Forever is only the beginning...

Alla inlägg under april 2013

Av Nadja - 29 april 2013 23:01

Jaha....så var helgen slut igen då... Suck! Varför går dom så fort? Gahhh

Nåja, det gick bra att jobba iaf och hästarna och ryttarna har skött sig utmärkt! Wihuu! Eller ja... Förutom när jag skulle sätta täcken på uteboxhästarna.... eller rättare sagt på Alice...hrrmmm... Gizmo skällde på en annan hund så jag gick några steg bort från Alices dörr (den var öppen alltså) för att kolla att han inte följde efter den andra hunden och vips så sprang Alice ut.... Den där myten att hästen är trygg i boxen och vill stanna där stämmer ju INTE! Hon rejsar iväg mot gödselstacken och sen in bakom stallet.... Vi brukar ha en eltråd fast där så jag tänkte att NUUU är hon fast, men nä....tråden var borta.
Jag springer efter, men hon är borta!? Jahapp....in i stallet efter havrehinken och när jag kommer ut igen så ser jag henne i en hage. Jag rejsar (jodu, jag sprang fooort så fläsket hoppa i otakt) och fick fast grinden. Hehe! Sen fick hon springa runt där... Och när hon stanna så fick hon springa lite till. Sen tränade jag inkallning och hon lyssnade finfint fast hon var helt uppe i varv. Duktig tokhäst.
Sen på med grimma och in i boxen... Håhå... Dessa djur! :)

Av Nadja - 28 april 2013 18:54


Denna vecka hoppas jag att blir bra! :D Jobbar kväll på måndag och sen stalljobb på tisdag med Nathalieeeee!! Sen är det ledig dag på Onsdag och då blir det Maxinge och loppis med syster! :D Sen jobb tors och fre...och direkt efter jobbet susar jag iväg till travbanan och jobbar i inskrivningen! Det har jag verkligen längtat efter! Och så får jag träffa Carro!! :) wihuu!


Hmmm... Så tycker jag det där huset skulle kunna få nya fönster osv... NUUU!


Amy skottar spån....det blir nog en riktig hästtjej av henne. :P

Av Nadja - 27 april 2013 22:29

Åkte till Maxinge idag och skulle shoppa kläder åt Fisen! Gick till H&M såklart och hittade någorlunda fina tröjor iaf... Gillade inte färgerna. Men så hittade jag världens snyggaste pikétröja åt henne!! Men det slutade med att jag inte köpte nåt...för det var varmt och Amy var grinig, så jag kände verkligen inte för att köa till kassan. Nå...jag får gå dit en annan gång.
Jag har inte kommit längre än till H&M fast jag varit dit 2 ggr. Hmmm... Måste ju undersöka dom andra butikerna också. Synd att inte Lindex kom också. Deras barnkläder är jättebra och passar min gullunge!

Sen drog vi till Knuttis och där fick Fisen rida på Natinn! Det är jättekul tycker hon! :)

Sen hem å sova och då hann jag laga middag. Wiiee... När vi hade ätit så for vi till huset och tillbringade 2 timmar ute och bara busade... :D

Tror ni ungen var trött sen då? Nope....hon somnade typ halv elva....great!

Nöjd unge på hästryggen! :)

Av Nadja - 26 april 2013 23:00

Idag var jag till Maxinge! Ålands nya köpcentrum! Wohoo.... Värsta historiska händelsen på Åland! Och jag kan inte förklara hur skönt det känns att äntligen ha H&M här på holmen. Jag menar.... Om jag behöver typ en tröja åt Fisen så har jag exakt EN butik att gå till.... Kappahl! Dom andra butikerna med barnkläder är alldeles för små och dyra. Och inte hittar man det man vill ha heller..... Men nu! Åååhhh....redan idag såg jag en massa bra basplagg åt Amy som jag ska köpa. Underbart! Hejja H&M!
Imorrn ska jag dit igen och hälsa på syster som jobbar där. Jääääiii....sen till Knutsboda och där ska Amy få rida på gummors häst. Buskul!

Idag avslutade jag dagen med att rida ut med 16-gruppen. Det blev ljuvligt väder på eftermiddagen och vi red ner till vattnet och njöt av att isen äntligen är borta. Vattnet är aldrig så blått som när isen just har släppt. :) Jag red Hokus....älskade gamla gubben!

Näj, nu sova. Natti

OMG

Av Nadja - 25 april 2013 23:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 22 april 2013 23:35

Idag var det dags för teori igen. Kl 17 gruppen ville löshoppa, så det fick dom....Emilio och Killen fick skutta lite. Sen var det tömkörning och longering över bommar som gällde...Samson och Snövit fick ställa upp där. :) Dom var duktiga! Snövit är skitkul att tömköra....måste va för att hon är så liten....hihi. Nej, hon var verkligen jätteduktig.
Sen blev det film kl.20 Edgar bjöd på chokladtårta...jag åt ingen. Duktigt där Nadja.
Imorrn jobba med Nathalie. Wihuuu... Jag lagade nattpåsar klart och slängde ner nattsilage, så det går lite snabbare imorrn. :D Det skulle behöva krattas typ överallt igen, så det får man väl roa sig med. Goder afton....Zzzzzzzzzz

Av Nadja - 21 april 2013 23:27

Idag har Amy och jag varit ute i solen några timmar. Hon skulle kunna sitta i sandlådan för alltid och gräva. Haha! Vi var också till huset och tittade på när sommardäcken kom på bilen.... Nog för att det var minusgrader i natt, men jag tror man klarar sig med sommardäcken nu. :) Däremot måste vi köpa nya däck till stora bilen.... *gråååt en skvätt* så nu kör jag min älskade Volvo för tillfället! :) Och jo, den är fortfarande till salu ifall någon vill ha en super drag/häst/hund/familje bil....eller bara en fin bil annars. :D Jag älskar min bil, men tyvärr måste den ge plats åt byggbilen. :(
Jag har fortfarande ont i munnen efter tandläkarbesöket i fredags....tack....vad gjorde hon med min mun liksom? Vi får se hur detta slutar... Hon sa att jag kanske förlorar två tänder. Kul...
Jävla skit säger jag bara. Tänder är verkligen en skit uppfinning!! :(

Jag somnade just sittandes i soffan...hmmm.... Trött Nadja...godnatt!

Av Nadja - 17 april 2013 23:31

Hjärtat i halsgropen ikväll.... Jag skulle tanka bilen. Kortet fungerade inte. Vad göra? Jag körde ju redan på ångorna.... Gaaah!!! (här ska ni nu föreställa er mig slitandes i håret av ilska...okej?) Jag testade kortet tre gånger, men den sa fortfarande att jag var fattig som en kyrkråtta och att jag i *piiiiiiip* heller skulle få nån *piiiip* bensin! Testar ta det på kredit ist och då fungerade det.... Tack! Jag kom hem...halleluja!

Idag var jag till mattssons och handlade och så råkar jag gå till skorna och hittar ett par skor som ser helt okej ut i mina ögon...hmmm...jag testade dom och dom passade! :D Helt otroligt! För er som inte vet så har jag jättesvårt att hitta skor som passar på mina fötter. Blä... Däremot hade dom lite väl mycket vitt på sig... Det blir ju skitigt direkt. Suck! Men jag behöver ju skor.... Äh, lika bra att vänta på att Maxinge öppnar. Där skulle det väl öppna 2 sko butiker tror jag. Skitbra!
Sen hittade jag jättefina tröjor på.mattssons Helt underbara, men vilka priser...uhhh....
Dom hade även fått in så himla söta sommarkläder åt barn... Amy vill haaa! :D

Kvällen gick i jobbets tecken... Det var teoridag! Första två grupperna såg på film och sista gruppen longerade varandra! :D toppendag!

Här är bild på vår fina Indiana som fick vara med på longeringen! :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards