Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Nadja - 18 augusti 2010 23:47

Här sitter jag ännu... jag borde ju sova...


Men jag sitter på youtube och kollar runt och inser att alla skådespelare tydligen vill ha en sångkarriär också... Lindsay Lohan, Hayden Panettiere, Hillaru Duff.. håhå...


  


Every day and every night,
I always dream that
You are by my side
Oh, baby, every day
And every night,
Well I said everything's
Gonna be alright
And I'll fly with you,
I'll fly with you,
I'll fly with you

 
Gigi D´Agostino - I´ll fly with you

Av Nadja - 18 augusti 2010 22:56

Usch uj.... fick ont i huvudet nu... Jag måste nog gå och lägga mig. Men jag kom bara på att jag får mitt H&M paket nästa vecka!    Jeeeiii

Nu ut med hunden i ösregnet. Blä!

Kolla förresten.. vi håller på att fixa i badrummet så just nu måste man duscha och gå på toa med tända ljus för vi har ingen lampa! (ursäkta att det är taget med min underbara mobilkamera... hrmm)

  

Mat

Av Nadja - 18 augusti 2010 21:22

Okej kolla in detta nu... Nu ska jag skriva upp allt jag har ätit idag... Grejen är att det är SKITNYTTIGT för att va mig....


Frukost: 1 fil + 1 glas juice + 2 mackor med ost... jag var på väg att ha på parika, men den var rutten så det blidde inget... men det är väl tanken som räknas!?
Lunch: 2 små skivor malaxlimpa + 2 bananer och en mandarin + 2 glas vatten

Middag: Lax och sallad + 1 glas vatten

Kvällsmat: 1 banan och en yoghurt + 1 näve nötter + 1 glas vatten


Enligt vad jag har räknat ut så ska jag klara mig på 2219 kalorier om dagen... och av det jag har ätit idag så har jag 555 kalorier kvar att äta! Wohoooo!!


Grejen är den att jag är så jäkla HUNGRIG!!!! Hur kan en människa klara sig på så lite mat!? Jag förstår inte... suck! Fast skulle jag ha ätit laxen till lunch och sen nåt annat vettigt till middag (max 555 kalorier då... haha) så skulle jag säkert inte varit hungrig nu.    Önskar jag hade en kock som serverade och handlade all mat åt mig... så skulle jag inte kunna äta nåt onyttigt.



  

Av Nadja - 17 augusti 2010 21:58

Jobbat idag... gick bra... skönt att få röra på sig igen. Hade Maries lektion eftersom hon har semester ännu. Jag ska börja med lektionsplaneringen också... ge mig bra tips på vad man kan göra!!

Efter jobbet åkte jag och red Klas och hon var lika tokig som jag hade förväntat mig. Imorgon ska vi ut igen... hoppas hon sköter sig för jag vill galoppera!!! Haha.. Jag är som ett barn. Nu har förresten jakten börjat... dom skjuter hejvilt i skogarna.
Nä, nu ska jag kolla på TV.

Av Nadja - 16 augusti 2010 22:39

Första arbetsdagen efter semestern... känns alltid lika konstigt... Jag fick börja med att fråga vilka hästar vi hade hemma.... Hummm.. Det var nästan alla iallafall.   

Hade uteritt med första gruppen och jag tog Dino som just hade kommit hem från Föglö... Den hästen är som en oxe att rida. Ugh!

Sen dressyr med de 2 sista grupperna. Hästarna var snälla och lite sommarfeta... Efter lektionerna så fick dom gå ut i beteshagarna och käka gräs över natten... det är jätteskönt att vi har så många gräshagar runt stallet... Nu har vi tex låtit 2 av ängarna vuxit i några veckor så det finns gott gräs i dom. Våra ridskolehästar får gå på gräs från mitten av maj till slutet av september! Lyx va? Och är vädret dåligt i september så står dom inne på natten och käkar gräs på dagen.... så länge det bara finns gräs ute alltså.

När jag kom hem från jobbet så hade min älskling varit och handlat mat. Hela kylskåpet var fyllt! Wow... det var så skönt, eftersom jag inte hade en tanke på att handla tidigare på dagen. Han har sina stunder min gåbbe....

I morgon är det jobb igen... börjar kl 08.00 (när har jag stigit upp så tidigt på sistone?) Det blir att trimma runt hagarna och så måste jag hålla en av Maries lektioner eftersom hon har semester. Slutar kl 16.00 och sen ska jag rida Klasen... hon kommer att va vild efter att ha stått 1½ vecka! RODEO!

    

    


Av Nadja - 16 augusti 2010 10:04

Jag shoppade ju lite grejer när vi var till Sverige i Tisdags... Vi hann en sväng via Hööks i Upssala... skoj, för jag har inte varit dit förut. Jag shoppade en jättesnygg väst i softshell... Jag har alltid önskat mig en tunn väst att kunna mocka och jobba i.... men antingen är dom för varma eller så är dom i fleece så allt hö fastnar.    Men den här var perfekt!


Så fick Klas en reflexgrimma (svart och orange reflex) och såna där reflex man sätter på tränset och tyglarna. Det behövs ju när man bor ute på landet och skall rida i total mörker hela vintern.
Nu när vi var i Finland så shoppade jag ingenting förutom en film (Case 39) och tidningar.

Av Nadja - 16 augusti 2010 08:14

Åh vad skönt att sova i egen säng... Vi hade trevligt i Lappfjärd och bröllopet var fint, men herregud så varmt det var där.... 29 grader i skuggan... gahhh... vi höll på att smälta bort. Var inte sommaren slut?


Nu ska jag klappa om min fina kisse som jag har saknat... Gizmo hade vi ju med oss... Och så ska jag åka till Klas och se om hon lever.


Och sen är det dags för jobb! Det var ett tag sen...   Jag tror jag ska klämma in en uteritt idag, så jag får rida! Hahaha.

Av Nadja - 13 augusti 2010 12:00

En snabb hälsning från Kristinestad... Imorse kl. 9.00 var jag och Gizmo på 1 timmes promenad... redan då var det jättevarmt ute...pust!

I morgon är bröllopet i Bötom kyrka och vi hoppas på lika fint väder då. (M´s kusin ska gifta sig)

Ha det bra alla där hemma... vi syns på Måndag.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards