Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2013

Av Nadja - 30 januari 2013 22:56

Åååhhh... Idag har mina elever varit så himla duktiga... Och hästarna också! :) Det är väldigt kul att jobba såna här dagar. :) Känslan när man lyckats sätta rätt häst på rätt person...fast dom inte själva förstår att dom passar ihop med just den hästen.

I helgen är det dags för Pave träning för personalen. Jag har paxat Zijan, men ibland skulle jag vilja vara ridskoleelev och känna spänningen över vilken häst man får. Fniss! Jag skulle kunna rida vem som helst av ridskolehästarna.... Alla är lika roliga att rida... Inte för att jag har suttit på alla än (nej, jag vet... Helt sjukt) men jag är inte så kräsen. :D

Jag har lust att pimpa till Zijan med lite benlindor, men vad matchar till kissgul? Hmmm.... :P

Av Nadja - 27 januari 2013 23:10

Siddubarra.... Nu har vi börjat peta in lindrev mellan stockarna. Alltid nåt..
Jag hoppas att jag kan visa er mer saker som händer med huset i vår, för nu är jag trött på att vänta.

Av Nadja - 27 januari 2013 22:54

Det är helt otroligt vad ston kan lära en saker... :) haha
Jag har ridit Madame i 4 månader nu och det har varit jättekul. I lördags flyttade hon till Stall Aftonsol och Sanna ska börja rida mer själv nu när hennes axel är starkare. Jag har slutfört min plikt att hjälpa en vän och det har varit jättekul. Jag kommer nog att rida henne fast hon står på Aftonsol, men det blir ju inte lika ofta.
I lördags var jag och tittade på när Jepa tömkörde henne. Dom gjorde typ samma saker som jag brukar när jag tömkör henne och det är ganska lustigt att jag är helt självlärd och har helt gått på magkänsla och än en gång har jag gjort rätt. Jeeeii! :D

När jag kom till stallet för att kolla på träningen så såg jag den där söta Klas i en liten hage. Jag ropade och hon vände på huvet och tittade på mig... Och för några sekunder såg hon ut som hon funderade vem den bekanta rösten tillhörde riktigt.... Så jag började prata med henne och den där söta hästen höjer huvet ännu mer, spetsar öronen och börjar humma och brumma och kommer travande mot mig och pratar och pratar tills jag kommer fram till staketet. Lilla gumman! :)
Dom sätter nog sina spår dom där djuren.... :)

Men påminn mig ändå att jag ska ha en valack sen....hahaha!



Av Nadja - 22 januari 2013 21:45

Bakade kokosbollar kl.00.20 i natt...bara för att jag ville att Nathalie skulle få nåt gott på sin födelsedag! Tihihi... När jag kom på jobb så busade jag till det och fyllde hennes bil med ballonger...Hihihi!
På jobbet gick det himla lätt att mocka och jag kände mig skitsnabb...men såklart var jag inte särskilt snabb eftersom klockan tickade snabbare än snabbast... Tydligen! Måste ha varit spånets fel.... Nån hade grävt en grotta i det och sen måste man ordna upp oredan...pust!

Efter jobbet åkte vi till wirrans och käka pizza. Det va riktigt gott faktiskt... Sen till Mattssons och handla...dom hade 50% på en hel del barnkläder...Iiihhh... Tyvärr var dom flesta inte riktigt i min (läs Fisens) smak så jag kunde inte fynda såå jättemycket...Hehe... Men en tröja fick gullungen iaf.

På tal om inget så var Madame alldeles knaaaasig igår. Jag tömkörde och hon va väldigt speedad... Sen fick hon springa lös och jävlar i gatan vad hon prutta runt...haha! Hoppas hon sprang av sig lite och är fin att rida imorrn..hehe!

I mars kommer förresten Mia Söderberg (hette hon så?) och håller träning. Jeiiii.. jag tänker paxa Zijan.<3

Bild på spångrottan.... Big no no

Av Nadja - 17 januari 2013 23:58

...så skulle jag skratta högt, stirra dig i ögonen, peka och säga nåt fult. Och sen hånskratta igen. Bara för att du är så jävla dum!
Men nu är jag ju som sagt väluppfostrad och det är INTE du, vilket märks HELA tiden....
Folkvett? Hellooo?

Orka bry sig....

Idag var vi och kollade på boxinredningar som var till salu. Jag gillade stilen, men det kändes alldeles för klent.... Jag vill ha ett robust stall. Heter det robust?...Haha..vilket lustigt ord...
Ja, jag vill ha rejäla boxväggar och dörrar. Det skall liksom se ut som om det ska hålla för krig....typ...
Hmm... Jag skulle nog vilja ha lite pållehästar på gården i sommar... Vi får väl se vad som händer...

Idag blev det kallt igen...tihi...myyys

Av Nadja - 17 januari 2013 23:43

...har galopperat för första gången idag! :) Jag pratar alltså om mina elever... Dom började rida i oktober och idag har dom galopperat hela högen! Hipp hurra! Dom e sååå duktiga! <3

Av Nadja - 14 januari 2013 23:30

Har världens ångest. Lämnade alla luckor öppna till uteboxhästarna. Hokus bor också ute nu och även han fick ha luckan öppen... Däremot har han inte lika tjockt täcke som dom andra (nog vintertäcke ändå), men typ tredubbelt så mycket päls iofs.... Men iaf...
Det var bara -4 när jag åkte från stallet.... Vart efter ser jag hur tempen sjunker på mätaren i bilen.... -5, -6, -7, -8, -9, -10.....aaaah!!! Tänk om Hokus fryyyyyser! Buhuuu..... :( ångest!

Av Nadja - 14 januari 2013 23:14

Eller vad dom nu heter?
Välkommen att besöka vårt kök på jobbet.
Det är mer en hundgård än en arbetsplats... Det är verkligen jättemysigt med hundmat på diskbänken, hundar i soffan och hundtassar uppe på bordet! Yummie...

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards