Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2013

Av Nadja - 30 november 2013 22:39

Idag är det ju lillajul! :) Det är en trevlig tradition vi har här på Åland och i Finland. En minijul helt enkelt. Man kan ta in en liiiten julgran och så har många middagsbjudningar och ger nåt liitet paket till varandra. :D
Amy fick det här...men första paketet får hon öppna först imorrn. :D Det är en adventskalender alltså! Amys farmor har gjort den. :) Ett paket varje dag fram till jul. Amy är nöjd.

Av Nadja - 30 november 2013 19:19

Amy har alltid haft världens sämsta tålamod... Just nu sitter hon och knäpper fast knapparna på sin kofta. När hon knäppt fast alla så blev några på fel....då knäppte hon upp dom igen och började om. Sen knäppte hon dom helt rätt....helt själv. Öhm...förut testade hon knäppa en knapp och gick inte det direkt, så blev hon skitarg!! Framsteg! :D

Av Nadja - 30 november 2013 10:55

Igår köpte jag ett par ridbyxor utan att prova dom först.... Det gör jag aldrig!! Idag provade jag dom....och dom satt perfekt! :) Lycka! Nu får dom inte töja bara.... Det är mina favoritridbyxor från horze... Grand Prix heter dom. Dom är underbara!

Nu ska jag gå och beundra mina 20 par ridstrumpor!! Haha... Älska ridstrumpor! :P
*efter en stunds funderande*
Jag har 22 par!!!

Av Nadja - 29 november 2013 23:44

Har just kommit hem från vår årliga globenresa. I år var det roligare att shoppa eftersom jag fick köpa täcken åt ridskolehästarna! Ihhh... Jag kommer att bli såå fattig sen när jag har egen häst...usch vad underbart härligt det är med nya täcken. Haha! Sen hittade jag nya bruna ridbyxor åt mig...en mysig fleece och 11 par ridstrumpor. :)
Nathalie och jag pratade med cirkusdirektör Bengt (som äger cirkus maximum) och så träffade vi Rolle i en monter! Haha...tufft!
Jag kunde ha shoppat huuur mycket som helst. Fårskinn, hjälm, jackor, västar, ridvantar.....ja allt.

Nu saknar jag min lilla fis som är hos farmor... Imorrn får jag träffa henne! Mammas hjärta! <3 Gizmo är hemma iaf. :)

Av Nadja - 27 november 2013 22:33

Jag har hittat ett snacks som är 100% sockerfri. Wihuu...oftast är det nåt annat sötningsmedel, men denna gång är det en helt ren produkt. Det är helt vanlig frukt. Men frystorkad! Mums!

Nom nom!

Av Nadja - 26 november 2013 08:38

Härom kvällen såg jag en fallande meteorit! Det är så häftigt och jag har lyckats se det 2 gånger i mitt liv. Den faller långsammare än en fallande "stjärna" och har en eldsvans efter sig. Sååå häftigt!! Synd att man inte kan spela in det man ser och spola tillbaka och titta igen. Det skulle vara väldigt praktiskt många gånger.

Just nu ser jag på MTV och slappar i soffan. Det är One direction som sjunger och jag kan inte hjälpa att jag tycker att dom ser lite läskiga ut... En av killarna ser ut som en 12-åring med mustasch!! Ujj... (hoppas inte jag får ett gäng med galna fans efter mig nu....som vill döda mig alltså...)

På tal om pojkband... I mars (tror jag det var) så blir det Backstreet Boys konsert med Peeetra!! <3 <3 Wihoooo! DOM grabbarna (gubbarna?) är inte läskiga iaf...bara lite.

Idag är det en vecka kvar tills jag får min tatuering! :D Wohooooo!
Och på fredag åker vi till globen med jobbet. Jag skulle behöva ett par nya ridbyxor faktiskt. Och så ska Zijan, Nisse och Arrow få nya innetäcken. Hmm...Danne och Ivory borde också få... Ojoj!

På bilden är mina små nybörjar-barn som klistrar lappar på Pluto. Vi gick igenom hästens delar! :)

Av Nadja - 24 november 2013 10:50

Red kl 8 i morse. Zijan kändes lite slöare än igår, men jag tror han är en häst som behöver komma igång ordentligt i sin egen takt. Alltså vara ute i hagen några timmar före man rider.
Men idag fick jag honom rak!! Både i trav och i galopp! Wohoo! Igår vinglade vi runt...hehe. Finaste Zijan.
Mockade åt Zijan och Samson innan jag åkte hem. Jag gillar att mocka...det är bara så.. :P

Bild på Zijan från förra vintern! Vad mörk han var då!? Han är helt vit på halsen nu....eller kissgul, men ändå! :P

Av Nadja - 23 november 2013 21:48

Snääällaaa....allt jag önskar mig i julklapp är Zijan... Älskade underbara häst! <3
Jag tror inte ens man kan bli besviken när man rider honom. Han vill bara vara till lags. Han är ljuvlig! Idag på dressyrträningen satt allting klockrent! Han gjorde precis som jag sa och lite till. Världens bästa Zijan!! <3<3

Imorrn är det dags igen! Åker till stallet till kl 07.00 så Z hinner äta frukost först. :) Finaste hästen!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards