Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2010

Av Nadja - 31 oktober 2010 17:19

Jag har sovit hela dagen... och jag är fortfarande trött.

Men nu har vi varit och handlat och för tillfället äter jag pepparkaka så då känns det bättre.   


Satt och kollade på lite bilder på folk som rider och kom underfund med personer som jag aldrig i mitt liv kommer att rida lektion för. Jag rider inte lektion för människor som felaktigt anklagat mig för olika saker... och så rider jag inte lektion för människor som inte är öppen för olika typer av ridning.... folk som skrattar åt en viss typ av ridning är inte en riktig ryttare.


I morgon är det jobb igen och jag vet inte hur jag ska orka. Bäst att sova lite till....


Av Nadja - 31 oktober 2010 10:00

Ni måste följa "havrepappa"´s blogg.... den är såå kul att läsa...

Följande text är kanske inte så jättekul, men han har sååå rätt:

"Varför spenderar många ryttare mer pengar på kläder och utrustning än vad de spenderar på träningar varje år? Det verkar som om många ryttare lever i villfarelsen att även om man inte kan vinna själva tävlingen, så kan man åtminstone skrämma någon på framridningen med att ha dyrast utrustning? Faktum är ju att ett par Kingsland ridbyxor motsvarar fyra träningar hos en bra tränare. Hade inte det gett mer resultat än vad nya dyra ridbyxor gör?

 

Dessutom så verkar ni hästmänniskor vara både shopoholics och samlare på en och samma gång i någon otäck kombination. Det går bara inte låta bli att köpa nya hästprylar, och det går inte heller att ha för många hästprylar. Att slänga något fastän man hela tiden köper nytt är fullständigt uteslutet! Det kan ju komma till nytta någon gång..."



Av Nadja - 30 oktober 2010 16:57

Åhh... ser på "The Pacifier".... den är sååå kul!   


Idag sov jag länge... det var så skönt, för jag har inte sovit så jättebra på några veckor känns det som.
Jag lagade plättar till lunch för jag blev så sugen på det.... och för en gångs skull BLEV det plättar och inget annat... haha.
Sen åkte jag med Natha till Sleipner och red Simmen. Tyvärr var jag ganska oinspirerad, men Simmen var duktig ändå. Till och med höger varv fungerade någorlunda idag. Tummen upp   

Nu ska jag äta en macka och kolla vidare på filmen!

Av Nadja - 27 oktober 2010 09:12

Idag när jag kommer till jobbet så kommer din box att vara helt tom.... Din namnskylt hänger antagligen kvar och på rykthinken finns ditt namn kvar.

Jag kommer att vara ledsen för min egen skull, men glad för din skull älskade Maia... nu har du iallafall inte ont mer. Vila i frid!


R.I.P
Mel Mamai   

 

  

Av Nadja - 24 oktober 2010 09:02

Jag vill kolla på film...
Jag tänkte köpa både Dear John (fast jag sett den tusen gånger) och LOST säsong 6 på Sparhallen, men sen sa min syster att jag måste vänta till Jul! Och det är väl lika bra så jag har nåt att titta på när vi åker upp till Lappfjärd. Hehe


Idag skall jag vara precis lika slö som igår. Hmm... Den här jäkla snön försvinner ju aldrig och det var ju snö som tusan i Norrsunda så det går inte att rida utan broddar eller snösulor. SUUUCK
Fast nu ser jag att det regnar... hoppas snön regnar bort.


Sen ikväll blir det tömkörning av Simmen iallafall. Ibland skulle jag vilja ha ett ridhus i Norrsunda också.... hmmm..


Jag dissade spökkvällen igår, funderar starkt på att dissa julmiddagen på Silverskär och personalresan också. Varför skulle jag åka liksom?

__________________________ 

Jag saknar dig så mycket min älskade häst... du var mitt ljus i livet! Jag orkar inte kämpa mer utan dig...

  

Av Nadja - 22 oktober 2010 21:23

Så jag slipper den här äckliga bajsveckan....
Jobbdagen var alldeles för lång och jag ville bara hem.

Väl hemma så sov jag en stund i soffan för att glömma allt skit som hänt idag... sen åkte jag och handlade med systeryster och sen till stallet igen och hjälpa Emmis mamma med Simmen. Det gick finfint.


I morgon ska jag rida Klas. Jag hoppas att det inte tänker vara snö ute då.... idag kom det ju ner en hel del.... suck.

Söndag blir också mera lugn.... skönt med helg!   



Av Nadja - 22 oktober 2010 15:41

Tur att den här bajsarbetsdagen är över. Bara tråkigheter idag. *snyft*

Sitter i soffan hemma och har noll lust med nånting just nu. Tror jag ska sova en stund så kanske det känns bättre sen.

Nåt som är kul dock är att vi har varit och tittat på hus. Så vi får väl se om det blir nåt.   


Av Nadja - 18 oktober 2010 22:43

Vart tog helgen vägen? Suuuck... Som jag har sagt förut.. det borde vara 3 eller 4 dagar helg och sen jobb 3 eller 4 dagar!     Med samma lön förstås! hehe...


Idag for jag till Klas vid 11.00 och red en sväng med C och N. Jag satte bomull i öronen på Klasen och sen min nyinköpta luva (brun med rooosa kant) på henne och hör och häpna.... Hästen var lugn fast det stormade ute. IMP! Jag vet inte om det berodde på luvan eftersom hon var lika snäll igår att rida - utan luva... eller om hon äntligen håller på att gå ur brunsten. Knasiga ston säger jag bara.


Sen åkte jag på jobb och kvällen kändes väääldigt lång tills jag hade mina sista lektioner. Det var superkul och alla kämpade på! Skoj skoj!

Efter det red jag Simmen och han börjar bli så duktig. Jag har börjat rida lite mindre volter i vänster varv... i trav alltså och även i höger varv har han blivit mycket stadigare. Han flyttar även fint för skänkel på volt och rakt spår nu! Jag är stolt över lille travhästen!   


   Red förbi Santos grav idag och sa hej!   



Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards