Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2013

Av Nadja - 30 maj 2013 22:05

Nu är det slutspurt på jobbet. Nästa vecka är sista veckan lektioner före sommaren. Sen är det bete för hästarna och ridläger som väntar.
Idag satt jag och chefen och plockade ihop det sista av gruppändringarna och sen är det bara att vänta och se vad det blir.... Det är svårt att få allt att fungera.
Jag kommer iaf att bara jobba en kväll i veckan. Skönt. :) Det innebär att jag får mer tid med Nathalie i stallet! Wihuuu!

Imorrn börjar jag jobba lite tidigare och slutar också lite tidigare eftersom jag ska till travet och jobba. Jabbadabbadooo...

Av Nadja - 29 maj 2013 22:37

Idag red jag Indianen för första gången...jag hade faktiskt ganska höga förväntningar och jag blev lite besviken.
Nu red vi ju ut största delen och han fick gå först så det var lite spännande, men ändå. Sen fick dom galoppera på komposten (en ridbana alltså) och då fick jag chansen att testa honom lite mer....det gick nog bättre där. Men....HUR kan en häst som är sådär stor och har långa ben ta så korta steg!!? Stackars hästen var ju så stel och orörlig så jag tyckte nästan synd om honom.
Nå, efter galoppen (bekvämt, men han rör inte på ryggen!!) så travade vi på en massa åttvolter och han stjälper ju nästan. Snacka om tygelstyrd häst...Ujuj... Men på slutet förstod han att han faktiskt kunde/fick trava med långa steg utan att nån gjorde motstånd i munnen på honom och då blev han mycket bättre. :)
Men ja... Jag hade förväntat mig nåt heeeelt annat.
Nu har jag bara Killen kvar att rida....hehe. Dom nya hästarna kanske man hinner sitta på under sommaren.

Näj, jag saknar Santo... Min fina mjuka lätta Santo! <3
Och Klas...innan jag måsta lämna bort henne alltså.... Lätt och fin...dansar fram! :) Och bockar som en tok på vår rejs-äng. Det var tider det....

Av Nadja - 26 maj 2013 10:40

Idag hittade jag nånting spännande i frukostsemlan... Små metallbitar!!!
Underbart... Det är Bagarmästar'ns GI-semla....

Av Nadja - 25 maj 2013 00:01

Tjohoo... Det är helg! Inte för att det är så stor skillnad från vanliga dagar, men ändå....det är helg! :) Imorrn kommer min mormor på besök också!

Idag var det teoridag på jobbet. Min första grupp löshoppade Flugan och Ivory och den andra gruppen såg på filmen från när dom hoppade förra lektionen. Mycket nyttigt! :)
Jag är som vanligt ridsugen och jag har ju fortfarande inte fått rida Killen och Indianen ännu. Blöh...
Och snart kommer två nya hästar till Sleipner...undrar hur många år det tar innan man får rida dom? Hahaha!
Jag skulle sååå vilja ha en häst att rida nu.... Helst en egen...

På tal om rida. Jag behöver en ny ridhjälm och ett par nya ridbyxor. Och ett par shortchaps. Okej?
Jag behöver åka till Hööks....med Nathalie! Okej?

Just nu har vi den här söta hunden hos oss.... Älskade Nella! <3 Nu snarka...zzzzzzz

Av Nadja - 23 maj 2013 22:56

Idag red jag Rico före jobbet. Det va riktigt kul eftersom jag inte ridit dressyr på jättelänge känns det som. Sen jobb hela dagen och där tillbringade jag mest tid med traktorn. Hästarna fick käka gräs också... mumsSen var jag och handlade till sparhallen och jag fick duktigt i nerverna på nya parkeringen utanför Maxinge. Helt jävla värdelös. Blä. Imorrn får jag se om nya ponnyn kommit till sleipner. Hehe, god natt

Av Nadja - 22 maj 2013 22:53

Det rätta svaret på min tidigare bildfråga är: Den ena bruna hästen (Flugan) skall INTE gå i denna hage! Den här bilden tog jag en söndag när jag var till jobbet en sväng....
Läs hagschemat kanske kära helgjobbare?!
Tur att dom andra hästarna var snälla med Flugan.... Han förflyttades väldigt snabbt till rätt hage och till rätt hagkompisar kan jag meddela.

Av Nadja - 22 maj 2013 22:47

Jag skulle vilja ta ett samtal med den som kom på att man kan tillverka en massa fina barnkläder!!! Argghh... Jag tror jag blir knäpp! Mitt senaste "vill ha"....ett par jättefina muminstövlar åt Fisen! Dom hade på mattssons i rosa och Amys storlek!! Och det var preciiiis såna jag skulle vilja ha åt henne. Suuuuck! Man kan ju alltid önska åt henne i födelsedagspresent, men vadå...ska jag säga att hon önskar sig "dom där rosa från mattssons".... Hahahahaha! :)

Jag och mina problem alltså....

På tal om födelsedagar... Amy fyller ju 2år snart!! Paniiik.... Och nu vet jag inte ens om vi kommer att va hemma på hennes födelsedag, för det var tal om att åka till Mackes farmor i Finland som fyller 85... Hoppas det inte är samma helg. Blöh!
Men annars får vi ha Amys kalas en annan helg. Jag ska iaf prova laga en tårta som inte har socker. Hmm.... Undrar hur det ska gå... :)
Annars kanske det blir smörgåstårta ist... Socker är inte bra...å hör sen! Men det är ju så kul att baka....grrrr...

Imorrn ska jag rida Rico. Tjolahopp! Så nu måste jag sova. Nattinatti

Av Nadja - 20 maj 2013 23:02

...av att shoppa... Då är det jobbigt. Idag var jag till mattssons och skulle handla mat. Det slutade med att jag fastnade vid barnkläderna...som vanligt. Dom har varit riktigt finurliga och placerat leksakerna precis bredvid barnkläderna....så medan Amy trycker på alla plingplong grejer hon kan hitta, så kollar jag på kläder. Hehe! Idag följde ett par gråa shorts med hem...åt Fisen då förstås. Och jag hittade en jättefin klänning med en häst på åt henne, men det värsta var att den var blå!! :( Det går liksom inte.......
Snart fyller hon ju år.... Jisses! Måste planera kalas och vilken klänning hon ska ha. Fniss.

Ikväll var det jobb igen då.... En markarbete, en hoppning och en uteritt. Jag red älskade Hokus på uteritten och han var så himla pigg och mjuk. :) 21år? Jonäää... :)

Imorrn blir hästarna glada...då ska dom få äta lite gräs... Mums!

Finn ett fel på bilden: ledtråd: det ska bara finnas en brun häst i den hagen. Hmmmm.....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards