Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2015

Av Nadja - 28 februari 2015 08:49

Ibland stöter man på människor som faktiskt har fötterna på jorden. Det händer inte ofta, men det händer.
Dom flesta människor gör det väldigt enkelt för sig och vänder kappan efter vinden, men sen finns det några få som faktiskt lyssnar och vågar göra nåt. Dom har en egen åsikt och dom försöker ta tag i saker.

Tyvärr händer det rätt ofta att folk inte vill ge sig in i situationer som kan råka bli minsta lilla obekväm....fast det inte ens rör dom själva egentligen. Dom har inget att förlora, men dom orkar ändå inte ge sig in i det. Även om det bara skulle vara för att hjälpa en vän, bekant, kollega osv så vill dom inte.
Jag har inte träffat många såna människor, som helt skulle släppa sitt ego och hjälpa nån annan... fy bubblan vad folk är konflikträdda...
Och det mest skrämmande av allt är att man är så lättpåverkad. Grupptryck kallades det när jag var ung. Då kan man ha en egen åsikt i början, men sen låter man sig påverkas av andra så att man själv tappar tron och gör som alla andra. Det är fascinerande egentligen....

Människan är verkligen en komplicerad varelse. Känslorna får alltid styra... och det är alldeles för lätt att bli manipulerad och hjärntvättad. Se bara på kriget ute i världen. Hur KAN man bara döda någon så kallblodigt utan att ens tycka att det är fel? Dessa s.k ledare finns överallt. I krig, på arbetsplatser, i hemmen. Folk som skrämmer andra till lydnad. Lustigt nog fungerar det. Inte på alla, men då straffas man på nåt annat sätt istället.
Varför är det alltid såna människor som sitter på den högsta stolen? Är det inte dags att tänka om lite? Börja tänka själv.

Av Nadja - 25 februari 2015 21:16

Vi får eventuellt 2 nya hästar till jobbet på Onsdag. :) Hoppas nu bara att dom går genom besiktningen utan problem. Håll tummarna!!
Idag åkte Snotra hem igen. Nu är det ingen Fluff-lugg som tittar ut från uteboxen när man kommer. Men nu får hon gå på fler uteritter som hon gillar. :)

Däremot måste vi göra rum för en häst till om vi nu kan köpa dom två nya hästarna.....
Håhå...

Igår hann jag kratta en del på stallplan...så nu känner jag mig lugnare. Haha! Däremot så spiller ju typ ALLT och ALLA silage och hö överallt....hela tiden... det tar aldrig slut. Pust...
Jag skulle vilja ha en skottkärra med en låda som man stänger in silaget i. Och så bygger vi en ram runt alla hagar så inte silaget och höet kan blåsa ut ur hagarna. Okej?
Imorgon åker Zijan till kliniken på återbesök. Hoppas hoppas att han är frisk nu. Mammas bäbis!

Två veckor kvar till semester. Kämpa!! :)

Tjohooo....bra med egen pulkbacke!

Av Nadja - 24 februari 2015 09:34

Känslan som uppstår när jag inser att jag kan nästan alla Britney Spears låttexter!? Hmm... Att jag kan alla Backstreet Boys låtar är ingen förvånad över. Men Brittan? Hahahahaha!!

Idag är det dags för kvällsjobb. Jag skall få undervisa mina fina elever. :)
Och så skulle jag vilja hinna kratta stallplan (jag är väl den enda i världen som längtar efter det) för det är hö och silage ÖVERALLT!!
Och en massa hästar ska friseras. Och Indianen borde klippas på halsen. Håhå

Av Nadja - 22 februari 2015 16:57

Idag gott folk....så gick dressyrträningen så jäkla bra! Indianen var jättefin! <3

Jäklar vilken snygg avslutning vi gjorde! Vi skulle vända vänd rätt upp och fatta höger respektive vänster galopp....vi satte varenda en och vi var RAKA! Oj vad beröm vi fick. Jag som varit värdelös på att rida rakt börjar nu få till det! :)
Jag fick också till känslan i ena varvet där han inte spårar korrekt. Men nu jäklar fick jag till det! Hejja oss!
Varför får man inte tävla med hackamore? VARFÖR??

Av Nadja - 21 februari 2015 18:46

Idag red jag Indianen på dressyrträningen för Åsa. Han var jättefin i traven, men galoppen är bara så jäkla stor och tung. Jag vill bara att han ska kunna "jogg"-galoppera, men nääää... Uschiamej vad stor och klumpig han kändes... Jag skulle gärna rida honom oftare... han skulle verkligen behöva jobba upp balansen och smidigheten i galoppen. Sen när det blir minsta lilla jobbigt så drar han iväg eller så bryter han av till trav.
Pust...

Imorgon är det träning igen. Jag skall rida kl 9...Ojoj. Jag måste typ göra en miljon grodhopp eller mocka 4 boxar innan min kropp är igång den tiden.
Nå..det blir säkert bra. ;)

Av Nadja - 18 februari 2015 21:20

Knäpp rubrik....min rygg känns bra...men det var inte det jag menade.
Idag fick jag äntligen sitta på Zijans rygg igen. Och den där välbekanta känslan när han skrittar iväg är obeskrivlig. Hans rygg känns som hemma. Han är en helt fantastisk häst. Han fullkomligt älskar all uppmärksamhet. Han somnade nästan när jag borstade honom....han bara njöt! Älsklings Zijan.

Idag var jag fem före att sätta mig upp på en häst på lektionen för att visa hur man rider fram mellan två hinder. Sen kom jag på att jag inte hoppat på ca 4 år. Host. Undrar hur det skulle ha sett ut. Hahaha!!

Näj hörni...nu ska jag kolla på Våra bästa år. Häj på er.

Zijan <3

Av Nadja - 13 februari 2015 19:38

Fredagen den trettonde har klarat sig rätt bra hittills... Jag har fått tillbaka min bil från verkstaden och jag krockade inte på vägen hem. Great!! :)
Det gick lätt att mocka idag! Det har inte hänt på flera månader. Siddu! ;)
Eleverna var duktiga och hästarna skötte sig! :)

Jag tror det blir en tidig natt, men först lite "say yes to the dress" ^^ Hihi

Titta vad underbara elever jag har!!! Detta fick jag idag! <3

Av Nadja - 12 februari 2015 19:24

 

Åh...önskar att jag hade en häst så jag kunde shoppa lite schabrak.
Detta var snyggt! Älska små rutor! <3

Och sen skulle det vara intressant att kunna se in i framtiden! Är det ingen av mina vänner som har den förmågan? Hahahaha

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards