Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2011

Av Nadja - 30 januari 2011 15:44

Jag har just bakat bullar...

Jag hade bara torrjäst hemma och jag får aldrig degen att jäsa ordentligt med det, men det fick gå ändå.
Sen ville jag ha lite sånt där gott kladd i bullarna så dom inte ska va så tråkiga och torra så jag satte olympia smältost blandat med florsocker som fyllning... och socker och kanel då.... OMG vad gott det blev!! Så det blev hälften vanliga kanelbullar och hälften med kladd i! Suveränt!   


Just nu är det skittråkigt på TV.... varför kommer alla dåliga program på helgerna när man äntligen har tid att se på TV... jag måste väl kolla klart på ung och bortskämd också. Men Mio (förbanna) sade högt och tydligt vem som vinner så nu är det ju inte kul mer.... men kanske senaste programmet av ponnyakuten kommit!!? Hihihi....

Av Nadja - 30 januari 2011 10:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 29 januari 2011 17:39

I natt sov jag jättebra. Känner mig verkligen utvilad! SKÖNT!

Sen kollade jag på film och så väckte jag min gåbbe för jag ville ha bärhjälp när jag skulle handla!   Hehehe...

Jag har just ätit och nu ska jag till Sleipner och umgås med S och M!

När jag kommer hem ska jag nog baka nåt gott tror jag.
Tjilevippen!


Bäbis har varit stilla i flera dagar nu, men idag har det varit liv därinne! Det känns liksom bättre när jag känner rörelser regelbundet... jag känner mig så ensam annars!  

   

Nathalies gullegris Gilbert på bilden! tihihi....

Av Nadja - 29 januari 2011 00:23

Åkte till stallet till kvart i sju för att se till att Arrow och Flugan kom iväg ordentligt... och att Arrow var ren när han åkte... haha! Han har en tendens att sova i bajset... och det är ju inte så snyggt när man ska ut och resa.


Det visade sig iallafall att Arrow hade sprickor i sitt överben som han fick i somras/sensommaren... Han har antagligen slagit på sig där igen och så har det blivit kaputt. Men det skall bli helt bra av vila.... tyvärr är det vila 2-3 månader.... i box...   Blä... Flugan hade reaktioner i framknäna så han blev behandlad igen. Däremot blev han röntgad nu äntligen, men det såg bara fint ut tack o lov. Vila 3 veckor och sen behandlas igen.

Men dom ska väl bli bra hoppas vi.. tur att det är sommar sen så dom kan ta det lite lugnt.


Annars har jag harvat ridhuset...lattjolajban... man blir typ avgasförgiftad när man puttrar på där inne med Forrden... gahh...

Sen mocka... pratat för mycket.... säckat 38 påsar silage och hö och brottats med silagebalar... (jag skrev silageballar först... HAHAHAHA)


Efter jobbet åkte jag till Klas och så red jag ut med G och Ninjo... vi skrittade bara, men det gick fina fisken. Klas är blåst som vanligt i början, men hon tröttnar sen när jag beter mig 10x värre än henne! HAHAHA!

Mockade och sen hem för att åka efter lillebror och sen hyra film.

Hann prata med mamma en stund när hon kom hem och hon klappar mig på magen och blir alldeles fjollig... hahahaha...   

Nu sova... jag somnar snart.

Av Nadja - 26 januari 2011 21:51

Gahh... det börjar bli tröttsamt att jobba. Jag är trött hela tiden...


Men idag var det sol och fint på dagen så jag tänkte åka till Klas för att ta en tur i solskenet... Jag började med att mocka till Klas och köra in spån och samtidigt försökte jag ropa in hästarna.... men dom kom inte... Efter jag hade mockat Ninjos box så gick jag ut och såg att hästarna stod längst bort i hagen.... Hmmm.. Gick in och fixade några påsar silage och diskade vattenhinken och lite smått och gott... gick ut igen... Inga hästar ännu. SUCK Då var klockan så mycket att jag inte orkade rida mer...
Hämtade dagmaten och då kom Ninjo traskande, men INGEN Klas... hmmm... (hon missar aldrig en måltid) Så jag fick gå hela vägen till andra ändan av hagen och där står hon och solar! HAHAHA.... Fick med henne när jag knuffade lite på henne och jag fattar varför hon inte kom.... det var DJUP snö och jättehård skare så hon måste haft jättesvårt att gå.... haha... Jag kunde gå PÅ snön så för mig var det lugnt. *fniss*

Jag tror inte hon hade nåt emot att stanna i hagen och äta mat i solen.

Jag åkte och handlade och sen på jobb. På jobbet badade jag Arrow så han ska va ren när han åker till kliniken... och sen hade jag mina lektioner. Mortjin var med hela dagen! :) Jeeeiii....

Nu ska jag kläcka några namnförslag åt Macke... vårt stackars barn måste ju få ett namn nån gång... (jo jag VET att det är långt kvar, men ändå)


Nu dusch och sen sova... tröttheten kommer pang bom....

Av Nadja - 25 januari 2011 16:23

Jag gillar Tisdagar... alla dagar skulle kunna va som tisdagar! :) Och allra bäst skulle va om Tisdagen skulle vara sist i veckan... det skulle va ett perfekt avslut på veckan.

Fast idag skulle det gärna få vara Fredag, så det är helg sen... Urk.. Hur ska man orka hålla ut hela veckan?


Nu ska jag snart åka på Zumba, men jag känner mig väldigt trött... och min mage är mer uppsvälld än vanligt... kanske bäbis fördubblade sin storlek i natt?... HAHAHA!

Guy på bilden... (labradoodle)  

Av Nadja - 24 januari 2011 22:33

1-0 till mig!!! Mohahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaa!!!!

 

 

  

Av Nadja - 22 januari 2011 21:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards