Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2012

Av Nadja - 28 november 2012 23:41

Hur stört det än låter så saknar jag att ha häst som mest när det blir kallt. Varför? Jo, för då får man sätta på dom en massa mysiga täcken. Hahaha! Ikväll ägnade jag en stund åt att byta lite täcken på hästarna i ridskolestallet. Dom frusna/helklippta fick tjockare innetäcken och så tyckte jag så synd om Emilio som står bredvid dörren som är öppen på natten, så han fick ett fleecetäcke på sig. Han är söt i täcke...hihi! Julia har varit tokig i magen några dagar så hon fick också pyjamas på som tröst. Hmmm... Jag är nog riktigt störd nånstans. Fniss. Om det var min ridskola så skulle nog alla vara helklippta och ha innetäcke. Fy mig.

Näj, jag vill köpa häst nuuuu... Så jag får ha täcke på nuuuu. Höhö!

Av Nadja - 24 november 2012 22:52

Jag har fortfarande inte fått rida ett stort antal hästar på jobbet. Och ni kan ju gissa att jag är sugen på att göra det.... Varje gång jag har med nån häst på lektion och ryttaren nääääästan får till det så vill jag bara hoppa upp och visa det där sista lilla som behövs...Aaahhh... När man sen inte ens har ridit vissa hästar så är det väldigt svårt att förklara HUR dom ska göra, eftersom inte alla hästar kan ridas efter boken.
Blööh....
Allra helst vill jag rida Zijan igen. Det kändes på nåt sätt som hemma på hans rygg. :)
Danne är jag också nyfiken på. Men ja... Vi får väl se om jag hinner nån dag.

Imorrn ska jag rida Madame iaf... Hihihi... Hon skuttade så fint över cavalettin när jag longerade henne i onsdags, så jag blir ju nästan sugen på att markarbeta lite...hmmm..
Det är himla kul att se henne nu mot förut.... Hon har mycket bättre kroppskontroll nu, man ser särskilt skillnad när hon ska hoppa cavalettin... Förut när hon kom fel på hindret så fumlade hon och klev fel för hon ORKADE helt enkelt inte rätta/korta/länga sig före och över. Hon klarade liksom inte av att bromsa eller accelerera sin kropp för hon var så osmidig, slö och svag i musklerna. Men nu samlar hon sig automatisk med lätt framdel och allt ser så himla mycket smidigare ut.
Tänk på det ni som har hästar som vägrar ofta...träna upp smidighet, styrka och kvickhet så vågar och ORKAR hästen rätta sig före hinder. Tips på såna övningar: studs, korta/länga galoppsprång, hoppa litet hinder och gör halt några meter efter, tex halt före ni kommer till en bom. osv. Och träna övergångar (tex trav-halt), tempoväxlingar m.m i dressyr.
Att tömköra och longera (utan att spänna in hästen så den biter sig i bringan!!) är också jättebra träning. Då får även ryttaren se hur hästen egentligen jobbar med sin kropp... Tyvärr är alldeles för få hästägare intresserade av markträning... Det är väldigt synd.

Micke (equiterapeut?) var och kollade Madame i fredags och hon såg fin ut tyckte han. :) Ingenting att klaga på...han snarare berömde och sa att det märktes att hon jobbar mer rätt nu. Skönt att få det bekräftat! :) Jeeii!

Av Nadja - 24 november 2012 17:29

Körde bakom denna hela vägen från stan. Haha.... Backljuset måste ha hakar upp sig eller nåt....men bländad blev jag.

Av Nadja - 22 november 2012 22:27

Jag vill ha en häst i julklapp! Men den får inte va dyr att ha...ska klara sig på lite gräs och grankvistar och behöver aldrig hovslagare. Den får aldrig tappa muskler eller bli för smal/fet.... Den ska kunna vila flera dagar utan att tappa kondis eller bli knäpp. Den får heller aldrig bli sjuk eller skadad. Den ska va typ 165cm hög och mörkskimmel....hingstnacke och ponnyblick...rund rumpa och bekväm barbackarygg. Trafiksäker, hoppa hus och gå dressyr som om gud själv skolat den. Den är såklart skitbekväm att sitta på och kan bajsa i balja.
Nej, det får inte vara en my little pony.
Tack tomten.

Av Nadja - 21 november 2012 23:54

Av Nadja - 20 november 2012 20:34

Uuuuuuuhhhh!!! Jag är så less på min förkylning! Varje morgon vaknar jag med ont  halsen och hes. Känns som om jag har en stor klump i halsen hela tiden.... lock i öronen och snor. Har varit såhär i typ 4-5 veckor nu! Amys förkylning verkar ge med sig, men det trodde jag ju sist också och då kom den igen efter 3 dagar! BLÄÄÄ.... GE UPP NUUUU!!


Idag har jag varit såååå trött. Jag hade noll energi på jobbet och det gick såååå segt. SUCK!

På vägen hem kändes det som om jag skulle somna och det vore ju verkligen inget bra!! Fy farao. Men så sov jag dåligt i natt också.... låg och frös så jag måsta hämta en filt! Om JAG fryser så är det illa alltså....


Jag har även lovat att vara med på hoppningen på julfesten... HAHAHAHA! OMG! Jag har ju inte hoppat ett hinder på typ 3 år. Great.... kommer att gå kanon!

 

Jag och Nathalie pratade om staket idag.... kanske jag ska skaffa sånt här? Ähum.....

Av Nadja - 11 november 2012 23:27

Folk är verkligen besatta av vissa saker.... hundar, hästar, träning, smink, pojkvännen, jobbet, tobak, märkeskläder,.... Och många människor skulle gå under om nåt av dessa grejer försvann. Det kan faktiskt bli så illa att dom glömmer bort allt annat viktigt i livet.
Nej, vakna!!!
Klart man ska få ha en hobby (jaaa, pojkvän räknas som hobby), men låt den för guds skull inte stiga dig åt huvet!!
Det enda man får bli beroende av här i livet är familjen. Och speciellt ens barn.

Av Nadja - 11 november 2012 22:36

Har varit till Sirius och Madame idag, sen hem och baka tårta och sen till Amys farfar och fira farsdag. Här är halva tårtan som jag lagade. Dom hann äta upp halva innan jag tog kort. Hahaha

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards