Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2013

Av Nadja - 31 augusti 2013 22:47

Alltså...jag skulle nog behöva följande: Ny höstjacka, nya vinterskor, nya tröjor, nya bh-ar, nya trosor (ja, det vet ni ju redan), ett par ridbyxor till, några snygga ridtröjor, ett par mjukisbyxor och några nya sport-bh'ar. Okej?
Jag känner ett stort behov av att åka till Norrtälje! :)
Sen skulle jag behöva köpa en massa mattor, gardiner och annat kul.

Nu skall jag ägna en stund åt hastnet.se. ;)

HEJ

Av Nadja - 30 augusti 2013 21:03

Jag ville bara berätta att jag måste köpa nya trosor. Typ NU!
Jag ville bara att ni skulle veta. Höhö
Var köper man dom bästa?
Hmm...det får nog bli Mattssons! :P
Att köpa trosor är faktiskt ett jävla problem för mig! Dom måste vara på ett visst sätt... Och jag hittar fan aldrig rätt storlek. Förstår ni hur jobbigt det är? VA?!?
Nähä...

Int då.. :P

Hörni...snart är det juuul!! :D

Av Nadja - 30 augusti 2013 20:53

Idag fick jag på mig ett par ridbyxor i en storlek mindre än vad jag har haft! :D Så nu har jag ett par vinröda ridbyxor i min samling! Jeeiii! Nån gång måste man väl bli lite färgglad?! Haha
Idag gick lektionerna bra. På morgonen hade jag lektion för Viola på Z. Skitduktiga! Sitsträning på lång tygel och det gick super.
Mina gulliga nybörjarbarn var lite modigare idag och vågade prata lite mer...hihi! Förra veckan såg dom mest skräckslagna ut.
Gruppen efter red dressyr och tränade på att ställa hästen. Riktigt duktiga var dom! :)
Efter jobbet så tömkörde jag Quinto med Maria (hans ägare). Jag visade hur hon skulle göra och lite grejer hon kan träna på med Q.... Det gick jättebra när hon kom på knixet! Det är jättekul att kunna inspirera nån! :) Och Quinto verkar tycka att det är lattjolajbans! Hihi! Imorgon åker dom tillbaka till Åbo. Det blir tomt utan långöra i stallet.... :)
Imorrn ska Amy och jag på 2-års kalas till Vilma. :) Och så är det loppis i jomala och julledag på leklandet. Och så borde jag måla brädor....och...och....
Nu är jag helt slut...så...hej då

Av Nadja - 28 augusti 2013 23:45

Idag åkte jag till stallet tidigt så jag skulle hinna rida Quinto innan jobbet. Jag har märkt att han tar ganska lång tid på sig att bli varm i kroppen och idag märkte man att han inte hunnit varit i hagen och rört på sig.... Han behövde en lång uppvärmning! :) Jag skrittade länge och svängde en massa och tog några framdelsvändningar för att få honom lite kvickare i benen. Men det är inte förrän man galopperat som han kommer igång. Undra på det med den stora kroppen. :P
Idag var han iaf duktig när jag red små bågar på långsidan...han följer riktigt fint nu. Första dagen trodde jag att vi skulle välta. Hahaha!
Imorrn är sista dagen jag har honom (tyvärr) och jag tror jag skall tömköra igen. :) Han reagerade så positivt på det sist, så jag tror det får bli så.... :)
Kanske jag plockar fram lite bommar?

Annars har jag jobbat som vanligt. Harvat ridbanor. Höll på att dö av avgaserna i ridhuset. Stått i dammet på mina två lektioner....*host*
Försökte hitta inspiration till att göra leltionsplaneringar, men det gick inte riktigt. Jag vill ju att det ska bli bra så eleverna får tyvärr vänta en vecka till.

Efter jobbet så tillbringade jag nån timme på höskullen hemma vid huset....måla måla mååååålaaaa!! Underbara Nathalie och lillebror kom med och hjälpte till. :)
Vi fick en hel del gjort. Imorrn kommer nästa gäng så då målar vi vidare.

Nä, nu sova....godnatt

Av Nadja - 27 augusti 2013 22:52

Dom tar aldrig slut....ehee....
I morse åkte jag till huset direkt efter att Amy åkt till dagis.
Jag impregnerade en massa brädor... Jisses vad jag jobbade på! :)
Sen hem å duscha av mig och sen till stallet och rida Quinto. Idag var det en helt annan häst! :) Han var jätteduktig!
Imorrn måste jag klämma in ridningen före jobbet....Pust. Bäst att sätta klockan på ringning.

Av Nadja - 26 augusti 2013 23:39

Denna underbara köptes in här om dagen. Jag bara ääääälskar hösten!

Idag hade jag Quinto igen...senast var i fredags och då red jag honom för första gången. Han var himla snäll med tant (jag alltså) och efter en stund kom jag underfund med honom som tur var! :)
Idag tömkörde jag honom och han var lite förvirrad först, men sen gick det finfint. Han är nog lite lat och bekväm av sig lille herrn. :)

Imorrn måla brädor igeeen och sen rida Q före jag börjar jobba. :D

Av Nadja - 26 augusti 2013 00:12

Här har ni vinnaren! :) Jag fick exakt den rätta känslan när jag öppnade burken och började måla.
Hur det ser ut på ett stort hus sen är en annan sak. Men allt är bättre än hur det ser ut nu. (gul plåtfasad...läckert...hmmm)

Av Nadja - 25 augusti 2013 21:20

Idag har jag tillbringat dagen med att impregnera virke....jättekul...iaf när doften går upp i huvet...då blir man fnissig. Hahaha... Näe...allvarligt. ..det är så trist att måla med nån flytande vätska som man inte ens ser att man målar med. Men nu ska ni få höra!! Vi har äntligen valt färg till huset. Jo, jag vet att det ska bli rött, men det finns ju en miljon olika röda nyanser... men NU har vi valt en vinnare. Vi hade ju två favoriter, men dom var inte riktigt bra så vi blandade ihop dom två och nu är det perfekt! Wihiii! Och är vi inte nöjda så skall det väl ändå målas om nångång så då kan man byta. Japp japp

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards