Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nadja - 31 augusti 2012 00:00

Jag hittade det jag ville i Sverige i tisdags... Jippii. Så nu är Fisen en vinterjacka (i softshell) och ett par ytterbyxor rikare. Och så fick hon typ 5 nya bodysar och strumpbyxor. Jag fyndade en ny mössa åt mig.
Amy skötte sig utmärkt hela dagen...mammas hjärta <3

Idag har vi varit på Vilmas 1-års kalas. Mumsig smörgåstårta och vanlig tårta bjöds det på!! Gottigottgott!
Sen gick vi till stallet och pussade på hästarna. Baloo står ju med Ninjo nu och jag fick äntligen krama om honom. Kungen!! <3 Han bor i Santos gamla box och trivs med livet! :) Mycket bra avslutning på kvällen! :) Amy somnade i bilen medan Carro och jag pratade skit och sen när vi kon hem så vaknade hon, åt gröt och somnade nästan på skötbordet när vi satte pyjamas på. Så det var bara i säng och hon somnade på 2 röda..... Älsklingen min...

Av Nadja - 27 augusti 2012 22:40

Imorrn blir det en sväng till Sverige. Fisen ska få nya kläder! :D Jippiii...en sväng till Thuns och sen typ Norrtälje eller vad vi nu hittar på. Jag måste till Lindex och h&m iaf.

Jag borde sova, men jag är inte trött.
Fisen somna halv nio, så jag hoppas hon är utvilad när jag väcker henne kl halv sju imorrn bitti.... Hrrmm...

Kolla in svampen jag hittade... Hahahahaha

Av Nadja - 26 augusti 2012 21:45

Lyckaaaa... jag hittade just en sida som säljer reservdelar till dom flesta hästtransporter! Jeeeiii!   
Pimp my hästsläp liksom! Det kommer att bli som nytt!
Macke sade även idag att han fixar till bra ventilation i stallet... han vet redan hur han skulle göra. Så nu kan du va lugn Nathalie...   hihihi...


Idag har vi varit vid huset och staplat ved... skönt med lite kroppsarbete.... måste ju komma i form nu när jag ska mocka halva stallet nästa tisdag.... iiikkk.... Jag kommer dö. Du får ursäkta mig sen Nathalie om jag är trög.... men jag är lätt otränad.

Så ja.... snart är det tillbaks till jobbet då alltså. Mitt 12:e år där.... tjohej...

     

Jag saknar den här gulliga hästen också.... måste åka och pussa på honom snaaaart! :) Sirius    

Av Nadja - 24 augusti 2012 23:50

Jaaa hörni.... Då var midnattstravet över för den här gången. Lite polishot och annat intressant blev det, men annars gick det bra. Haha! Och vi blev bjudna på champagne igen! Haha! Nästa gång kan dom väl bjuda på OSTBÅGAR eller nåt!? Haha

Jag måste även fundera lite över en gullig häst jag tror vill flytta hem till mig...hmm... Men ja... Vi får väl se... Ödet får bestämma.

När jag kom hem nu ikväll så var utebelysningen tänd!! Jisses...var ska man dra kors?? Jag såååg nåt för en gångs skull!

Tidigare idag ringde en god vän och frågade om jag vill komma med och titta på häst åt henne... Och såklart vill jag det, bara jag kan. Det är så kul, även om det inte är till mig själv. Och vi har så mycket roliga diskussioner hon och jag... Fniss
Och så var ju mormor och tittade på vårt kråkslott idag också. :) trevligt trevligt.
Nej, nu sova. Natti

Av Nadja - 23 augusti 2012 22:00

Nathalie, om du föreställer dig liksom.... Eller hur? :P

Av Nadja - 22 augusti 2012 23:38

Jag känner ett starkt behov av att shoppa!! Och särskilt barnkläder.... Fisen behöver lite nya tröjor/bodysar och så måste hon ju få nya mössor. Dom jag köpte i höstas/vintras är ju för små nu. (jag gråter inte...heheheheee) Jag skulle vilja åka till Thuns och h&m... Men det får nog vänta tills jag får lön.... En bra grej med att börja jobba är att man får lön! :) Det behövs!

Imorgon ska jag iväg och hålla en lektion och under tiden så får Amy vara i parken med mormor. :) Det blir skoj för henne.
Och på fredag är det trav igen! :) Undrar om vi blir bjudna på champagne igen? Tihihi! Det skulle iaf vara dans efteråt... Tjohej och klackarna i taket!
Natti natti

Bilden är från idag när det var ett underbart sommarregn.... Kanske inte syns, men det var härligt! :)

Av Nadja - 21 augusti 2012 23:13

Ni kanske undrar hur det går med kråkslottet? Mitt svar är: trööögt! Men nu har vi iaf kommit så långt att vi vet hurdana fönster vi ska ha och från vem vi beställer dom och hur nya fasaden ska se ut och vad för isolering. Så ja, utsidan börjar bli klart planerad. Sen va det ju bara resten då. :P

Jag skall också försöka genomföra mina planer med stallet... Hähä! Men jag behöver Nathalie som smakråd. Och så skulle jag vilja få upp trästolpar runt betet ifall nån gullig häst vill komma och äta gräs nästa sommar. Så är det klart liksom....

Av Nadja - 20 augusti 2012 19:48

Nu buda jag på en halare till....hrrmm... Men hon ville ha 5e för den så jag tyckte jag kunde köpa en till. Haha! Denna var i storlek 80 så nu har jag en mindre också ifall 86:orna är för stora. Så Jaaaa.. 4st halare för 30 euro...fina fisken.

Och så måste jag berätta att min gullefiiis bajsade på pottan IGEN! Wihuu! Stolt mamma! Fniss

Nu ska jag kolla hästnet... Hähä!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards