Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2012

Av Nadja - 25 juni 2012 22:17

Herregud.. jag hinner ju inte ens blogga!

Men iallafall... det har varit midsommar och den firade vi ute vid stugan och det var väldans mysigt... 
Jag hade Sirius Fredag o Lördag och han va jättefin att rida (förutom lite error när jag skulle göra halt...ähum..) och jag tycker han går sååå mycket bättre på hackamore än med bett. Han vågar slappna av på ett helt annat sätt. Galoppfattningarna gick bättre än dom brukar... han var kvickare att lyfta galoppen i vänster varv än förut...jippi...


Imorgon är en spännande dag... vi hoppas på positiva besked... (nej jag är inte gravid... hahaha)


Idag köpte jag även min första inredning till min sadelkammare... 2 sadelhängare och krokar... tihihi...

Av Nadja - 20 juni 2012 22:19

Assååå.... hur hann jag med mitt liv innan!?
Och hur skall jag hinna med mitt liv sen när jag börjar jobba!? Hmmmm....

Jaja, man får lov att hinna bara.   

Nu i månadsskiftet kommer vi att flytta... tyvärr inte till huset ännu, men till en fin lägenhet alldeles i närheten. På så sätt blir det lättare att renovera och Macke får träffa Amy lite oftare eftersom vi kan promenera dit när vi vill. Och vi får bekanta oss med byn lite tidigare. Förhoppningsvis  tar inte renoveringen allt för länge så vi kommer in i vårt hus så fort som möjligt.


Ni har inte fått en gnäll-lista på länge, så här kommer en... jag vet att ni har längtat!!!


- Alla ungar som använder sån där jävla tuta på fotbollsmatcherna borde få en tuta uppkörd i arslet.

- Snart ställer jag mig med strålkastare och kikare och glor in till min granne om han inte slutar glo in genom vårt fönster.

- Idioter som inte har nån aning om hur det är att vara gravid kan dra åt helvete och sluta snacka illa om sånt dom absolut inte har upplevt själva. Skaffa lite mer livserfarenhet och VÄX UPP innan du öppnar käften igen. Hoppas du aldrig någonsin kan få barn!

- Sopa rent framför egen dörr innan du anklagar nån annan för tex dålig klädstil, ful frisyr eller liknande. Du är inte särskilt snygg själv.

- Åland borde skaffa strängare bilskolelärare.... för inte ens hälften av ålänningarna kan köra bil! Jag ska starta en blogg om alla värdelösa förare på Åland...

- VARFÖR finns inte Hööks eller IKEA på Åland!??! VA!?


Såja, nu har jag fått avreagera mig lite!   

God Natt


Av Nadja - 18 juni 2012 23:20

Hon har slagit munnen 2 gånger idag och en av gångerna fick hon fläskläpp... Mammas hjärta... Och så kommer 2 nya tänder också... ojoj... jobbigt just nu.

Nå, nu ska vi inte klaga... det är ju inte varmt iallafall..... vanligtvis brukar vi ha bastu i sovrummet, men nu är det riktigt behagligt så hon sover gott om nätterna. Minns för ett år sen när man höll på att svettas ihjäl och Amy sov i bara kortärmad body... nu är det pyjamas och strumpor... men så vill hon ju inte sova med täcke heller..  

Lite värme får det komma i Juli... hon fick ju en massa söta klänningar till födelsedagen som hon måste få använda.. tihihi... 


Av Nadja - 17 juni 2012 21:32

Hihi.... fick svar från barnvagnsbloggen....
 

"Hej Nadja! Nej, jag har sett flera Tako Jumper X rulla omkring men jag har faktiskt aldrig ens provkört en. Du får gärna skriva en gästrecension av den och maila till alltombarnvagnar@yahoo.com! Bifoga gärna bilder!
/Anna"


Så... Petra... hjälper du mig skriva? Eller syster.... du vet ju också hur proffsig den är! :D:D:D:D

Av Nadja - 17 juni 2012 12:16

Sitter och läser mig knäpp på vilken sittvagn/sulky som är bäst....
Hittade in på en blogg där dom visade Brio Race och Brio Spin ihopfällda... dom var lika stora!!!! Spin var 3cm kortare tack vare att framhjulen är mindre, men det var allt... annars lika bred och hög... Suck! Jag trodde ju att Spin skulle vara mycket mindre. BLÄÄÄÄ!!!
Sen läste jag också på bloggen (http://blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/) att dom väntar på att nåt märke skall tillverka en sittvagn med vändbar sittdel.... HALLÅ!? Den heter Tako Jumper X och den är BÄST!!!!! Fatta!!!

Jag ÄLSKAR min Tako. Jag kommer att spara den för alltid...bara för att den är BÄST!  

Först har man liggdelen när bäbis är liten... Lagom storlek... ingen jävla pansarvagn som emmaljunga... Perfekt skyddad mot sol, vind, kyla osv.
Sen byter man till sittdelen.... Fullt liggläge, VÄNDBAR, sele, extra skyddgreja (som fotsack, men vid huvet ist) mot vind, kyla som man enkelt sätter fast med dragkedja och fotsack som man snabbt fäster med 2 knappar. 
Alla tygdelar är avtagbara och tvättbara.

SVÄNGBARA STORA FRAMHJUL, går fram i ALL terräng och på alla underlag, ställbar stötdämpare och vagnen rullar jättemjukt och bra. Min dotter och jag ÄLSKAR den. Den skall bo hos oss för alltid.

Och bäst av allt är priset.... Den är inte dyr alls.

Bara för det så skrev jag nu till denna barnvagnsblogg att dom måste ta upp denna fantastiska vagn!!!   

Av Nadja - 17 juni 2012 11:30

Nu står Sirius på Sleipner ett tag. Jag har honom hela helgen eftersom ägarna är på bröllop. Igår red jag i ridhuset för jag ville se i speglarna hur det egentligen ser ut när jag rider... hahaha... då insåg jag också att man tappar lite känslan... Man ser mest på det ytliga liksom... inte hur det egentligen känns. 

Sirius var mest uppe i det blå... han var mer intresserad av vad som hände utanför ridhuset än på mig. Håhå.... Själv hade jag tidspress och då kan ni ju tänka er hur bra det gick att rida... ähum....

Nåja, sen efteråt fick han träna på att stå i vattenspiltan och få benen spolade... vilket höll på att ta livet av honom... trodde han alltså. suck. fjoll.


Idag skall jag försöka få barnvakt så jag kan åka och rida igen. Förhoppningsvis är han lite bättre idag.... inte lätt att byta stall när man heter Sirius... fniss...

   

Av Nadja - 14 juni 2012 12:20

Jag tror jag glömde berätta att Amy fick en hel låda med mat och bärkräm m.m av sin kompis Vilma. (läs Vilmas mamma) och hon har ätit allt med stor aptit hittills. Tack Carro... :P Så nu blev jag inspirerad att fixa lite käk själv. Amy brukar ju nog äta det vi äter, men ibland kryddar jag lite för friskt och då är det bra att ha backup i frysen.

Av Nadja - 12 juni 2012 21:25

Story of my life.... antingen så händer det ingenting.... eller så kommer allt på en gång. Så är det alltid.

Men igår var en mycket trevlig dag FAST allt kom på en gång... Jag red alltså 3 st hästar. Jag som brukar rida typ 2ggr i veckan... hej å hå... men ridkondisen börjar sakta komma tillbaka så det är ju bra!


Det värsta med ridning är att man blir bara mer sugen på att rida  ju oftare man sitter i sadeln... gahh... värsta abstinensen. Tyvärr finns ju inte tiden att göra detta varje dag... iallafall inte när man har en gullunge på 1 år som kräver all ens tid.   Nå... min tid kommer... sen när jag är pensionär så har jag massor med tid... dock inga pengar, men vad tusan gör det...



Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards