Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2015

Av Nadja - 31 januari 2015 21:03

Idag spanade jag in rean på skorna på Mattssons. Jag hittade jättefina stövlar (bruna läder) som jag ville ha....men det fanns inte min storlek. Som vanligt. Men jag testade ett par 38:or och dom passade min fot förvånansvärt bra! :) Men skulle jag gå i dom någe längre stunder, så hade jag säkert fått ont. Men hey...det positiva är att JAG fick på mig ett par helt vanliga skor/stövlar och jag behövde inte ta 2 storlekar större för att ens få ner foten. GREAT! :)

Fyndade en lurvjacka och en tröja åt Amy...Båda på 50% rabatt. Wohoooo!!

Och vet ni...isoleringen är klar på södra väggen på huset. Nu skall det RÖDA äntligen på! :) :) :)

Idag var jag och Amy på kalas till hennes dagiskompis. Och dom hade jättefint hus! <3 Åhhh!! Jag blev alldeles kär! Jag vill också börja inreda..måla...skruva ihop möbler... välja gardiner...åååhhh!! :)

Av Nadja - 30 januari 2015 21:40

Idag krockade jag på väg till jobbet. Det var inte mitt fel....en större taxibil kör rakt ut i en korsning framför mig. Den hade stoppskylt!!! Jag lyckades undvika att köra rakt in i sidan på den, så jag svängde framför den, men då drog min högra framskärm  med sig hela fronten på taxin. Mest plast så som kofångare, extraljus och taxiskylt....men det blev ändå buckla i min älskade bil. Bööööl

Ingen blev skadad...inte ens lite. Tack o lov!!

Av Nadja - 29 januari 2015 22:40

Idag har jag fått rusta på i sadelkammaren på jobbet. Vi fick ju upp en rejäl stolpe från golv till tak i mitten av sadelkammaren förra månaden och nu fick jag äntligen skruva upp sadelhängarna. Jag var som ett barn på julafton. Iiiiiiiiihhhhhhhh!! :)

Kolla vad fint det blev:

Tänk bara när vi får måla om hela sadelkammaren...så jäkla snyggt. Synd bara att det är RÖDA sadelhängare på de andra väggarna. Urk... Jag skulle ju vilja ha alla svarta.

Jag fixade om bland sadlarna... IGEN.... stackars elever. Jag har nog ändrat om sadlarna en gång i veckan nu. Ojoj... Men det är faktiskt en tanke bakom det.

Såhär ser slutresultatet ut:

Ser ut som allmän kaos på bilden, men det är bättre i verkligheten när man kan gå runt den. :)

Sen tvättade jag Zijan. Han skall till kliniken imorgon. Min bäääbis! <3
Hoppas det inte är allvarligt.

Nu behöver jag sova. Borde inte åka på jobb imorgon, men vad gör man? Jag vill ju träffa mina underbara elever! :)

Av Nadja - 27 januari 2015 10:44

Det var nära att loppisen stängde igen helt, men i sista sekund så hittade dom en ny ägare. Så nu får jag fortsätta med mitt tisdagsnöje. Jeeeeiiii!!
Den andra loppisen skulle jag också vilja besöka, men deras öppettider är helt värdelösa för mig. Dom öppnar alltid EFTER jag börjat jobba och dom stänger alltid FÖRE jag slutat jobba. Bläää. Enda dagen jag kan gå är lördagar och då finns det knappt någe bra grejer kvar eftersom det byts grejer i början på veckan.
Jaa....suck...i-lands problem.

Idag är jag hemma med Amy igen....och snart får jag nog vara hemma själv eftersom jag fått sjukt ont i halsen. Det är väl min tur att få feber nu då. Bläää...

Nå, jag tänkte åka och hålla mina lektioner ikväll ändå. Jag vill ju inte missa mina underbara elever. :)

Av Nadja - 26 januari 2015 11:10

Oj...det var längesen Amy var såhär sjuk. Hon har ju knappt haft feber i sitt liv hittills. Igår hade hon 39,4 i feber och det gick ner med Panadol, men sen gick det upp lika snabbt igen.
I natt har vi inte sovit mycket för hostan och snoret har slagit till också...och fortfarande feber...tack o lov inte så jättehög.
Stackars Fisen får nog vara hemma från dagis imorgon också.
Synd bara att hon inte förstår att man blir friskare av att vila och sova....Panadolen gör henne lika pigg som vanligt. Haha.
Mammas älskling.... <3

Av Nadja - 25 januari 2015 12:44

Oj vad trevligt jag haft i helgen. Igår fick jag rida min kollega Ericas häst, Nemo! :) Han blir 5 år i år och är jättesnäll.

Och idag fick jag låna Myran, en av hästarna i privatstallet! Hon var också jättesnäll. Trevliga hästar båda två. :)

Det här får mig att tänka på den dagen man skall åka och provrida häst....åt sig själv...hur skall man någonsin veta att det är rätt? Ojoj...

Tror jag börjar med Amys häst. Kanske det känns bättre att köpa häst åt nån annan? Hahaha!

Av Nadja - 23 januari 2015 23:11

Alltså...Jag trodde att typ oktober och november var jobbiga månader, men januari är banne mig ännu jobbigare....och denna månaden tar ju aldrig slut känns det som.
Jag har sovit riktigt bra senaste nätterna, men ändå känner jag mig som en zombie.

I helgen ska jag få rida lite hästar i privatstallet! Hurra! Kul att få rida igen.
Det är ju lite trist nu när Zijan är halt, för jag hade sett fram emot att rida honom för Åsa...men jag får väl ta Indianen en gång till.
Jag vill på allvar ha en häst nu. Jag vill stiga upp tidigt varje morgon och släppa ut och sen fixa stallet och fylla på vatten och fixa höpåsar och ALLT!! Tänk att kunna gå 20m från dörren och så är du vid stallet.... :) Jag kommer lugnt att morgonmata i pyjamasen. Hihi! Varje gång.

Den här veckan har gått snabbt iaf. Tack o lov. Jag har till och med hunnit reda upp i verkstaden på jobbet. Och så skall jag bara fixa sadelkammaren så är jag nöjd sen. Den kommer att bli så jäkla fin...I sommar målar vi om den också. Ojoj... det kommer att bli helnajs!
Jag har än en gång fixat bland sadlarna på ridskolehästarna. Dom ändrar en del i ryggen beroende på årstid och ålder och nu tror jag att jag fått till det riktigt bra. För stunden. Tur att vi har hästar som visar när det inte är bra...då måste man lyssna...och göra det bästa av situationen. Älskade hästar! <3 Indianen trivs iaf med sina båda sadlar som jag bytte åt honom. Han har varit riktigt fin på lektionerna. :)
Men jag saknar en ponnydressyrsadel... det skulle faktiskt varit bra att ha.

Nej...nu skall gamlingen ut och kissa.. hunden alltså...inte jag.

Av Nadja - 17 januari 2015 20:46

Ojoj...våren är verkligen intensiv.....Jag har varje helg i mars uppbokad nu och värre blir det eftersom vi inte har bestämt tävlingsdatum ännu.
Folk har jäkligt mycket krav på tävlingarna har jag hört, men man skall satan inga sura över nåt sen om man inte själv är med och hjälper till. Nå...nog skall vi få till nåt. (ursäkta min pms-ighet) Vi har TK möte den 7:e, så ni hinner lämna tips och idéer ännu.

Veckorna bara går...Jag jobbar, sover, äter och skiter. Typ... Och så målar jag i målarböcker...hela tiden....Japp. Så är det att vara mamma åt en 3,5 åring. Ehe...

Jag skulle behöva semester nu, men det har jag först i mars. Blööh...
Och så har vi planerat lite inför sommaren... hoppas jag får jobba med Erica. :)
Näj....nu vill jag ha en häst...Jag blir deprimerad utan en häst!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards