Forever is only the beginning...

Alla inlägg under september 2015

Av Nadja - 30 september 2015 23:25

Zijan är halt IGEN!! :(
DUMMA JÄVLA SKIT!!! Jag gillar inte hältor....det är så jävla onödigt! Älskade häst.... <3

Jag skrittade iaf ut barbacka på Abbe för att bara andas lite... den ponnyn kan få en på bra humör. :) Han var väldans pigg idag igen, men det gick att skritta på lång tygel på hemvägen också. Duktig ponni.

Frågan är om man någonsin vågar skaffa häst igen...dom går bara sönder....

Av Nadja - 27 september 2015 21:56

- 38 miljoner euro så jag kunde göra vad fan jag vill.

Om jag inte får 38 miljoner euro så önskar jag mig iaf:
- En ny ....
- En Kia Sorento
- Högre lön
- Kortare arbetsdagar
- Mer helger
- Huset klart
- Stallet klart
- En skitsnygg och snäll häst
- Ett ume släp
- Tänder som håller ihop (jepp...ännu en tand som sprack ikväll)
- En ny säng
- Lånet betalt
- Förmågan att kunna äta vad jag vill utan att min kropp tar skada.
- Bröllop och snyggaste klänningen
- Fred på jorden

Tack

Av Nadja - 27 september 2015 15:10

Alltså...vad folk fiskar efter beröm på Facebook... dom jobbar såååå hårt och har såååå mycket att göra!!
Vad gör vi andra då? Slappar?
Suck

Veckan som gått har verkligen inte gått snabbt. Jag längtar till julen så man får vara ledig. Jag orkar inte med nåt just nu.

Max i kojan... :)



Av Nadja - 21 september 2015 21:40

Gah...nu börjar det märkas att man inte sovit ordentligt (en hel natt) på väldigt länge..... Amy har sovit jättedåligt senaste 2 veckorna och hon toppade det med att få feber i natt. Mammas hjärta <3
Min kropp samarbetar inte heller... men nästa vecka ordnar det väl upp sig....

I helgen var jag och Amy med min mor och syster till Ikea! Dom skulle storshoppa och jag var chaufför. Släpvagnen hade vi med också....åhh. ..längtar tills jag får inreda huset!! Jag vill shoppa soffa!! Och köök!! :)
Jag var till Hööks och shoppade nya shortchaps och skor....och handskar... :) Allt i brunt!!! <3

Jag red Zijan i fredags och vi travade bommar! ;) Måste ju passa på att göra sånt där kul när man rider. Inte ofta jag får chansen.så
Abbe ska promeneras i en vecka till och sen får jag rida honom igen.
Jag borde ta tag i att städa verkstaden också.. Håhå!

Av Nadja - 14 september 2015 22:32

Idag var det stall för hela slanten! Jag och Janina tog nytt rekord och hade mockat och fodrat silage redan kl 10!! Wohoooo!!

Erica och jag red ut en sväng med Zijan och Abbe och det var riktigt mysigt! Abbe gick först en bra bit och var helt cool. Han skötte sig exemplariskt! :) Han gick modigt fram och skrämdes inte av nåt vi mötte.
Duktiga lilla älskade ponny! <3

Sen började N's hund att föda!! Det skulle komma smååå valpar!! Jeeeiii! Tyvärr tog hon gott om tid sig, så jag hann inte se nån valp komma ut....men hon messade senare att det hade kommit 2st! :)

Albino-Abbe <3

Sen på kvällen stängslade jag nästan klart hagen vid huset. Så imorgon får hästarna gå på lite mer gräs.

Av Nadja - 12 september 2015 10:10

Wow....Denna vecka har gått hur snabbt som helst! Det gillar vi!
Förra fredagen var jag ledig från jobbet, men jag åkte och red Abbe ändå..bara för att det är såååå kul! ;) Jag busade till det och byggde ett hinder som vi sen i väldigt vacker stil seglade över! Jisses så kul det var. Hela 65cm hoppade vi. Hihi! Inte illa för sen här tanten som inte hoppat på ca 5 år....
Jag måste göra om det... haha!

Sen senare på fredagen så jobbade jag på travet... alltid lika trevligt att träffa folket där.

På lördagen och söndagen var det dags för dressyrweekend och ÅM. Vi var exakt 2 personer som fixade i ordning allt, men eftersom vi är så jävla bra så gick det vägen. Carro och Hobbe vann hela ÅM. :)
Nu tänker jag faktiskt inte ordna någe mer tävlingar på väldigt länge. För mycket jobb och inte ett tack ens. Jag har ju inte ens råd att köra så mycket fram och tillbaka..... bläää. Och tro nu inte att jag får göra nåt på arbetstid....nope. ...allt är på min privata fritid.

I tisdags fick jag äntligen sitta på min stora vita springare igen. <3 Zijan <3 Han var stel och tung och vi har nog en bra bit kvar tills vi är tillbaka där vi en gång var. Lilla hjärtat.
Men jag hoppas verkligen att han håller ihop nu.

Här får ni en bild som jag tog genom fönstret....Rocky ligger helt utslagen i solen.

Och ett tips om man vill ha ett nyttigt corn flakes alternativ: socker och glutenfria!! Och jätte krispiga och goda!

Av Nadja - 1 september 2015 22:50

Idag har jag ridit Abbe...som vanligt! :) Och han fatta alla vänster galoppfattningar klockrent!! :) Alltså han var väldigt samarbetsvillig idag! Fina fina hästen! <3
Jag måste verkligen försöka skutta nåt hinder med honom nån dag.

Och idag kom Zijan hem!!!!! Wiiieee!! Älskade gulle-hästen!! Nu är alla hästar där dom ska och stallet är fullt! :) Vi har ju förresten lånat en ponny också. Charley.
Jag har inte hunnit se honom in action ännu, men jag hoppas han är snäll. Jag behöver en trygg ponny på barnlektionerna.

Vi hade ett snabbt TK möte idag och E kom med sin 2 veckors gamla bäbis och hälsade på! Åååhhhhh, han var jäääättesööööt!!!! Och jag fick hålla honom!! :)

Så nu i helgen håller vi vår sista tävling....sen blir det inget mer TK. Vi har kämpat länge nu och lusten finns inte kvar.... tyvärr.

Amy på väg till hagen och mata hästarna. :)

Cloud spanar in Amy :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards