Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2012

Av Nadja - 30 mars 2012 21:35

Dag 2 av Sirius lastträning.Igår lastade jag honom för första gången och han gick på transporten utan problem. Han har ju en tendens att vilja backa ut direkt så idag tränade vi på att stå stilla lite längre. Han är jättesnäll ändå tills han skall in dom sista 10cm för då vill han bara stå nån sekund stilla och sen backar han 1m. Han trivs bäst med halva rumpan utanför....haha... Nåja, vi får nöta på lite mer bara.Sen fick jag se honom hoppa för första gången...han tyckte det var kul och jag blev såååå hoppsugen.När jag kom hel hade min kära sambo köpt en dvs åt mig... Breaking Dawn! Iiiihhhh... Jag blev så glad! Nej, nu ut med hunden och sen sova...det blir fullt upp hela helgen.

Av Nadja - 29 mars 2012 20:45

Det börjar faktiskt bli lite slött att vara utan dator nu...suck Men snart får jag låna svärmors gamla laptop...alltid nåt. Så håll ut....

Av Nadja - 25 mars 2012 22:58

Idag har Amy varit helt feberfri! Underbart.... Lite trött har hon varit, men det är så himla skönt att hon är frisk igen. Imorgon får hon komma med ut i vagnen igen... hon har nog saknat det. Mammas lilla hjärta. Jag börjar även få i nerverna på att inte ha en dator. Gaaahhh...

Av Nadja - 23 mars 2012 15:41

Ännu en dag med feber för lilltösen... Idag nådde vi 40 grader... usch och fy... ingen pigg busunge då inte. Undrar om detta är den omtalade tredagars febern? Isåfall hoppas jag att morgondagen går fort...

Kunde inte jag fått bli sjuk istället? Min älskade bääbis..... 



Av Nadja - 22 mars 2012 17:11

Vi vaknade i morse som vanligt... åt frukost och sen ut med hunden... Amy var med ut och satt i vagnen och babblade som vanligt.. Efter nån timme när jag skulle ge Amy gröt så tyckte jag hon kändes varm... mäter febern och hon hade 39,2!!! Lilla gumman...

Höll ut typ 1-2 timmar till och hon var jättetrött och sov på min mage och när hon vaknade så var hon pigg kanske en halvtimme och sen ville hon sova igen... Febern gick inte ner så när den var 39,8 så fick jag nog och gav Panadol.... Och allt detta på bara nån timme...Tänk vad snabbt det kan gå... stackars min gullunge.
En timme efter hon fick Panadolen så var febern nere på 38,4.... och sen sjönk den lite till.... nu sover hon gott i sin säng. Usch.... jag blev ju riktigt rädd när febern steg så snabbt.   Tur att man kan ringa till mamma och be om råd.


HUR skall jag överleva att ha barn? Jag kommer att vaka över henne som värsta hönsmamman... stackars unge... men jag skulle inte överleva om nåt hände henne... Hon kommer typ aldrig att få flytta hemifrån.... *skratt*

Visa mig det här sen när hon är en trotsig 3-åring....okej? hahaha



Av Nadja - 21 mars 2012 22:54

 

Sorry, har inte så många bilder på den här datorn.... men det blir en bild från Grekland iaf... från Lesvos... vi skulle ut på en båtutflykt och hittade en massa vildkattungar! Sååå söta!

Av Nadja - 20 mars 2012 09:10

FÖLJ MAGKÄNSLAN!

Av Nadja - 20 mars 2012 09:09

Hmmm... senaste bok?? Det minns jag inte.... Kanske det var "Mary" av Lesley Pearse??

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards