Forever is only the beginning...

Alla inlägg under december 2012

Av Nadja - 30 december 2012 23:27

Red Madame idag och lyckades få fläskläpp... Haha! Tokmärren måsta skygga för nåt på läktarn så hon tvärnita och körde upp huvet så hon träffa mitt huvve. Eller rättare sagt min läpp. Aj. Den är blå... Sen var jag ilsken på henne och då fick hon minsann fart under fötterna.
Fick rida Nala också. :) Himla mysigt sto faktiskt. Blev att sakna min älskade Santo när jag satt på henne...liten och lättmanövrerad liksom. Haha! Madame är ju som en lastbil att rida... Eller nu kanske hon är som en stadsjeep mera.... Hahahahaha! Nåja, det tar sig...
Nu sova. Imorrn är det jobb några timmar.

Av Nadja - 28 december 2012 21:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 23 december 2012 13:25

Jag for till stallet till 20 före 8 i morse och Sanna var hurtig och hade redan fixat i ordning Madame åt mig. Hon skrittade fram henne medan jag gav mat och täckade privathästarna.
Sen blev det lite dressyr innan dom hade hoppträning...M var framtung och lite stoig...höhö. Märks att jag inte ridit henne på länge. Haha!
Sen via Petra och ge julklapp åt mitt gudbarn Bella. :D
Imorrn julafton. Stallmys med bästa gänget och sen firar vi jul hos Amys farfar. GOD JUL PÅ ER ALLA <3

Av Nadja - 22 december 2012 20:07

Alltid får man ge med sig när dom där klimakterietanterna börjar puttra. Att man hjälpt dom hundra gånger med diverse grejer har dom helt glömt bort. Härligt....
Nåja, hamna på morgonstall imorrn iaf och jag ska försöka rida Madame innan dom börjar dressyrträningen. Det betyder att jag måste sitta på hästen kl 8....gäääääsp! Annars får det bli en uteritt.

På julafton kommer det att bli awesome... Jag och en stor del av mitt gamla stallgäng ska till jobbet mitt och mocka skit och rida ut på hästarna. Jag vill ha Hokus om han inte är halt då förstås, eftersom nån tydligen tog med honom på hoppning idag och hoppa 1m..... Hur smart är man då??? Stackars gamla gubben.... Men det kommer att bli sååå kul att träffa alla igen! :D

Förresten ska jag va med på Mia.S träning nästa helg...wihuuu! Jag ska rida Zijan! Kommer bli buskul!

Av Nadja - 21 december 2012 21:58

Jag fick fler julklappar från club viking än från mitt jobb där jag varit i 11 år...... tack för att man sliter liksom....

Nej jag är inte bitter....  

Av Nadja - 20 december 2012 20:58

Öhm... Och som vanligt har jag sämst fantasi när det gäller julklappar. Suck!
Borde köpa åt en massa, men det har jag inte råd med.

I söndags blev jag sjuk och spydde hela kvällen och natten. INTE kul... Fyyy... Ännu idag har jag känningar och just före jag skulle hålla min lektion så blev jag svimfärdig. Uhh.. Kroppen tar verkligen mer stryk av magsjuka än man tror. Har inte kunnat rida Madame eftersom jag inte har nån ork. Tanken på att skumpa runt på henne gjorde mig lätt illamående...hahahahaha.
Men imorrn ska jag rida.

Idag har jag även gjort nåt riktigt äckligt. Städat micron på jobbet. Fy fan.

Av Nadja - 13 december 2012 23:26

I måndags var vi ju på 1,5-års koll till rådgivningen (bvc) och Fisen vägdes och mättes. 9750g och 81,5cm blev det.... Lättviktarunge.... Höhö! Men det var ingen fara sa dom och det är helt normalt att dom knappt går upp nåt i den åldern när dom rejsar runt så mycket. Eftersom hon är nöjd och glad så får hon i sig det hon ska. Och nog har ungen aptit alltid....det har hon ärvt från mig...hahaha!

Idag blev det en sväng till stan och kolla på lucia.... Amy var själv lucia och världens gulligaste! :) Luciatåget var jättespännande.... Hihi

Av Nadja - 12 december 2012 23:24

Jag har världens gulligaste Lucia här hemma! :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards