Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2015

Av Nadja - 29 maj 2015 20:56

Näst sista veckan avklarad!! Bara en vecka till med lektioner jag är till och med ledig på fredagen! Wohoooo!
Sen ska vi överleva två dagsläger med lite hästbrist....och SEN är det storstädning!! Jehuuu! En vecka med hjärn-vila från lektioner. :)

Den här veckan har jag ridit varje dag utom idag! Lycka!! Man skulle kunna tro att jag som ridlärare rider ofta, men nej.....Jag rider typ aldrig. Nu har det däremot blivit oftare eftersom det är mer uteritter.

I måndags var jag och Erica till Sverige och provred hästar...för det första så lämnade vi tillbaka Grålle till Arnold i Örebro. Hos honom provade vi två st bjässehästar som var alldeles för stora och skumpiga. Det var liksom svårt att rida lätt till och med.
Så det blev inget.
Sen åkte vi vidare och provade en liten D-ponny. Den var himla frän att rida, men alldeles för pigg och känslig.
Sen vidare och prova den sista hästen som var en 10 poängare!!! Ett brunt sto som var himla trevlig.
Dock visade det sig att den inte gick igenom böjprovet.... SKIIIT!!! Det går som det brukar....

Nästa vecka ska Mia åka och kolla på fler. Hoppas det finns nån pärla där ute....
Vi tog bort Julia igår också....så nu är vi väldigt många hästar på minus! :(
BLÄÄÄ....

Av Nadja - 19 maj 2015 10:43

I helgen var vi på stugan och vilade upp oss... vi har spelat UNO så jäkla mycket och det är så kul! Haha!

Jag red Indianen på lördagen för Åsa och det gick rätt bra faktiskt. Skänkelvikningarna fungerade bra åt båda håll, men volt i vänster galopp som brukar vara lättast var katastrof.... men jag fick till det sen när ja fick påminna mig själv om att jag måste driva på yttersidan. Jag menar...tar yttersidans ben kortare steg så går det inte så bra att svänga på volt. Höhö!
Jag skulle ha ridit på fredagen också, men dom ändrade tiden sent på kvällen innan och då kunde jag inte.....tack för den! :(

Jag jobbade morgonstall igår och fy farao vad dåligt mockat det var....piss överallt! :(
Inte kul. Tack o lov hade dom mycket spån inne så dom slapp ligga i kisset iaf.
Och sen fick alla hästar gå på gräs... nom nom.

Här klipper Gellon och Jossi gräset i gången mellan två hagar. Bra med gräsklippare! :)

Nu måste jag städa lägenheten...hurra...not! Sen jobba kväll och äntligen får jag ha mina elever igen. Förra tisdagen måsta jag ju köra traktor på talkan.

Nu är det bara några veckor kvar till sommaren och ridläger! Wiieee! !
Ha en härlig dag!

Av Nadja - 14 maj 2015 09:12

Oj jisses vad det regnade igår. Och jag hade den sista lektionen UTE och det var blött kan jag säga. Det var eleverna själva som ville hoppa på utebanan...haha! Det var vatten överallt!!
Trots att onsdagar är världens stressigaste så hann vi ändå ha alla hästarna på gräs 40min var. :)
Idag blir det inget gräs, eftersom vi är lediga, men imorgon får dom gå där igen. Nästa vecka kan vi öka på tiden. Jeeiii!
Imorgon kommer Åsa igen och jag skall rida Indianen. Jag har inte suttit på honom på 2 månader. Great!! Nåja...det blir vad det blir.

Idag skall vi på kalas till min syster. Jag har bakat en sockerfri tårta. Få se om folket gillar den....hehe!

Av Nadja - 9 maj 2015 10:22

Imorgon är en stor dag... :) Det är inte bara morsdag utan det är Amys första tävling. Imorgon skall hon vara med i Working Equitation klassen på mitt jobb. Hur gulligt som helst! Vi har ordnat tävling för de allra minsta (3-6åringar) och då skall dom rida en enkel bana i skritt med ledare och sen får dom rosett. Hihi!

Sen skall vi till min mamma och fira morsdag. Jag skall få min 30-års present av min mormor!! :) En tavla som hon målat! Jag ser verkligen fram emot att se den. :)

Ikväll bär det av till stallet och bygga banan inför hoppningen imorgon. Tjohej!

Startlistan inför imorgon... :)

Av Nadja - 7 maj 2015 23:03

Idag har vi börjat beta hästarna. Dom vet direkt vad som är på gång och blir alldeles tossiga. Hihi!
Vi (jag) är alltid jättenoga med inbetningen och allra helst skall dom få ta några tuggor varje dag så fort gräset börjar växa, för att vänja magen vid det. Det görs vid hand eller plockat gräs. Sen när dom väl ätit nån tugga i några dagar så får dom beta korta stunder i våra små inbetningshagar. Idag har nästan hela gänget käkat 15min var. :)
Nom nom. Och såhär gör vi nån dag till och sen kan man öka till 30-40min och så får dom äta så några dagar också. Sen ökar det på med en halvtimme var 3 dag typ. Och om 4 veckor så skall dom vara redo för bete. Det är ett himla flyttande hit å dit, men hittills har vi aldrig haft problem med dåliga magar eller nån fånghäst. Så då kör vi såhär.
Plus att vi får gräset klippt....hihi.

Idag var det teoridag på jobbet och mina grupper hade voltige och barbackaridning. Vi har väldans snälla hästar. :)
Jag friserade Grålle pålle i tisdags och jag kunde klippa öronen helt utan problem! :) Det var nästan att han stod och njöt. Lille gubben. Så småningom åker han tillbaka till Arnold och vi får en ny i utbyte. Jag hoppas Grålle får komma till nån vettig och lugn människa som ser hans fina personlighet. Den man inte ser så ofta just nu eftersom han inte trivs med ryttarbyten och springigt folk överallt. Sååå fin häst på helt fel plats.

Nu sova...Jag orkar inte hålla mig vaken.

Chillar-Max!!

Av Nadja - 2 maj 2015 11:12

Igår jobbade jag på travet några timmar. Det var lika trevligt som vanligt. :)
Sen på kvällen så åkte jag till huset och började stängsla in sommarhagen. Det var helt perfekt väder och det är himla avslappnande att slå ner trästolpar....eller ja....inte för armarna då, men för knoppen! :)
Jag köpte några feta runda trästolpar förra året som jag nu har slagit ner längs med vägen. Det blev himla snyggt!

Riktigt tjocka stolpar är snyggt tycker jag. Och så skall det vara 3 rader med synlig tråd, för det ger ett helt annat intryck än bara 2 rader. Sen är jag dock lat och sätter bara tunn tråd och 2 rader i skogsdelen. Höhö! Jag hade tänkt stängsla in runt hela skogen i år, men det är så himla igenväxt där, så jag orkade inte släpa fram motorsågen. Men den blir lite större mot vattnet iaf.
Fatta hur snyggt det blir sen när allt är röjt! :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards