Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2010

Av Nadja - 30 november 2010 20:48

Så mycket kostar en liiiiten Ben&Jerry 150ml glass.... Och det är värt varenda cent!!!! MUMS MUMS MUMS!!!!!


Idag var det kallt på jobbet... och så gick det lite segt för mig... som vanligt...
Jag skulle mocka uteboxarna och det var inte kul.... urk... det jobbiga var att jag inte såg nån skillnad på bajsbollar och isiga spånklumpar.... hmm... *älska vintern* Sen hade Nathalie varit duktig och kört in spån igår till Alice, men det resulterade i att det hade frusit som en skorpa ovanpå... Ännu värre att mocka i.... Så jag släpade ner en spånbal från skulle och satte in den i boxen. Det är torrt spån iaf... rå-spånet är ju så blött... jaja... nog pratat om SPÅÅÅÅN!


Ikväll var jag på Zumba som vanligt... det var skoj. Och sen åkte jag och handlade och fixade middag. Hör och häpna, men det blev blomkål- och broccoli-soppa idag, det var supergott! Dock avslutade jag med glass, men det räknas inte.    


Imorrn är det kvällsjobb och jag hoppas att det inte blir så kallt... för sen ska jag rida Simmen också. Och på Fredag åker jag till Petra!! Wohooo!!!

  

foto: Susu




Av Nadja - 28 november 2010 19:52

Jag skrev tidigare ett inlägg och då fick datorn nåt fel!! Blää....

Jag tror den har 1års-kris!! OMG!


Nåja, jag ville bara berätta att vi var till Globen i Fredags och det var najs... jag shoppade dock ingenting och det var lite konstigt.... hmmm...

Sen åt vi i a la carten på båten när vi åkte hem. Äntligen fick jag min efterlängtade oxfilé!! Det var sååååå gott. Så gott att jag inte ens orkade med efterrätt!


Igår åkte jag och Mortjin till Jan Karlsgården på Lilla Jul marknad... det var så mysigt med snö och en massa människor. Jag köpte bara ätbara saker. Hihihi.. Nu sitter jag och knaprar på mina brända mandlar... gottigott.

Sen på kvällen så bakade vi.... lussebullar.... eller asså... nåja... här få ni se vad det blev:


Haha... Jag döööör!  

Av Nadja - 25 november 2010 22:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 25 november 2010 17:13

Asså... -5 och jag håller på att frysa ihjäl.... Jag stod ju i -19 förra vintern och höll lektion och då hade jag inte alls lika kallt ju... Hur skall detta sluta!?


Idag har jag haft sällskap av Mortjin hela dagen IGEN! Jeeeeiii... Vi har julpyntat stallet och café. Så nu är det mysigt!   

Jag har varit lika seg som vanligt och jag skulle absolut inte ha nåt emot att få lite ledigt... Det skulle behövas.


Nu ska jag och handla... plus att jag måste tillbaks till jobbet och hämta hundmaten som jag glömde där. SUUUUUUUUUUUUUUUUUCK

Av Nadja - 24 november 2010 21:29

Ja jisses vilket väder vi har... Halva Åland är insnöat typ....

Idag är en trött dag för mig... men jag har fått ha min favorit-lektion x 3... Working Equitation!! Det är jättekul både för ryttarna och hästarna att få göra nåt annorlunda. Det var väldigt uppskattat... särskilt av de vuxna.   


Nu ska jag kolla på Bonde söker fru... sen sova... natti natti!





Av Nadja - 23 november 2010 21:17

Har just sett "Step Up" och den är så sjuttons bra! Jag älskar musiken och dansen! Channing Tatum är verkligen duktig! Jag är imponerad. Jag har ju sett filmen förut, men det är en av filmerna jag kan se om och om igen.


Jag har just kollat på valpar åt pappa.... och då insåg jag hur mycket jag också vill ha en... men jag har inte råd just nu så jag får nöja mig med att pussa på pappas valp när han nu får nån. Han vill ha en liten hund så jag kollade såklart på Papillon åt honom... tihihihi....


I morgon är det Onsdag och sen är det Torsdag och sen är det GLOBEN! Jeeeiii... Vi ska kolla på:

  • Offentlig dressyrträning med de högst rankade världscupryttarna. Kommentator: Eric Lette
  • Vinnarnas Vinnare - Champion of the Winners 5-6-åriga vinnarna av Breeders Trophy, Öppna Championatet och Scandinavian Open
  • MasterClinic - Dressyr med Edward Gal, Holland

Det kommer att bli sååå najs!

  

Av Nadja - 23 november 2010 15:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 22 november 2010 21:58

Alltså... jag har gått runt och trott att det är Onsdag idag.... vilken besvikelse när jag insåg att det inte var det.   

Idag åkte jag till Klas efter att pappsen hämtat mina sommardäck. Dom får vara i Eckerö på förvaring i pappas garage. Sen red vi ut en kort sväng med Ninjo och Klas... vi pratade så länge så vi hann inte med nån längre tur! HAHAHA!


Mina lektioner gick bra. Det är mycket hoppning nu i slutet på terminen. GILLA!!   Däremot känner jag mig mest förvirrad nu för tiden.... jag börjar nog bli gammal och senil!

Red Simmen efter lektionerna och han var nog helt snäll... jag fick påminna honom om vissa saker bara, men sen funka det någorlunda.


Nu duscha och sen soooova!


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards