Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2015

Av Nadja - 24 juni 2015 16:04

Denna vecka är kaos!!
Vi skall hinna med så jävla mycket på jobbet. Hittills denna vecka har vi:
* Röjt ur hela sadelkammaren (skruva neeer alla sadelhängare) och målat om hela jävla skiten! Det gjorde vi på EN dag! Helnajs!!
* Skottat ut allt spån från alla boxar och spiltor....pust....
* Högtryckstvättat alla boxarna! Vilka jäkla skitgrisar!!!
* Skruvat upp alla sadelhängare igen.....
* Burit ner hög och lågsängarna till baracken.
Och till på det kollat vatten till alla hästar, flyttat om lite beteshästar och tagit hand om Flugan som inte får gå i stor hage ännu.
Imorgon skall vi flytta in allt i sadelkammaren igen och högtryckstvätta spiltorna...och skruva ihop sängarna.
På fredag hämtar vi hem ponnisarna och Hokus och Nisse från betet.
Och före det skall vi stängsla ett annat bete och reparera staketet på ett tredje bete.... jeooo....

Dagen började med att Böge hade rymt!! Men vi hittade honom. Han är vår robotgräsklippare.

Jag fixade om vår sadelbock också...nu är han en rosa knubbis!

Av Nadja - 11 juni 2015 20:46

Finns inte så mycket att skriva om....det stressas mest hela dagarna och jag har haft ont i halsen i 3 dagar nu...
Kattskrället har sprungit bort och allt är allmänt jobbigt.
Bajs!

Jag längtar till semestern!!!

Av Nadja - 2 juni 2015 23:13

Idag var det avslutning för tisdagsgrupperna.... Jag hade knåpat ihop en mini terrängbana i hagarna runtom stallet...haha... Fick lite flashback från Petras och mina galna hoppstunder då vi byggde alla möjliga sjuka hinder. *fniss*

Iaf så hoppade sista gruppen min fiiina terrängbana och det var så himla kul att se!! Jag vill också!!!
Imorgon lovade dom skit väder...så vi får väl se vad hoppspecialen ska göra. Det var ju för dom jag byggde banan egentligen.

Det är verkligen SKITDÅLIGT juniväder....hästarna kan knappt gå utan täcke för att det är så jädrans kallt.
Jag har klätt på mig långärmad och pyjamasbyxor och två täcken....Jag blev jättekall av att stå ute ikväll. Inte kul!

Imorgon måste jag stängsla hagar...i stormen... på med vinterjackan bara! Höhö!

Av Nadja - 2 juni 2015 07:27

Usch...det är inte kul just nu... Vi renoverar ju huset och bor på lägenhetshyra och betalar allt material själva. Man blir inte så rik av det...
Sååå....om nån skulle vilja skänka mig en miljon, så vore det himla bra! ;)

Idag skall jag ha mina kära elever igen! Jag skall försöka bygga en liten terrängbana vid stora ridbanan så ska dom få rejsa runt där om dom vill. :)
Jag vill också! :D

Av Nadja - 1 juni 2015 23:29

I morse vaknade jag av att en fästing kröp precis bredvid mitt öga!!! Fy satan!!
Jag HATAR denna årstid med alla äckel kryp! Gå och döööö!!

Idag har jag haft två grupper som ridit. Det är inte särskilt kul att börja kl 7 och inte få äta förrän kl 12.30 Urk...
Sen plockade jag ihop Indianas grejer för idag blev hon såld. Ännu en häst mindre.... Blööh... men det är bra...det behöver bytas ut hästar.
Efter jobbet åkte jag efter Amy och sen väl hemma så hittade jag en fästing som satt fast på henne!! ASIGA JÄVLA ÄCKELDJUR!!
Fy fasiken!
En av få negativa saker med att ha djur. Dom släpar in sånt där skit.

Jag räknar ner till ridlägrena....Jag har bara 3 arbetsdagar kvar. Wohoooo!!
Och på söndag eller måndag kommer det äntligen hästar till gården. Aramis och Indianen skall klippa gräset litegranna. :)
Trevligt med hästar i hagen.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards