Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Nadja - 9 augusti 2010 18:00

Shoppingdag....

Jag lyckades hitta en klänning till bröllopet som vi ska på på Lördag!! Och här på Åland (Magique) av alla ställen. IMP! Gulle hittade också finbyxor och en ny skjorta... så nu ska man väl se representabel ut. Höhö! Nadja i klänning... ni vill inte se det.


Jag var även och köpte LOST, säsong 5!!! ÄNTLIGEN! Nu är resan till Kristinestad räddad. Och så ska jag ha med en massa böcker. Härligt.

Synd bara att Klas blir att stå, men hon kan väl behöva lite sommarlov hon också.

Nu till svärföräldrarna. Heippa!  

Av Nadja - 9 augusti 2010 09:29

Okej.... mitt hus är gammalt och jag hörde just nån som drog en kniv mot en tallrik i köket...i ca 2 sekunder varade ljudet... sådär långsamt skrap ni vet..... uj! Och jag kan ju hälsa er att ingen är i köket just nu.
Ni må tycka att jag är knäpp, men vet ni hur ofta som skåpsdörrarna i köket öppnas och glasen slår mot varandra? Blää.... Jag tycker det kan spöka nån annanstans nu. Och nej... det var inte Santo som är i köket den här gången.  


Av Nadja - 8 augusti 2010 21:34

För några kvällar sen så var jag ute med Gizmo på kvällsrunda... Jag trodde att det var sommar och varmt ännu så jag gick ut i bara t-shirt... ack så fel jag hade för det var riktigt kallt... brrr.... Efter en kvarts promenad så kom jag in på en liten stig och mitt i allt kände jag en varm vindpust på min högra arbåge. Den var så tydlig och alldeles varm. Jag vände mig tvärt om såklart... jag undrade ju vad tusan det var... men där fanns inget. tomt.

Men i mitt innersta så vet jag att det var min älskade häst som hälsade på mig... och blåste som han brukar genom näsborrarna... Älskade hjärtat mitt.   

Ni får tro vad ni vill.....

Av Nadja - 8 augusti 2010 18:18

Spana in det snygga spindelnätet jag fotade i natt... :) Det blev lite coolt tycker jag.

På tal om ingenting... brukar ni kolla på Glee? Är det bara jag som tycker att bruden som sjunger så där jäkla pipigt förstör alla sånger!? Killarna sjunger ju skitbra, men hennes röst skär igenom allt. USCH!


Nu ska jag berätta 10 saker ni kanske inte visste om mig:


1. Jag har velat åka till Alaska sen jag läste en Nora Roberts bok som utspelade sig där. Plus att jag vill åka hundspann med huskies.

2. Jag hatar att ha taklampor på. Dom är så opersonliga.

3. Varje gång jag har varit till Grekland så har jag köpt ett hästhuvud som souvenir. Inte ett riktigt förstås... utan antingen i trä, porslin el liknande. Det är kul att försöka hitta ett fint hästhuvud istället för att bara köpa nåt för sakens skull.

4. Jag är bäst på TV-spel

5. Jag har en leverfläck på mitt knä som jag faktiskt gillar!

6. Jag älskar att köpa filtar som jag kan gosa in mig i. Jag har 3 st i soffan just nu.

7. Jag kan inte rapa!! Inte ens i misstag.

8. Jag sätter alltid toapapper på ringen innan jag sätter mig om jag är på nån annan toa än min egen. Fast jag är hos nån jag känner väldigt bra.

9. Jag gillar att baka och laga mat... så var det verkligen inte för 10 år sen.

10. Jag dricker inte kaffe eller vin.... så inga vuxenpoäng där.

Av Nadja - 8 augusti 2010 14:56

Vi har plockat ut allt som vi har i badrummet (till och med tvättmaskinen och torktumlaren) och nu håller vi på att skura upp hela skiten. Usch och fy, men det måste göras. Jag hatar vår toa, men nu kanske den känns lite fräschare efter att man "klorinat" allt.

Jag hatar verkligen att städa...


I natt var det världens finaste åskväder... jäklar vad det blixtrade!   Ett under att inte strömmen gick! Jag stod länge och tittade ut genom fönstret och såg när hela bakgården lystes upp! Wow


  



Av Nadja - 7 augusti 2010 21:03

Hahaha.... I love it....


The Proposal får 8/10... den är faktiskt rätt söt... :)

Av Nadja - 7 augusti 2010 18:28

Attans... jag som har hästtäcken på torkning utomhus... SUCK!
Idag har jag iallafall äntligen skrurat och målat Klasens gamla box på sleipner. Den blev jättefin, så nu kan nån annan få flytta in där och njuta av den.

På tal om att måla boxar så är jag glad över att vi inte har målat våra boxar i Norrsunda. Det är mycket finare att behålla träet i såna gamla stall... mardrömmen skulle ju vara att måla det blått. Jag hatar blåa stall!! Skitfult. Skall man måla stall så ska det vara grått med vinröda detaljer... ojdå... vårt ridskolestall är ju målat så... hummm... vem tror ni valt färgerna!?
Fast mitt stall skulle nog vara lattefärgat.... som vår lilla sadelkammare på Sleipner... den färgen blandade jag ihop själv eftersom ingen färg i butiken var tillräckligt snygg!   

Jag måste nog ta bild på våra stall.... och sadelkammaren... så får ni se vad snyggt det är.

Nu ska jag se på film igen...The Proposal... vet inte om jag har sett den förut, men jag får väl se den igen då!


lat

Av Nadja - 7 augusti 2010 00:51

Usch vad jag är lat.... inge bra med semester... Hrmm....

Kollade på film med Emmi nu ikväll... vi såg "The Lovely Bones"

Måste betygsätta som vanligt: 6,5/10

 

Nu har jag tillbringat senaste timmen åt att titta på foton på Santo. Jag hade verkligen världens vackraste häst.

  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards