Forever is only the beginning...

Alla inlägg under april 2014

Av Nadja - 22 april 2014 10:03

Jag tror snart att påsken är min favorit-ledighet! :) Våren är alldeles underbar just nu... Det är perfekt temperatur ute, det finns knappt någe jobbiga insekter och det börjar bli grönt överallt! :) Jag älskar det!

Nu tittar jag på Våra Bästa År och tar det lugnt för första gången på väldigt länge. Jag skall åka via Hilda innan jag åker på jobb (och klappa Himalajas alldeles nya föl) och sen skall jag planera kvällens teori-lektioner! :D Jag tror jag ska ha tömkörning med nån grupp iaf... Det är roligt för hästarna.
Sen måste jag sätta ut hästar till dressyrtävlingen den 4 maj. Eleverna skall, så långt det går, få rida den hästen de ska tävla på lektion innan. Därför måste jag få ut hästarna NU!

Gårdagens Tupla Cup var jätterolig! Det blev en lyckad dag med helt underbart väder. Duktiga tävlande och duktiga funktionärer.

Nej...nu skall jag städa lite här hemma innan jag åker. Ha det gott.

Bild från tävlingen.

Av Nadja - 19 april 2014 21:32

Träffade dessa helt underbara varelser idag. 5 veckor gamla. Alltså...jag tänker skaffa MASSOR med såna här när vi flyttar till huset! Haha

Vi har varit och hälsat på mormors syster idag. Hon bjöd på världens godaste smörgåstårta!! Mums!
Och det var även där dessa underbara kattungar fanns. :)

Imorrn är det dags för att ställa i ordning banan till Tupla Cup. Och en massa annat då förstås... Mina funktionärer hoppar av en efter en, så snart har jag inga kvar. Suuuck! Inte lätt att få folk att ställa upp mer.

Av Nadja - 18 april 2014 18:38

Åh guuud... Jag håller på att bli tokig! Eller det är jag nog redan, men när det blir lite mycket i mitt liv så här jag en tendens att bli helt off! Haha, jag slutar fungera.
Nä...det mesta är under kontroll inför Tupla Cup. Lite småfix och en massa uppdaterande av startlistor osv.

Nä, nu måste jag städa...Glad Påsk!

Av Nadja - 16 april 2014 23:13

Idag har jag och Forrden gjort stan. Jag stoppade upp trafiken mer än en gång när jag och traktorn susade fram i 20km/h!! :)

Och alla verkligen gloooor...har dom aldrig sett en traktor förut? Med en enorm harv bakom? Med en TJEJ bakom ratten? På stan? Nähäpp.... Hahaha!

På jobbet var det teori-dag. Min första grupp hade löshoppning och hoppspecialen red som vanligt, men jag filmade dom däremot. Så nästa vecka är det filmvisning! :)
Jätteduktiga var dom! :)

Den här dagen har varit helt sjuk. Jag hinner inte med nåt. Klockan går FÖR fort. Nu är den redan efter midnatt och jag borde sova. Så ja...God Natt!

Av Nadja - 15 april 2014 12:10

Wohoo!! Jag var till tandläkaren idag och besiktade mina tänder. Och dom gick igenom utan anmärkning!! Yesss!! :D
Det händer inte så ofta. :P

Nu har jag bakat morotsbröd för att fira! :) Gott gott

Av Nadja - 14 april 2014 20:20

Jag har haft ont i ena knäet sen boxercisen för några veckor sen...och det har inte gett med sig ännu. Ikväll fick jag samma smärta i andra knäet!? Assååå.... Är det åldern? Attans isåfall....jag har klarat mig bra länge ju. :P
Nåja, det är väl nåt tillfälligt bara.

Jag längtar till påsken nu. Jag skulle behöva några dagar ledigt igen. Skönt med bara 4 dagars arbetsvecka också. Jag har däremot en massa jag borde göra innan helgen. Jisses.
Imorrn är det dags för tandläkare....hrmm.. mitt årliga besök dit. Kul i jul. Jag hoppas innerligt att allt ser bra ut. Skitnervös.

Idag var jag till Hilda och fixade och imorrn ska jag dit igen. Kanske jag hinner ha henne på banan lite...
Jag har även hittat en kanonfin häst på nätet...jag vill ha!! Men NEJ, jag skall inte ha nån häst nu. Gaah!

Näj, nu ska jag shoppa badrums-grejer! Jag har ändrat mig ca en miljon gånger om vilken färg vi ska ha i toan....Tjolahopp... Det blir nog bra... till slut.

Av Nadja - 12 april 2014 21:37

Hmm... Vi fick hem en katt som var "den skygga och rädda".
Han är inte så rädd mer tror jag.... Detta är en vanlig syn hemma hos oss nu för tiden. Om Amy chillar i soffan, så chillar även Max i soffan.

Barn · Djur
Av Nadja - 12 april 2014 20:44

Har ridit för tränare Åsa igår och idag. Zijan kändes stadig och bra igår, men jag hade svårt med timingen med typ allt! Med andra ord: Nadja var okoncentrerad! Höhö
I morse red jag i par med Erica och Grålle och vi fick rida en jätterolig övning där vi red framdelen in halva långsidan och sen vänd över banan och fortsatte med framdelen i på andra långsidan och sen volt vid A och C. Sen fick jag och Zijan göra samma sak i galopp och när vi vände över banan så blev det ju förvänd galopp. Och vi fixade det! :) Han bytte bara en gång...Wohoo! (observera att bytet dock var RENT!! Så han är förlåten) Vanligtvis är det jättesvårt att rida förvänd galopp på honom, för han byter så jäkla lätt. Haha! Jag önskar bara att han var liiite bekvämare i traven så skulle jag nääästan kunna tänka mig att starta en LA på dressyrweekend...hehe! Men faan...mina magmuskler pallar inte....jag skumpar runt som en tok. Men Ååhh vad kul det var att rida och han kändes jätteglad idag! :)

Jag har en massa saker jag borde köpa.... Nya ridbyxor, nya muckboots, typ ett helt badrum, ny väst, nya jeans, och en massa grejer till Amy. Håhå...men jag är fattig så det går ju såklart inte. *Suckar*

Min gullunge äter tacos! :) haha

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards