Forever is only the beginning...

Alla inlägg under september 2012

Av Nadja - 29 september 2012 22:20

Yes, om 2 veckor blir det IKEA!!!! Vi ska titta på KÖÖÖÖK! Och så ska vi shoppa lite grejs som vi behöver till badrummet här i lägenheten! För idag flyttade äntligen tvättmaskinen hit! Jeeeiii!

Av Nadja - 29 september 2012 13:01

Denna eviga väntan... Vi har fått ett första utkast på ritningarna hur vi ska bygga om huset. Nu väntar vi på den slutgiltiga ritningen som ska till kommun (tror det är till kommunen iaf) för att se om vi behöver ansöka om byggnadslov eller ej. Sen är det bara att köra... Beställa materialet till nya träpanelen och börja måla...och så ska nya fönster och dörrar in också. Sen jäklar kommer det att vara stooor skillnad på kråkslottet... Från gul plåtutsida till rött trä! :) Härligt

Av Nadja - 29 september 2012 12:16

Idag ville jag åka till eckerö och titta på hundutställningen, men jag fick ingen med mig... :( Suck!
Jag tänkte åka ensam, men då skulle jag måsta tagit Fisen med mig och hon vaknar ju liksom inte såå tidigt. Hundraserna jag ville se skulle visas kl 9 och då sover som sagt fisen och jag ville inte väcka henne... Så, skit i det då liksom...
Får väl ta det nästa år....

Idag fyller min gåbbe år och i present fick han städa upp glasskärvor som jag lyckades sprida runt hela köket när en glasskål gick sönder. Höhö! Han blev mycket glad.

På bilden ser ni min kära kollega Nathalie. En person tar in 6st ponnisar samtidigt från hagen. Snälla djur.

Av Nadja - 28 september 2012 20:46

Idag har jag fått rida igen! Wihuuu! Uteritt med sista gruppen och jag red Indiana! Iihiiii.... Vi tog en galopp vid Baltichallen och Indiana sprang fooort. Eller ja... HON tyckte det, men inte Nisse som va bakom! Haha!

Sen har jag harvat ridhuset idag...jag höll på att förgifta mig själv i avgaserna. :( Blä!! Det är så jäkla hårt under ytmaterialet så man får köra skitlänge.... Och så vattnade jag väldigt friskt...ehe... Det vart lite klafsigt.

Av Nadja - 27 september 2012 22:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 26 september 2012 23:29

Idag har jag fått rida 2 ggr! Jippii... Först Madame innan jobbet och sen Indiana på uteritt. Buuskuul!
Henne skulle man ha som skogsmulle! Går fram överallt och är såååå sööt!
Jag skulle vilja testa Indianen, Killen, Zijan och Danne också...Hmmm... Kanske jag får chansen om det blir nåt lov eller nåt snart...fast lov blir det väl först vid jul....suck!

Idag har jag varit gårdskarl på jobbet... (alltså den som skruvar och grejar) och satt upp krokar vid arrows spilta. Eleverna lägger alltid sina hjälmar, västar m.m där på golvet och det ser ju lite slarvigt ut liksom. Så jag skruvade ner den ena täckeshängaren och satte vanliga krokar dit ist. Fina fisken. Krokar kan man inte få för mycket av. :D
Jag klippte även Ivory i hopp om att han ska bli lite piggare. Han är inte sig själv.... :( Suck. Åldern börjar sätta sina spår.

Av Nadja - 25 september 2012 19:23

Assååå.... säg vad ni vill, men jag bara ääälskar stübben sadlar. Min dressyrsadel är en gammal Stübben Parzival och jag fullkomligt äääälskar den!

Jag gillar att dom är rätt platta och enkla, eftersom jag helst inte vill sitta fast i sadeln utan kunna röra mig och följa hästens rörelser. Min nästa sadel ska va en Stübben Tristan Lyx.... mmmmm.... och skulle jag ha en islänning så skulle jag helt klart ha en Stübben Bennis Harmony!   Dom är faktiskt riktigt fina! Hmmm... man får väl köpa en islandssadel utan att ha en islänning?


Idag har jag för övrigt jobbat och jag skulle vilja hinna göra en miljon saker, men näää.... Jag fick iallafall några lektionsplaneringar klara....alltid nåt. Och för er som undrar hur sjutton det kan ta så lång tid att göra lektionsplaneringar för mig så kan jag berätta att jag föredrar att göra det ordentligt. Jag vill planera och ha liksom en röd tråd genom hela terminen.... inte kopiera förra årets eller bara sätta in nån övning utan att ha en poäng och tanke bakom.

U know?


Nå, jag gör mitt bästa och det går ju faktiskt att ändra i värsta fall... Det blir kul med hoppspecialen också för då hinner man få in mer grundträning.... ni vet... lydnad, lösgjordhet, smidighet, kommunikation.... och inte bara bygga nåt hinder och hoppa högt.... nejtack liksom.... Att hoppa en bana skall vara rena rama stilhoppningen.... finns inge värre än ekipage som flänger runt och kastar sig okontrollerat över hinder.
Det finns en orsak till att jag inte tävlar så mycket i hoppning.... jag vill att allt skall stämma först. Som tex med Karat så tränade vi massor i både dressyr och hoppning innan vi ens funderade på att starta en tävling. Men sen när vi gjorde det så gav det resultat också... :) Älskade häst....   


Imorrn ska jag rida Madame... hon är buskul att rida! Men det är myyycket häst och mycket energi i den damen.... hihi...


Nej, nu ska jag surfa en stund.... nu när jag äntligen har tid.... Fisen somna redan kl 19.30 fina fisken! Hehehe....



Av Nadja - 23 september 2012 13:59

Hade det stora nöjet att få middagssällskap av Nathalie igår. Vi fixade ihop kycklingtortillas och det var mycket mumsigt faktiskt.
Det är perfekt lördagsmys att bara sitta och babbla om dittan och dattan med Nathalie! :)
Idag skulle jag varit och kollat på terränghoppningen i Haddnäs, men vi missade lite med tiden och jag orkade inte stressa iväg, så det fick vara.

Amys fammo kom just på besök och hade med sig Kuoma kängorna som jag beställt....dom blir helt perfekta och var så gulligt små...Hahaha!

Och sådär allmänt så längtar jag såååå tills vi får flytta in i huset... Finns många orsaker till att jag vill flytta så fort som möjligt.... :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards