Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2014

Av Nadja - 27 februari 2014 23:39

Måste bara visa en bild på vår nya ponny.

Bling-bling grimma och sååå söööt!

Av Nadja - 26 februari 2014 07:14

Idag hoppas jag på en soligare dag! :) Gårdagen var lite kylig pga blåsten...brrr...
Lektionerna gick finfint och jag blir alldeles knasig när alla rider och jag måste stå på marken. JAG VILL OCKSÅ!! Men i helgen är det Åsa träning iaf. Jeeeiii!!
Det har varit vikarier i stallet eftersom Nathalie har semester och dom stackrarna vet ju inte riktigt vad som ska göras....inget nattsilage var nerslängt, inga påsar var fixade, sadelkammaren osopad....men jag förstår att dom inte vet vad som ska göras när ingen berättar...hahaha! Nå, det gick ju finfint ändå. Jag har alltid snälla Emilia och Minna som hjälper mig natta hästarna. :D
Idag blir det lite kvalitetstid med traktorn igen... Ridhuset var hårt igår igen. :( Skulle det inte ha blåst så skulle jag haft min första lektion ute! :D Underlaget är perfekt där just nu.

Nej, nu frukost.

Av Nadja - 25 februari 2014 09:53

1. Vilken häst har betytt mest i ditt liv? Varför?
-Det är nog Santo. Han fick mig att känna hur det är att vara älskad av en häst. Han var helt fantastisk!

2. Om du fick drömma vilt, hur skulle du då bo?
-Egentligen skulle jag vilja bo på ett ställe där det alltid finns grönt gräs och torra hagar åt hästarna, men å andra sidan skulle jag sakna snön. Så jag tror jag skulle vilja bo i vårt hus, och köpa upp marken runtomkring så jag skulle ha ännu mer hagar och plats för ett ridhus och en stor ridbana. Jag älskar vårt hus... :)

3. Läser du någon hästtidning?
-Bara dom som kommer till jobbet...och det är väl bara ridsport?

4. Vad är din starkaste sida som ryttare?
-Jag har lätt för att känna av hästar och med åren har jag lärt mig att lyssna på hästen och vara ödmjuk i min ridning.

5. Vad är din svagaste sida?
-Jag har fruktansvärt dålig hållning. Hallå magmusklerna liksom? Jag önskar jag kunde sitta snyggt och prydligt utan att det känns fel.

6. Vad är ditt märkligaste intresse?
-Hmmm... Jag älskar att mocka? Jag har inga intressen..... Det skulle väl vara att jag tycker att inredning är roligt...även om jag inte är bra på det? Och så tycker jag att det är skitkul att skruva, såga, spika, bygga osv.

7. Vilken är den bästa film/bok du sett/läst?
-Jag är ett evigt Twilight-fan. Det är bara så..

8. Vem eller vilka är din förebild/förebilder i hästvärlden?
-Rodrigo Pessoa, för hans mjukhet och känsla för ridning. Det är inte många ryttare som imponerar på mig tyvärr.

9. Om du fick drömma fritt, hur skulle din framtid se ut då?
-Jag skulle vara hemmafru...haha! Och gärna ha ett inackorderingsstall (dock inte på gården, utan typ 100m bort, eftersom jag inte vill ha folk som parkerar i vägen eller så...hahahaha) Så skulle jag kunna göra vad jag vill hela dagarna. :) Och den där tjusiga andalusiern skulle stå i mitt stall också förstås. ;)

10. Hur mycket tid lägger du på att blogga?
-Inte jättemycket...jag bloggar när jag har lust helt enkelt.

11. Hur skulle du klara dig utan facebook?
-Inte skulle jag dö inte... :)

Av Nadja - 25 februari 2014 07:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 25 februari 2014 07:21

Undrar vad jag såg för väderlek på tv igår...? Jag såg en stor sol? Men näää... Idag är det verkligen inte soligt. :( Och sluuuuta blåsa för tusiken!

Av Nadja - 24 februari 2014 21:24

Det är inte okej att du ha semester!! Iaf inte på en måndag!! Grrr...

Jobbade med Cia idag och det gick ju finfint det med. Sen harvade jag alla banorna och jäklars vad fin utebanan är nu! Jag blev sååå ridsugen! Det är så najs när man kan rida ute första gången. Hästarna är jättepigga och fina! Zijan är ju klart roligast på stooor bana där han kan sträcka ut. :)

Sen var det dags för tandhygienisten....ajj....skrapa tandsten är ju inte det roligaste precis. Men det blev billigare än sist! Alltid nåt... :)
Imorrn jobbar jag kväll...dom har lovat soool hela dagen...(om jag såg rätt på nyheterna!?) Jag skall försöka rida Grålle en sväng med nya sadeln. Har ju inte hunnit testa den ännu.

Och kära folket här hemma... Kom ihåg att anmäla er till hopptävlingen den 6 april. Det blir bara bomhinder! Kom ihåg att sista anmälningsdagen är redan 16 mars!!

Vi hade plättfest hemma igår...mums!

Av Nadja - 23 februari 2014 17:11

Idag har vi varit på språng...Amy och jag. :)
Vi började dagen med att träffa världens bästa Petra och Bella och så lånade vi Ivory och hade ponnyridning. Hihi! Jag längtar verkligen tills jag får åka till Petra om 2 veckor. :D

Sen hem och äta en sväng och sen vidare till nästa stall och träffa fina människor! :) Skall eventuellt hjälpa en kompis med hennes häst medan hon är gravid. :D
Att vara i stall såhär får mig verkligen att sakna att ha en egen häst, men samtidigt saknar jag inte kostnaderna som det innebär...höhö! Jag vill bara in i huset nu och känna att vi kan landa och slappna av lite. Just nu känns det som vi mest känner panik.
Veckorna bara går och allt kostar mer än man tror....blääää för att inte ha pengar! :(

Nu borde jag städa... Och sova... Jag var som vanligt uppe för länge i natt....hmmm... Jäkla filmer att vara så bra att man inte kan sluta titta. Hahahaha!

Amy ute i kalla blåsten...

Av Nadja - 22 februari 2014 20:46

Åhh, jag tittar ofta på ett av mina favorit program "Say Yes to the Dress". Det handlar om brudar som skall välja sin brudklänning och så har dom med sig föräldrar och vänner som skall godkänna klänningen också! :)
Och det är så härligt när dom provar olika klänningar och den ena är snyggare än den andra... Ååhhh, jag vill också gifta mig och ha fin klänning på!!
Jag har liksom halva mitt bröllop planerat redan... Jag vet hur min klänning ska se ut...jag vet vilken låt jag skall spela som "ingångsmusik" och jag vet var jag skall gifta mig och var vi skall ha middagsbjudningen. :D

Nånting fattas?

Just ja... Man skall ha råd också.... Suck!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards