Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2013

Av Nadja - 30 oktober 2013 22:18

Just nu är min rubrik-fantasi inte så jättespännande... Höhö
Vad har hänt sen sist? Haha...ingenting egentligen. Jag har jobbat.... Det är skiiitjobbigt att mocka nu för spånet är genomblött. Tack sågen!
Men imorrn får vi ett gäng spånbalar så då blir det nog bättre.
Jag har ridit Ferrano... Testade hackamore på honom och det fungerade skitbra! Jag älskar hackamore! :D Hoppas man får börja tävla dressyr på det snart. :)
Idag skulle jag kolla om Nisse var halt och tog honom i longerlina på utebanan....han var helt stööörd! Hahahaha!! Han bockade och rejsade och såg ut som en kalv på grönbete. Hahaha!! Han var inte halt mer alltså...
Imorrn borde jag klippa nån häst. Uhh...typ Ivory, Arrow, Nisse och Indianen. Dom tre första går bra...den sista är lite jobbig.

Imorrn boxercise igen...wohoo!
Och så borde jag sälja lite grejer och skrapa ihop lite pengar. För den 3/12 skall jag göra nåt busigt.. hihi

Gulliga hästar och elever idag... :)

Av Nadja - 27 oktober 2013 14:57

Amys och mitt söndagsnöje:

Pussla.... Amy kan lägga alla pussel själv så jag sitter mest bredvid och hejjar på! :D
Nu sitter hon och sjunger. Mammas Fis! <3

Av Nadja - 26 oktober 2013 21:23

Kolla in....såhär blir det snart på hela huset! :)

Av Nadja - 23 oktober 2013 20:15

Igår var jag till tandläkaren för jag hade så ont i en tand. Det slutade inte riktigt som jag hade tänkt mig för nu är jag ännu mer tandlös. :( Det var en spricka i tanden ända ner, så den gick inte att rädda. Förbanna!! Så nu kan jag inte tugga på nån sida. Great! Nå, tänk positivt...jag kanske går ner några kg till ist.

Nya tänder kostar en förmögenhet! Bläää...

På tal om dyra grejer... Snart är det november och då kommer våra nya fönster och dörrar. :D :D :D

Av Nadja - 20 oktober 2013 20:49

Red som sagt för tränare igår och idag... Och jag tycker bara ännu mer om Zijan nu! Hiihi... Han är bara för underbar.
Jag fick jättefin känsla i skänkelvikningen i trav idag!! Sådär att det bara flöt på utan att jag måsta göra nåt egentligen, men ändå inte att han gjorde det av sig själv. Älskade häst! :D
Fick beröm för min hand idag! Wihuu...tur att man kan förbättra sig på så kort tid. :P Haha. Mitt problem är alltså att min högra hand lever sitt eget liv när jag rider, men idag skärpte jag mig och påminde mig själv att rida på eftergift... Då gick det bra och jag höll den stilla! :)
Idag var jag så trött i kroppen så jag kunde inte sitta ner så mycket. Jag orkade inte vara stadig i bålen särskilt länge, men tränaren är snäll och låter mig rida lätt. :D Nadja måste rida meeeer för att bli stabil. Så det så... Var skall jag hitta tid till det? Hmmm...

Sen hem efter Amy och tillbaks till stallet för att bygga bana till hopptävlingen. Tävlingen gick bra och banorna fungerade finfint! :D Zijan fick 2 rosetter...tihihihi...
Sen stannade jag och Amy kvar tills kiropraktorn kom och tittade på Nisse, Indianen och Ferrano. Sen hem....lång dag... Amy somnade i bilen... Mammas hjärtegryn! <3

Av Nadja - 19 oktober 2013 12:45

Nu börjar man se alla hektar på gården... Macke och hans morbror har sågat ner sly och småträd hela dagen och det blir jättefint!! :) Wihuuu! Jag bara längtar efter att ha häst och få planera hagarna osv! Iiiihhhh!
Ikväll ska jag rida för tränare! Jag kommer att ha ont. Mohahaha... Jag har ridit 3 hästar på två dagar och det är 3 hästar mer än jag brukar rida på två dagar....hahahaha...
I torsdags red jag Ferrano och Indiana och igår Zijan. <3 Och så blir det Zijan lör och sön! Hihihi!
Jag har ont i magmusklerna redan.

[Bild]

Natten till igår gick vårt kylskåp sönder... MORR!! :( Men igår vid 11.30 hade vi redan ett nytt. Tur att det var kallt ute så alla kylvaror kunde bo på balkongen... Och nu fick vi äntligen ett kylskåp som öppnas från rätt håll. :D

[Bild]

Av Nadja - 15 oktober 2013 23:24

Idag har jag plockat ner hagen hemma vid huset. :( Det kändes nästan lite sorgligt. Men däremot så insåg jag hur stor hagen är, nu när löven börjar falla...hjälp... det finns en hel del att röja i den där hagen. Nästan så man skulle vilja såga ner alla träd så att hagen blir mega-stoooor! :D

Sen på jobb. Jag försökte uppdatera hemsidan, men den där jäääävla skiten bara hängde sig. Gaaahh!!
Sen klippte jag Chester. Han var jobbig. Men jag vann. Hehehehehe... Den lilla monsterponnyn trodde han kunde skrämmas genom att vända arslet till och kicka (jo, han kunde vända sig typ dubbel fast han satt fast i grimskaft på båda sidor) eller sparka med frambenen.
Antagligen har han lyckats med det ett antal gånger under sitt 19-åriga liv, men tyvärr träffade han mig nu och jag har träffat 10 gånger värre hästar än honom. Haha!!
Han blev inte vackert klippt, men det är alltid nåt... :P

Sen hade jag mina 3 lektioner. Gick finfint. Två grupper skulle haft uteritt, men dom tyckte det var för kallt/regnigt/mörkt osv... Hrmmf... Jag som ville rida. :P

Men i helgen är det dressyrträning! Jag skall ha Zijan och han är faktiskt gulligast. Nu lät jag som en 14-åring, men det är faktiskt sant. :D Han gör mig väldigt glad. <3

Chester...här med pälsen kvar...

Och vet ni vad förresten...idag rejsade Gizmo i stallgången!!! DET är ett gott tecken! :)

Av Nadja - 14 oktober 2013 21:17

Nej...det är inte mig själv jag menar...långt ifrån...hahaha! Men Ålands rikaste man fick fortkörningsböter här om dagen... Typ 93000 euro blev det i böter. Öhmm... Fattar ni hur mycket jävla pengar det är? Lägg på en nolla så har ni det i kronor. Typ.
Han kunde väl byggt ett till ridhus till Sleipner istället... :(

Helt sjukt hur en människa kan ha så mycket pengar.

Idag var jag tillbaks på jobb. Det var lite segt. Men jag och traktorn hade kvalitétstid som vanligt och sen bar jag in någe jävla nya skåp som vägde ett ton...

Näe...nu ut med hunden (som för övrigt sakta men säkert blir lite piggare för varje dag)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards