Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2013

Av Nadja - 28 februari 2013 23:22

Eftersom den där urgulliga Zijan är skadad så kan jag ju inte rida honom för Jepa i helgen. Så Alice är min reservhäst! :) hihi... Jag har inte ridit henne på år och dar, men vi får väl se hur det går.

Jag är riktigt ridsugen så det här ska bli kul... Och nästa helg så är det träning igen för Mia Söderberg. Då hoppas jag att Zijan är i skick....
Här kommer en bild på sjuklingen...

Av Nadja - 27 februari 2013 22:53

Idag åkte Amy till farmor vid ett-tiden och det innebar att jag hade nästan 3 timmar att göra vad jag ville med....Wohoo... Ni som inte har barn förstår nog inte hur sällsynt det är med egentid som småbarnsförälder.
Jag gick först till skattebyrån och fixade mitt skattekort.... Duktigt Nadja! Och sen till loppis Tjäna och skulle fynda....men näää... Inget kul hitta jag.... Eller jo, ett par skitsnygga gråa utebyxor åt Fisen, men dom var strl 92 och hon hinner nog växa ur dom till nästa vinter skulle jag tro... Så det blev inget...
Sen en sväng till stan....(det var inte igår) och in på Kappahls barnavdelning. Hittade en skitsnygg skaljacka åt Fisen, men den fanns bara i strl 86 och sen 98... Då blev det svårt... Hon har strl 86 nu. Men vad har hon om typ 2-3mån? Det känns som om jag lägger undan kläder hela tiden för att hon växer ur dom. Så egentligen borde jag köpa en strl 92....typ? Suck. Däremot såg 86 stor ut så jag får nog ta med Fisen och prova. Och så hittade jag vääääärldens sötaste klänningar! :) Och igen fanns dom inte i strl 92.... Gaaaahhhh! Sen gav jag upp. Gick till nästa butik (baby o sjukvård) och där fick jag en chock och gick ut igen. HUR kan en skaljacka kosta 89 euro? Jisses.... Jag tror jag går till H&M! (seså....öppna nu hm i maxinge)
Vi har helt värdelöst med barnklädesbutiker på Åland....helt stört. Man hittar bättre och mer kläder på Mattssons liksom.

Sen en sväng till Minimarket... Tänkte shoppa ett par gummistövlar för 15euro, men njäää.... Dom kändes väldigt vida i skaften. Och så var dom röda....Fisen vill ha rosa! ;)

Av Nadja - 27 februari 2013 22:14

Älskade Zijan har skadat sig och han lyckades så bra att det blev blodbad.... Ett broddtramp (antagligen orsakat av en annan häst) på kronan och tydligen rakt över ett blodkärl.... Great...not....
Nåja, vi lyckades stoppa blodflödet 2 ggr och sen kom veterinären som inte heller kunde göra så mycket pga blodet så det var bara att lägga ett rejält bandage. Och det skulle han ha över natten (jo, det slutade blöda sen) Det jobbiga är att Zijan, den lilla raringen, biter bort alla bandage han får på benen. Ähum....mindre bra eftersom blodet lär spruta igen om man går dit och pillar. Gaaaahhhh!! Jag löste det genom att ge honom nattmat 2 timmar före jag åkte hem (så har han iaf ätit och blivit mätt) och sen satte jag på en munkorg. Vad gör man liksom? Hellre det än att han förblöder.... Även om jag skulle sätta hela boxen full med mat så skulle han inte äta allt för han skulle bli mätt och sen uttråkad och sen bita loss bandaget....hahaha. Knäppboll....
Nu ber jag till Gud att han klarar detta utan komplikationer och blir helt återställd. Älskade gulle-Zijan!

Frågan är vem jag ska rida i helgen istället? Hmmm... Spännande... :P

Här har ni den där gulliga Zijan på bild!

Av Nadja - 26 februari 2013 19:53

Ibland skulle jag vilja spola fram livet lite....men sen tänker jag efter en stund och ångrar mig.
Fast det där huset skulle kunna få bli klart snart. Suck suck
Just nu känns det som om alla vill ha pengar av mig.... Alla jävla tänkbara utgifter kommer på en och samma gång! Gahhh.... Jag blir knäpp!

Så småningom måste jag börja planera ihop nåt bra till sommarens läger....working equitation och hopplägret... :D Jag har redan några roliga idéer. Hihi!
Jag vill ju själv gå på läger nu...hahaha!

Vem kommer med på "vuxen-läger" nån sommar? Skulle vara buskul! :D

Idag släppte vi halva storhästgänget ner på en liten gräsplätt som är full med snö så dom fick busa av sig lite....hahahaha! Ska försöka få in filmsnutten....
På bilden är Ferrano som stannade kvar och rullade i snön.... Hihi, sööötnos!

Av Nadja - 24 februari 2013 16:56

Idag ville jag åka och titta på Ubbe träningen, men jag prioriterade sömn och huset före det. Det känns bra, för nu är det bara köket kvar att dreva... Wihuuu...
M och M tog också upp väggen mellan kök och matsal, så nu fick man ett litet hum om hur det kommer att bli. :) Jag ritade även upp köket i Ikeas ritprogram igår och det blir nog fint så som vi tänkt oss. :D

Här är några bilder från idag.

Av Nadja - 23 februari 2013 23:14

Idag var jag och tittade på när Sanna och Hanna tränade för en svensk tränare vid namn Ubbe...eller ja, han heter väl Urban eg... Jag gillade vad jag såg! Verkligen! Hittills har jag inte hurrat så högt över tränarna som kommit till Åland (förutom Soile), men han här kändes vettig. Han utgick från varje häst hur den var i dagsläget och även hur ryttaren var...han lär alltså inte från en bok och tränar alla hästar på samma sätt som somliga tränare har en tendens att göra. Plus att han pratade om att hästen måste vara avslappnad och lösgjord innan man kan göra nåt annat "avancerat"...dom skall inte flasha runt i nån passagetrav med hög spänd nacke, utan kunna jogga lugnt utan att dra. (Ni vet...skittrav som Patrik Kittel prata om..Hehe) Helloo...precis det jag kämpar med på Madame... Turbotanten... Haha!
Så jag fick pussa på Madame OCH Sirius idag! :) Jeiiii!

På tal pm tränare så ska jag rida för Jepa om en vecka. Kan bli intressant. :D Det blir min söta Zijan igen som får ställa upp. Hihi! Och helgen efter det så är det Mia Söderberg träning. Rida rida riiidaaa... :)

Av Nadja - 22 februari 2013 23:38

Gissa vad? Jag har än en gång lyckats glömma att lämna in papper i tid så nu förlorar jag pengar IGEN!!! Jag blir galen!!
Kan ingen bara skriva upp på en lapp vad jag skall komma ihåg varje månad? Faaaaaaaaan!
HUR i hela friden skall man veta och komma ihåg allt?
Vittu!

Av Nadja - 21 februari 2013 08:23

Dumma blogg som skriver ett frågetecken ist för eurotecken....Blä....
Nå...ni fattar väl ändå....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards