Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2011

Av Nadja - 29 juni 2011 19:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 28 juni 2011 22:40

Jag älskade att vara gravid, men nog är det skönt att få sin kropp tillbaks igen...


Här är några positiva grejer efter graviditeten:

- Jag kan ha skor igen...

- Jag har aldrig gått ner i vikt så snabbt förut

- Mina ben är inte som stubbar längre.... jag har en fotled!!!!

- Jag kan äntligen se mina knogar igen... förut var dom mer som gropar än att dom stod ut.

- Jag kan ha min ring på fingret igen...   

- Mitt blodtryck är normalt

- Jag har inte en vilopuls på 92 slag/minut mer...

- Jag behöver inte pissa i en mugg HELA tiden... eller ta blodprov HELA tiden!!! HAHAHA!

- Jag får rida snart igen! JEEEEIII

- Jag behöver inte pissa var 3:e timme


Negativt:

- Mina älskade mamma-byxor är för stooora nu! BUHUUUU!!!!

- Jag måste numera hålla in magen igen.... suck!

- Jag kan inte ha magen som bord när jag äter....

- Jag måste tänka på vad jag äter så inte Amy får knip i magen

- Jag kan inte skylla på att jag inte får anstränga mig.... hehe

- Det var lättare att leva när brösten inte läckte hela tiden!


Men det allra bästa med att inte vara gravid mer är att nu har jag min älskade dotter på utsidan istället!   


Av Nadja - 27 juni 2011 19:47

Asså.... jag fick en babyboom bärsele i julklapp av min mormor och igår provade jag den för första gången... Amy somnade på 2 röda....

Idag testade jag den igen... hon somnade lika snabbt... haha! Världens bästa uppfinning!!!!   Bekväm är den också! PLUSPOÄNG!

Av Nadja - 27 juni 2011 16:12

Ibland måste jag kolla på datorn vad det är för dag.... det är så fruktansvärt skönt att slippa bry sig...   Hahaha... Jag kan va mammaledig för alltid!!

Ikväll blir det eventuellt en sväng till Klas med Amy... hon ska få rida! HAHA, SKOJA BARA!! Jag själv däremot har ridabstinens... Och i princip skulle jag kunna rida nu, men jag tror jag väntar tills efter kontrollen hos läkaren. Tur att jag har Gisela som underhåller Klasen åt mig så länge...   Jag får hålla mig till markträning så länge, men det kan nog knas-Klas behöva också.


I morgon blir det kalas hos mamma... jeeeii...

Nu är det mat för min del... so long....


Av Nadja - 25 juni 2011 21:15

Igår tillbringade vi dagen i Lumparland... först till Amys farfar och käka god mat och samtidigt var det kalas för hans fru som fyllde 50år. Amy tog nytt rekord och sov 6 timmar i ett sträck!!!! Det var tydligen skönt att sova utomhus....Sen vidare till Amys Farmor och käka kakor, ostbågar och kolla på film vid deras stuga!  Det var en mysig dag!


Idag har vi varit till min pappa (Amys moffa) och umgåtts vid deras stuga. Amy somnade så gott i moffas famn!   

Ikväll har vi badat vår prinsessa och hon älskar det verkligen! Stoora ögon och så blir hon alldeles lugn...hihi... Nu sover hon bredvid mig i soffan! 
Min underbara prinsessa vad jag älskar henne...   


Nu tror jag att jag ska lägga mig och sova också... Trevlig midsommar i efterskott!



Britney Spears - My Baby


Tiny hands, yes that's you
And all you show, it's simply true
I smell your breath,
It makes me cry
I wonder how,
I've lived my life


Cause without you,
How did I get through
All of my days, without you?
Now living with you,
See everything's true
My baby it's you
My baby, my baby, my baby


With no words at all,
So tiny and small
In love I fall,
So deep, so deep
My precious love,
Sent from above
My baby boo,
God I thank you, God I thank you



Av Nadja - 23 juni 2011 12:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 20 juni 2011 17:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 18 juni 2011 11:34

ETT NYFÖTT BARN

 

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
-ut kom en liten människa
som ingen förut mött!


Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.


Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och mamma.


Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards