Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2012

Av Nadja - 28 maj 2012 21:14

I Lördags gifte sig min bästa kompis! Det var så vackert hela vigseln... jag lipade... surprise!! Haha! Sen var det middag och fest och jag insåg att jag inte är ung och festvan så vid halv två på natten började jag gäspa och sen va det kört så vi sökte oss hem.... Plus att vi skulle åka med tidiga färjan så vi skulle upp halv åtta!!! Håhåjajaa....

Nåja, vi lyckades vakna och hann till båten.
Väl hemma så fick jag äntligen träffa min underbara unge! Jag hade ju varit utan henne i 2 dygn!!! Men allt hade gått bra hos farmor och hon hade varit så snäll så... (vad annars liksom!?) Däremot hade hon inte bajsat på hela tiden hon varit där... hahaha! Vad hände 30 minuter efter att hon kommit hem!??? Baaaaaajs! HAHA!

Lite husbygge-uppdatering då... Det har ju i princip stått still nu i typ 3-4 månader pga att vi trodde att vi hade husbock i väggarna.... (jobbigt litet kryp som äter upp väggarna tills huset rasar) Idag var experterna från Anticimex i Sverige och tittade på huset och vi har INTE husbock i väggarna!!!!!! Halleluja..... det var nån annan liten skitbagge som bor där och som inte alls är lika hemsk. Jihuuu!!! Så nu är det bara att börja bygga!! Yes yes yes yes yes yes!!


Idag har jag även ridit Gibbe... det blev lite dressyr och herr Gibbs var pigg och gick mest dit han själv ville... HAHA! Han är så sööööt.



Av Nadja - 23 maj 2012 17:31


Vi har stängslat in ängen söder om huset!   Lindas shettisar ska gå där... myyyyyys!    

Av Nadja - 22 maj 2012 16:34

Idag fick Sirius lastträna igen.... Det tog exakt 5 sekunder, sen va han inne och bommen fast. Det roliga var att han gick in själv... helt lös... jag stod kvar på rampen och stängde bommen! Sååååå duktig ponihäst!  

Han hostade dock massor igen... stackarn... men på fredag blir han kollad av veterinären från mälarkliniken... hoppas dom hittar vad som är fel och att det är lätt att åtgärda.... 

Av Nadja - 21 maj 2012 22:08

Älska när folk (särskilt dom i den fantastiska åldern "snart myndig") tror att dom kan och vet allt. Öppna ögonen kära barn och välkommen till verkligheten!
Sluta snacka skit om andra och börja bete er vuxet... för det skall ni räknas som snart! 

Jag har sån jääävla lust att bara säga vad jag tycker om er, men jag har kommit så långt i mitt liv nu att jag inte ödslar energi på sånt onödigt. En dag kommer karma att komma ifatt er..... och det är då ni inser att livet är värt så mycket mer än att prata illa om andra. 

______________________


I helgen var det iallafall möhippa för min bästaste bästa vän Petra! Det var jättekul och jag är trött ännu! HAHA!

Idag var jag och red med Nathalie och det blev lite barbackabus på Gibbe... tihihi...
Imorgon har jag Sirius... vi får se vad vi hittar på... det blir inget ansträngande eftersom han hostar så mycket, men på fredag ska han till veterinären så får vi hoppas han får hjälp... stackarn!

Nu måste jag kolla på bilderna från möhippan.... fniss!



Av Nadja - 15 maj 2012 23:46

Klockan är liksom tio i ett på natten och här sitter jag och ska blogga liksom! Öhhm.... Men jag måste bara berätta att Jimmy var och kollade på Sirius sadlar förra veckan och jag hade ju tagit dit min dressyrsadel och provat ut den själv.... och JAPP.... den satt som den skulle! Än sitter dom rätta takterna i... Jimmy tyckte han skulle ha fårskinnspadd under så han lättare kan muskla sig och det gör ju absolut ingenting eftersom jag tycker det är skitsnyggt med tjock härlig fårskinnspadd! Me like!


På tal om sadlar så har jag äntligen fått rida i en Röösli-sadel! Och hjälp vad underbar den var! Jag bara ÄLSKAR gamla godingar.... Jag säger bara det... dom äldre sadlarna är skönast... Mina favoriter hittills är min gamla Stübben Parzival, Röösli Pilatus och Frank Baines Elegance..... HELT underbara!

Favorit hoppsadel är Henri de Rivel Event... (snarare en fälttävlanssadel, men ändå..sak samma) och Stübben Siegfried. 

Jag vill ha allihopa! Tack!

Av Nadja - 15 maj 2012 11:38

Jag har ju inte gnällt på ett tag, men nu ska jag göra det! Det blir en punktlista:


* Jag hatar när TV-kanalerna försvinner PRECIS när våra bästa år ska börja! Det har hänt mer än EN gång kan jag säga!!!!!!
* Det är väldigt sällan man får duscha i varmt vatten i vår jävla lägenhetslänga!!!!!!!!!!!! Gaaaaaaah! Och oftast blir vattnet kallt när man precis schamponerat in håret.

* Vår granne kan inte parkera som folk!!!!!!!
* Och bara för att trotsa så tänker jag inte klippa gräset förrän alla andra grannar gjort det.... och då tänker jag vänta ännu några dagar! HAAHAHAHAHAHA!!!

* Min bil som fick rutan sönderslagen skall äntligen få ny ruta......det tog ju bara sisådär EN JÄVLA MÅNAD ELLER TVÅ!!!!!

* Min älskade unge växer så det knakar.... inge fel på det, men nu behöver hon ju nya kläder!! Och jag är fattigare än fattigast!


Nu kom jag inte på nåt mer.... men det får räcka så här långt....

Av Nadja - 14 maj 2012 11:54

   Har varit till stallet och lasttränat Sirius, det gick kanon!
Eller vi börjar med när jag och Nathalie lasttränade för nån dag sen.... det gick himla bra!! Han gick snällt in och ut och vi hade fast bommen 3 ggr utan panik. Jag tror han börjar få tillbaka självförtroendet efter att fel person försökte lasta honom på Sleipner... herregud... flera veckors arbete förstört på några minuter tack vare vissa... Han var ju helt blockerad och olycklig efter den gången... Suuuuck!
Idag lastade hans matte honom och han var precis lika lugn och fin som när jag och Nathalie lastade.... han gick snällt in och jag kunde sätta fast bommen direkt.    Duktig pålle.... Vadå tänker ni nu!? Att sätta fast bommen är väl det minsta problemet..... svar nej! Sirius är väldigt snäll att lasta, men det är när bommen ska fast som han tycker det blir jobbigt. Hästar har av naturen klaustrofobi och vill inte sitta fast i en liten "låda" och Sirius harantagligen blivit tvingad in i ett släp och minns sen känslan av att bli pressad och fast. Det tar tid att träna bort. Idag kunde jag sätta fast bommen och han var medveten om det UTAN att få panik. Han var så himla duktig. Det går nu även att skicka in honom lös i släpet och Regina tar emot där framme, men  han går inte riktigt hela vägen.... men bara att han gör det.... det är jättekul... det var ju första gången idag som vi provade skicka in honom så det var jätteduktigt av honom.

Jag minns att Zack-ponnyn föredrog att gå in själv i släpet.... hihi... Kan själv!!


Idag fyller min syster år så vi ska på kalas ikväll.... har ätit onyttigt i 3 dagar nu.... great! Det är ju bara att låta bli egentligen.... men ja... säg det till min hjärna! Suck  

Av Nadja - 13 maj 2012 08:16

Igår var jag och Nathalie på en föreläsning om sadelinpassnig och hur sadeln påverkar hästen. Föreläsaren var Jeanette från Stall Rustorp och hon var jättebra. Verkligen supertrevlig och duktig!

Jag tycker verkligen att sadelinpassning är hur intressant som helst och nu fick jag uppdatera mig lite! Hon är även säljare av Schleese sadlar som inte har en fast bom, utan en flexibel bom.... och som är utformad så att en kvinna kan sitta bekvämt. (kvinnor och män har ju helt olika utseende på bäckenet och tyvärr är dom flesta sadlarna utformade för män)
Tyvärr kostar ju dom där Schleese sadlarna alldeles för mycket... iiikkk.... men oj vad jag vill ha en....


Idag är det morsdag här på Åland... och jag skall först på kusinens konfirmation och sen ska jag och syster fixa middag åt vår mor!   Sen åker vi ut till Amys farmor och firar vidare....hehe...

Det blev en massa mammor nu... Min mormor är på Åland också... ojoj! 


Jag har ju inte skrivit nåt om vårt hus på ett tag, men nu tror jag vi börjar komma nån vart.... vi har ganska allvarliga problem, men jag tror vi ser ett ljus i tunneln..... Jag hoppas det löser sig iallafall. Jag berättar mer sen när jag vet mer exakt hur det går...

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards