Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2011

Av Nadja - 30 november 2011 23:01

Jag har tråkigt....


Vilken är din favoritfärg på häst? Skimmel helt klart... gärna mörk eller apelkastad

Klippt eller ryckt man? Ryckt är oftast snyggast, men klippt är jättesnyggt om det är bra gjort och på en tunnare man.

Hur högt har du hoppat? 135cm

Mer än 1 gång? oh yes... minst 3ggr... på 2 olika hästar...och fy fan säger jag....HAHA!

Har din tränare tävlat högre dressyrklasser än dig? Hmmm...Har Soile tävlat?? Carro.D tävlar iaf högre än mig... haha...

Vilken är din favorit "kändishäst"? Jag bara älskar Levisto Z

Hur ung var den yngsta häst du ridit? 4 år

Hur gammal var den äldsta häst du ridit? 28 år.... 

Har du höanalys på ditt hö? Till ridskolehästarna har vi alltid det.... själv har jag inget hö nu.

Favoritmärke på sadel? Stübben och Frank Baines

Hur gammal var du när du började rida regelbundet? 7 år

Vad hette den första hästen du red? Jonathan (Jonte), en connemara

Hur ofta putsar/smörjer du tränset? Haha... alldeles för sällan

Använder du säkerhetsstigbyglar? ALLTID

Om din favorithäst skulle tvingas byta namn, vad skulle den heta? Vem är min favorithäst då? Hokus? Isf skulle han få heta Gullefjuuuuun

Är din hovslagare utbildad? har ingen häst så jag behöver ingen hovis... annars har jag lärt mig att man kan sko som ett arsul även med utbildning.... 

Vet du hur man kopplar ett elaggregat till elstaketet? Jajjemen

Kan du slå på en tappsko? Självklart
 

Om du skulle tvingas välja:Dressyr eller Hoppning

Flugor eller Snöstorm

Dressyrsadel eller Hoppsadel (jag kan inte rå för det, men jag älskar hoppsadlar)

Aldrig mer rida eller Sälja min häst

Skor&Chaps eller Ridstövlar

Mocka eller Fylla höpåsar

Vattenkopp eller Vattenhink

Spån eller Torv

Box eller Lösdrift (tuff fråga... det beror på hästen)

Lång man eller Kort man

Klippa luggen eller Växa fritt 

Senskydd eller Lindor




Av Nadja - 30 november 2011 21:05

....har han lyckats skriva det jag själv går runt och funderar på.... Pelle är min idol

http://www.stallnystrom.com/job.html#n19

Av Nadja - 30 november 2011 15:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 30 november 2011 12:50

Amy somnade kanske vid 22.30 igår och sen ville hon ha mat vid 04.30 somnade om direkt och vaknade nästa gång vid 08.15 åt igen och sen var hon pigg och babblade på i sin säng.... Jag däremot var sjukt trött så jag tänkte att jag vilar ögonen en stund.... vaknar 11.15 och inser att jag somnat.... tittar mot spjälsängen och Amy sover så gott där... HAHA! Snacka om att jag fick sovmorgon iaf... Vid 11.30 började hon vakna och tur var väl det för Våra Bästa År va ju på TV! *fniss*


Jag ÄLSKAR att vara mammaledig!   Det är verkligen en välförtjänt "paus" i livet.


I morgon skall jag rida igen! wihuuu...
Och sen borde jag köpa Julklappar.... (jo, det är faktiskt några speciella personer som ska få julklapp... om jag så skall leva på bröd och vatten i nån månad) 

Av Nadja - 29 november 2011 22:46

Men här kommer en lista på saker som tomten gärna får "tappa" under granen:


  • CD - Josh Groban / Illuminations
  • CD - Nick Carter / I´m taking off
  • DVD - Bridesmaids
  • Grep för att mocka hästskit.... märke: Aubiose (väldigt viktigt)
  • Skottkärra att sätta skiten i...
  • Ja, så var det den där hästen också...
Nåja... jag vill inte ha några julklappar sen... jag har ju inte råd att köpa åt er.... 
Här är en till låt som jag älskar... och särskilt historien bakom den. Den är tillägnad Chris Medinas fru som fick en hjärnskada.... helt underbar!!!
 
Av Nadja - 29 november 2011 22:39

Varje Jul lyssnar jag på hans julskiva också.... så underbar! 
Och här är min absoluta favoritsång, Awake (snälla kan nån sjunga den på mitt bröllop???):
 

Av Nadja - 29 november 2011 20:11

Risgröten gick ner som bara den... Amy är ett matvrak! Men vad är bättre än det....det skulle ju vara jobbigt om hon inte åt alls.

Sen kokade jag potatis, morot och broccoli och gjorde puré av det och frös ner i iskuber. Jag tyckte det blev gott, men vi ska se vad tösen säger. Hehehe... Vi vuxna fick fiskpinnar och potatis.... Jag borde kanske ha gett purén till gåbben min så han skulle få i sig lite grönsaker.


På tal om risgröten så gjorde den susen för hon har bajsat 2 ggr idag! Hihihi... 


Av Nadja - 29 november 2011 10:59

Igår var vi till svärmors stuga och badade bastu.... oj vad skönt det var! Jag njöt!!
Däremot när vi kom tillbaks till svärmors hus (hon var barnvakt åt Amy) så möttes jag av en sååå ledsen och hulkande bäbis.... Jag har aldrig hört henne gråta sådär! Mammas älskade gullunge... Hon har ju gråtit nån enstaka gång, men det har mest varit av ilska.... nu riktigt hulkade hon och var så ledsen. Lilla älskade bäbis!!!
Men så fort hon kom i mammas famn så blev det bra.... och efter lite mat så skrattade hon igen....

Det gjorde så ont i mig att se henne så ledsen.... och då var vi bara borta i knappt 2 timmar och hon hade ätit precis innan vi åkte. Hon måste ju lära sig att hon överlever utan mamma, men det känns lite VÄL grymt om det skall ske på det sättet. Älskling.... 


Som sagt... jag är en hönsmamma... jag sa ju att jag skulle bli det....


Förhoppningsvis blir det bättre bara man kan ge lite mer mat åt henne. Jag LOVAR att det går att muta henne med mat sen.... hehehe.... Jag tar det väldigt långsamt med smakisarna... säkert FÖR långsamt... men jag vill inte att hon ska få ont i magen eller nåt sånt. Jag tror jag har varit för mycket med hästarna.... dom har så känslig mage när man gör foderbyten så nu tror jag väl att Amy är likadan.....
Hur snabbt kan man öka på maten?
Jag ger samma mat i 3 dagar och sen byter jag... för att kolla om hon reagerar på det... hon får några skedar varje gång. Så fort jag har gett nån sked extra så får hon stopp i magen och bajsar inte på 2-3 dagar. Suck.... men det kanske inte beror på det heller...
Idag ska vi prova på risgröten som bvc rekommenderade.  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards