi har ett badrum....kanske... :P

Av Nadja - 25 juli 2014 23:57

Tog en kvällspromenad med Gizmo till huset för att mata hästarna! Det har äntligen blivit svalt ute (för att det är natt alltså...daah!) och tills nästa vecka har dom lovat svalare väder. Yess!! Jag mår lite konstigt i den här värmen... Jag är nog inte så bra på värme tror jag.

Igår däremot....vi tillbringade ju några timmar (fattar inte hur ungen orkade) inne på Leos Lekland och där var det jätteskööönt! Svalt och härligt! Jag gick ut till bilen en gång och när man öppnade dörren så slog värmen emot en som när man kliver av planet i Grekland ungefär. Hahahahaha! Tänk att bo i denna värmen hela tiden....urkel...
Tacka vet jag hösten och våren. Förstå hur jag längtar tills dom där vackra höstdagarna...när luften är så klar och frisk så man får massor med energi!!

Vi har 30grader inne i lägenheten...man sover inte gott då. Blä!

Vet ni vad? Vi var ju till Ikea igår och vi köpte faktiskt ett badrumsskåp!! Wohooo!! Och det blev till och med det jag gillade bäst...fast Macke dissade det totalt i början! Jeeeeii, segern är min! Och så köpte vi ett spegelskåp också. Fint blir det!
Imorrn skall vi välja kakel....tjohej! :)

Av Nadja - 25 juli 2014 18:08

I onsdags började vi vår lilla semester i Sverige. Vi kom i tid till båten och frukostbuffén smakade bättre än den brukar! :)
Sen blev det en biltur upp till Furuvik! På vägen dit åt jag mina cachewnötter och Amy ville ju smaka... (Hon har ätit nötter förr).... och så åt hon typ 2st. Efter några minuter började hon klaga på att det kändes konstigt i munnen. Jag trodde det berodde på saltet, men efter en stund började hon få utslag runt munnen... överläppen svällde....och sen efter en stund till så fick hon utslag över hela kroppen!! Hon kliade och kliade....sen började hon hosta....och hosta och hosta....och blev täppt i näsan... Då började jag bli väldigt rädd!! Det betydde ju att luftvägarna började svälla igen!! :( Hon blev hängig och väldigt trött....shit!!
Vi stannade på en liten grusväg och ringde akuten hemma. Vi fick prata med en läkare och frågade om vi kunde ge henne avsvällande i form av zyrtec (allergimedicin mot ex pollenallergi) som vi kom på att vi hade med oss. Läkaren gav klartecken och sade hur stor dos hon skulle ha och sen skulle vi försöka få henne att svälja den lilla tablett-biten....hrrmm... Hon försökte svälja den (fatta hur duktig hon är som försökte), men det gick inte. Till slut delade jag en ärta och tryckte in tabletten och bad henne tugga den ärtan och några till...och sen vatten på! Funkade perfekt. Vid det laget rann det tårar längs med mina kinder för jag trodde ju jag höll på att ta livet av min egen dotter pga att jag bjudit henne 2st nötter....
Efter en kvart såg vi förbättringen...utslagen blev mindre och hon slutade hosta. Efter en halvtimme var hon nästan som vanligt! Tack guuud!!
Och tack o lov för antihistaminer!!

När vi kom fram till Furuvik var Amy sitt pratglada jag igen och dagen blev helt suverän! :D

Av Nadja - 23 juli 2014 08:16

Sitter på den fantastiskt roliga båten och lyssnar på en massa ungar som skriker med alldeles för höga toner.
Ja, jag är trött. Hahaha!
Dom visar Frozen på tv i lekrummet....alltid nåt. ;)
Vi ändrade våra planer igår och åker till Furuvik istället. Det blir nog bra det! Vi har ju bra väder iallafall. Pust!

Sen övernattar vi på hotell och imorrn blir det Leos Lekland! :)

Nej...nu måste jag hålla för öronen lite... Eller kanske flytta mig bort från lekrummet!

Av Nadja - 20 juli 2014 22:54

Assååå...man blir så jäkla slapp när man har semester... Och så äter man en massa. Det innebär att jag gått upp 1 kg. :( Attans...det som gick så bra...
Nåja, sen när man börjar jobba igen så ska det väl ordna upp sig. Tack o lov för att jag inte har ett stillasittande jobb.

Idag har vi tillbringat kvällen vid huset. Jag ääälskar vårt hus. Jag släppte hästarna i lilla hagen vid stallet så dom får beta ner gräset där också. Det kändes helt fantastiskt att ha hästarna uppe vis stallet. I framtiden blir det där vinterhagen. :) När man svänger in på infarten så kör man längs med staketet (det skall bli snyggt trästaket med tre, obs TRE, slanor! ) och hästarna följer bilen på andra sidan staketet i väntan på mat! (se framför er som i en film... Hästarna kommer i galopp och jag kör min übersnygga svarta Kia Sorento)
Ähum...ja... Nog om det nu! ;)

Imorrn kommer min älskade Petra till holmen och på onsdag bär det av till Sverige för min lilla familj! :)

Av Nadja - 19 juli 2014 00:07

Sitter i sängen med fönstret öppet och skriver...
Idag åkte Amy till fammo och stannar över natten. Det är helt sjukt hur mycket man saknar sin gullunge när man är borta från varandra. Men jag har fått en hel del gjort ikväll... Jag har klippt gräset vid huset, stängslat en till hage, simmat (du läste rätt), rastat båda hundarna ordentligt och käkat romantisk middag med min fästman. (ja...på Godby grillen alltså)
Nu tänker jag sova tills jag vaknar! :P
God natt

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards