Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2011

Av Nadja - 28 februari 2011 10:49

... men det innebär att jag har gått upp 9 kg!!!! OMG! Jag måste sluta äta nu...

HAHAHAHA! Nej men allvarligt... inge mer godis nu. Nu får det va nog. Men gott var det, så länge det varade. Men det förstör ju bara...


Var till MVC idag och allt var bara bra med bäbis   Starka hjärtljud och hon kickade som vanligt på dopplern..haha.. till och med BM fick känna en spark! Haha... Jag börjar ju tro att jag har så jävla mycket fett på magen att jag inte känner nåt igenom lagret.... asså... dom dagar jag knappt känner bäbis alltså... För jag oroar mig som en idiot, men allt visar sig vara bra med bäbis hittills tack o lov.

Imorgon blir det dock ett läkarbesök..... vi får se vad dom säger...

Och nästa vecka är det sockerbelastningen... gahh... Förbanna om jag har graviditetsdiabetes... blää... jobbigt.


Nu ska jag kolla på våra bästa år...   

Av Nadja - 27 februari 2011 19:04

Jag önskar att helgerna vore lite längre... det är så skönt att vara ledig och faktiskt hinna göra nånting. (tex VILA!!!)

Idag har jag varit på Zumba med svärmor, det var skoj... fast jag kan inte hoppa så mycket så det blir ju lite lugnare för mig nu för tiden. Haha...


Sen åkte jag till stallet och fixade åt Klas och skrittade ut en sväng. Klasen skötte sig utmärkt, snart vågar jag nog skicka iväg Fanni med henne ut också.

När jag kom hem så höll min karl på att fixa middag!   Väldigt trevlig överraskning må jag säga.


Nu är jag mätt och belåten och ska se om det finns nåt på TV.  


Av Nadja - 26 februari 2011 11:09

Åhhhh... ni måste se "Sundays at Tiffany´s". Den är jättegullig! Och så är det ju den snygge Eric Winter som är med!   Me like!!

Idag blir det hoppning för Klas.. Gisela ska få ta några skutt!   Wihuuu...

Av Nadja - 25 februari 2011 18:05

Ibland kan det kännas lite jobbigt att vara gravid.... här har ni några orsaker (vecka 24-26):

  • Om det ständigt rinner ur din näsa eller om du är nästäppt utan andra förkylningstecken, så är det vanliga symtom under den här delen av graviditeten. Det försvinner efter förlossningen.
  • Livmodern kan pressa upp mellangärdet mot dina lungor och göra dig anfådd. Detta är normalt, men om du får ont i bröstet eller hjärtklappning ska du söka läkarhjälp
  • Du kanske inte tycker att du klarar av vardagen lika bra som du gjorde innan, men oroa dig inte: Glömska och humörsvängningar är normala när du väntar barn.
  • Går, eller snarare vaggar du som en anka? Det är inte så konstigt – din livmoder har växt så mycket att den når halvvägs upp mellan naveln och bröstkorgen.
  • Kramp i benen är vanligast i mitten och i slutet av graviditeten. Försök massera bort smärtan, eller gå omkring för att öka cirkulationen.
  • När din mage växer får du hitta nya sätt att ligga bekvämt i sängen.
  • Stress är inte bra för blivande mammor – eller för bebisar.

Jaa... det finns ju en del smått och gott man "råkar ut för"...... HAHA!

Nu ska jag äta Gillebollar.. det hjälper alltid...   Och kolla vidare på bonusmaterialet till Eclipse!    

Av Nadja - 24 februari 2011 17:29

Jag behövde bara bli arg så började gullungen sparka som en tok sent igår kväll... jag kunde ju knappt somna! Hahahaha...

Sen i morse när Macke kom och lade sig (han satt uppe hela natten och spelade dator.... hrmm..) så härjade hon hejvilt igen och han lyckades äntligen få känna en spark!   Jeeeeiii.... LYCKLIG!!!!!!

Av Nadja - 23 februari 2011 21:18

Jag vill bara sova. Dra täcket över huvet och sova bort några veckor.

Jag fungerar inte som människa längre... bäbis för tusan... VÄND PÅ DIG OCH BÖRJA SPARKA SOM FOLK! Gahhh.... orkar inte oroa mig. Jag måste ta ett samtal med BM på Måndag, det här går inte mer.


För att få mig på andra tankar så har jag tagit över Mackes gamla telefon.... jag har övergett min älskade rosa lur för en stund... stackarn... han är lite mobbad. Stallmiljön är inge lätt liv för en mobiltelefon.

Nu har jag bättre kamera iallafall... hehehe!


Och så har jag fått se nya bilder på Karat... mitt lilla älskade hängöra... det gjorde mig glad. Han var sååååå fin!   


Och jo... Tindra fick vara med på lektion idag. Jag hittade en frivillig kandidat som ville rida henne... Gisela!   Det gick kanoners! Duktiga båda två!   


SANTO
Jag saknar dig min älskade häst.....

Av Nadja - 22 februari 2011 19:09

Försov mig lite i morse... Vaknade kvart i åtta... Jag började åtta alltså... suck! Jag drömde så sjukt så jag trodde att när väckarklockan ringde så var det i drömmen.... ojoj...

Sen på jobbet så var det bara att släpa ut hästar till hagen och mocka bajs. Tur att det var 2 proffs i stallet och inga andra störande objekt.

Sen har jag oroat mig ända från lunchen eftersom min bäbis i magen inte har rört sig ett skit.... NU för typ 15 minuter sen så kände jag henne äntligen. Liiite lite bara... men det var ju nåt iallafall. Suck, hur ska jag orka ta mig igenom den här graviditeten om jag skall gå och oroa mig hela tiden?

På Måndag är det MVC besök igen. Jag tror jag tar hem den där grejen som man lyssnar på hjärtat med... så jag kan lyssna när jag vill. Gaaahh...

  


Av Nadja - 21 februari 2011 22:31

Jag vill bara meddela er att jag kan se botten på min navel....   

Ni kan väl anteckna det...? Bra...

________________________________

Annars har väl inget speciellt hänt idag. Jag har jobbat. Bråkat med hemsidan. Longerat Tindra. Haft lektion. Förfrusit arslet av mig.... osv...

Nu äter jag Gillebollar och Toblerone. JAAAAA.... jag är gravid, sluta klaga på att jag äter.   

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards