Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2012

Av Nadja - 30 oktober 2012 19:51

Jag kan berätta att mitt lilla experiment med att flytta Amys säng fungerat hittills....2 nätter som hon sovit helt igenom! Wihuuu! :D

Av Nadja - 30 oktober 2012 19:48

Nu lät nog rubriken lite värre än vad den är....
Det jag menar är saker jag vill göra innan jag dör...okej? Här kommer några:

- Åka till Alaska
- Se en späckhuggare
- Åka på ridresa med mina älskade vänner
- Äga en Siberian Husky el en Alaskan Malamute (borde alltså flytta till Alaska då typ)
- Gifta mig
- Flytta in i huset....hahahahahaha

På tal om ingenting så red jag Zijan en sväng igår.... Jag blev kär... Det är en rackarns söt häst det där! Jag måste nog ta hem honom....och Indiana....och Hokus....och Ivory...och och...

Av Nadja - 28 oktober 2012 23:13

Jaa...jag tror starkt på Karma!
Hemska saker händer hemska människor och goda saker händer goda människor.
Jag har redan fått det finaste man kan få, så tack Karma!! :)

Men sen har vi en massa andra.... Jag vet inte när dom ska förstå hur illa dom betett sig och fortfarande beter sig? Som om jorden kretsade kring bara dom liksom!?
Ett råd till dessa människor: Skaffa aldrig ett jobb där ni måste jobba med människor. Helst inte med djur heller. Tack!

Läs min kära vän Nathalies blogginlägg idag är ni snälla.... Där finns ett klokt uttalande av dr.Phil

Nej, ta vara på ert liv och var snälla med varandra. Livet kan sluta fortare än ni tror.
Man behöver inte tycka om alla, men man kan fanimej bete sig som folk!

Av Nadja - 28 oktober 2012 22:19

Kom på att jag snart får köpa ny kalender åt mig!   Jeeeiii.... Så Nathalie.... vi måste ha en handlar-dag... helst på tisdag! Bara så du vet! Jag måste även till Mikis och handla upp mitt presentkort!! Och så måste jag ha en ny mössa! Nathalieeeeeeeeeee!!!!


Såja.....


Med tanke på mitt förra inlägg så har inte Fisen vaknat ännu....peppar peppar... Annars är traditionen att hon vaknar efter typ 1½ timme efter hon lagt sig och är ledsen.... men inget ännu som sagt...  

Kolla på den här lilla Fisen liksom..... Tänk att hon har varit så liten!   

Av Nadja - 28 oktober 2012 19:34

Alltså ni vet såna där energifält och linjer.... (om inte så googla) som finns överallt.... Jag tror helt starkt på det. Det sägs att om du råkar ha sängen rakt på en sån linje så kan det vara orsaken till dålig sömn osv. Att flytta sängen är lösningen...det kan handla om en meter bara.
Ändå sen vi flyttat hit till nya lägenheten så här Amy sovit dåligt...eller alltså, hon sover ju 12 timmars nätter...men jag uppfattar det aldrig som att hon sover särskilt djupt. Hon vaknar ofta och gnyr till eller till och med gallskriker...och man får ingen kontakt med henne för det är som om hon skulle sova ännu. Så nu har jag på skoj flyttat hennes säng typ 1,5m västerut. Vi har även flyttat våra sängar så att vi sover åt samma håll, och det känns redan bättre när man lägger sig... jag slocknade tex 2h idag på dagen.... Hahaha! Det händer aldrig! Man ska lita på magkänslan. Så jaaa... Vi ska se nu då om det blir nån skillnad.
Men mest längtar jag till huset så att Amy kan få eget rum....

Av Nadja - 27 oktober 2012 19:23

Idag var jag med syster och mor min och sålde på loppis. Jag sålde en halsduk och en tygblöja. Det ni! Hahaha...jag hade faktiskt inte så mycket till salu, utan jag ville mest kolla hur det gick till! :) Jag fyndade desto mer...som vanligt... 2st smides ljusstakar (jag börjar få ett gäng nu) och en liten vägghylla.... Hyllan köpte jag av min syster....Hahahahahahaha! Omg...fniss!
Så ja...loppisar är fina grejer!

Sen så är lillskruttan fortfarande lös i magen (för den som är intresserad) så nu köpte jag 8 mån vällingen och gröten för jag tänkte att det är snällare mot magen. Jag börjar tro att hennes mage inte klarar av allt fullkorn som finns i 1 års produkterna. Iaf inte nu när hon är förkyld...jaa...hon har fått snuva igen... :( Mammas gullunge <3

Av Nadja - 25 oktober 2012 23:47

Vissa är besätta av tv-spel...vissa av sina hundar.... Endel klarar inte av spindlar och nån är rädd för höjder... Endel måste moppa golvet dagligen och andra har sina lyckostrumpor! Alla har vi nåt speciellt för oss...

Här kommer några av mina smått störda sysselsättningar:

* Jag måste matcha dom där clipsen man kan sätta fast påsar med, med färgen på brödpåsen....
* Jag har massor med fina (läs fula) strumpor som jag äääälskar. Och när dom ska slängas så gör det lite ont i hjärtat faktiskt.
* Jag får skitmycket i nerverna när nån ska göra nåt och jag vet hur man gör det 10 ggr snabbare och bättre. Men jag lyckas på nåt sätt hålla mig (ok, inte alltid) och låter personen göra det själv och hoppas på att han/hon lär sig med tiden.
* Jag älskar mössor...att köpa dom alltså... Åt Fisen! Jag älskar även att shoppa barnvagnar... Hehe
* Jag måste ha kolsvart i rummet när jag sover... Och svalt...tack vintern!

Av Nadja - 21 oktober 2012 22:34

Idag köpte jag små gulliga snoddar med muminfigurer på.... Och så här gulligt blev det:

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards