Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2014

:)

Av Nadja - 31 maj 2014 23:41

Hästar på gården igen...precis som det skall vara! :)

Av Nadja - 30 maj 2014 20:34

Jag vill ha den hästen! Världens snällaste häst!

Här rider Amy på honom. Han går så försiktigt när hon sitter på. <3

Träningen idag gick helt okej. Han har varit bättre och han har varit sämre. Jag skulle dock vilja ha lite mera gnista i honom! Han kändes inte trött, men lite omotiverad. Han går ju som bäst om han har stått några dagar. :)
Nåja, 2 dagar till då...synd att han skall gå lektion imorrn en timme förutom att jag rider.... Hårt liv just nu för dom stackars ridskolehästarna. Tur att det är nästan bara uteritter nu. :)

Av Nadja - 29 maj 2014 22:33

Det känns som en evighet sen jag var på boxercise...Pust! Tänk vad snabbt man slappar till sig. Ehe... Men det kändes fint. :) Och det behövdes. :P

Idag har jag varit ledig och tack vare det så har jag stängslat klart betet vid huset. :) I helgen kommer hästarna...Wiiee!
Imorrn, lördag och söndag skall jag rida för Åsa! 3 dagar!! Jag kommer att dö...typ.... Men jag får ju rida finaste Zijan iaf...DET är kul! :D

Nästa vecka är det full rulle... Jobb, trav på torsdag, middag med mormor på fredag, dressyrweekend på lör och sön och Amys födelsedag på söndag! Tjolahopp!

Knas mor och dotter...

Av Nadja - 28 maj 2014 07:06

Hade en uteritt igår som planerat. Jag fick rida Arrow! <3
Han kändes inte lika fin (lite sned) som sist jag satt på honom, men han är gullig ändå. Hihi! Arrow är en häst jag absolut skulle kunna ha hemma. Helt okomplicerad liksom. Går fram överallt och snäll att hantera. Perfekt åt Amy. Till och med Macke skulle kunna leda in och ut. :)


Jag hoppas jag har en uteritt idag också. Hihi! Sen måste jag bestämma mig om jag ska rida alla 3 dagar för Åsa eller ej. Kommer jag att orka? Pust...
Här kommer lite bilder från en uteritt:

Det är Moa och Chester som fick ställa upp och vara fotomodeller. :)

Av Nadja - 28 maj 2014 06:58

Jag har rekommenderat den förut och jag gör det igen. Köp denna och läs den. Helt suverän.

Av Nadja - 27 maj 2014 09:57

Insåg just att jag bara jobbar 3 dagar denna vecka! :) Ledig på torsdag och fredag! Wohoo!
Idag jobbar jag kväll och jag försöker hinna med en massa nu innan jobbet....ni vet...städa, tvätta, diska, stängsla, handla osv. Gissa vad jag gör? Sitter och kollar på "våra bästa år" och bloggar. Fint.
Hmmm... Nåja, jag hinner nog.

I söndags satt jag i linne och shorts och idag måste man ha vinterjacka på...!? Jag känner att det här vädret är liiiite ombytligt.
Jag har säkert 2 uteritter idag och det känns ju inte så lockande. Suck! Nåja, man får väl skjuta på det en vecka bara.
Och det är ju tur att det blev kallt så jag slipper bekymra mig över att jag inte äger sommarkläder. Plus att man sover en miljon gånger bättre när det är 22 grader inne ist för 29 som vi hade i helgen. Kanske myggen fryser ihjäl också? Man kan ju hoppas.

Av Nadja - 23 maj 2014 21:06

WOHOO! Jag älskar helger! :D
Idag har jag jobbat (som vanligt) och fått rida IGEN! Idag blev det en barbackatur med älskade Hokus! <3 Vi var och plaskade och sen ut en sväng på ridstigarna och det blev till och med en galopp! Älskade gamlingen! :)

Det mest fantastiska är att mitt knä blivit mycket bättre! Och det gör inte ont när jag rider nu mer! Tack och lov! 2 månader har jag haft ont nu.... Så jag kan förstå att det är svårt med halta hästar....ibland behöver dom bara vila....lääänge.... Synd att man aldrig har "tid" att vänta.

I onsdags kom nya ponnyn Jossi. Idag släppte vi ihop Aramis och honom och dom sprang runt och busade läänge! :)

Jossi

Jossi och Aramis hälsar! :)

Av Nadja - 21 maj 2014 07:51

Varje gång jag blir förkyld så får jag nedsatt hörsel...och nu har jag haft lock i örat så det blir rundgång i huvet på mig...Urk!
Men igår när jag hade min lektion så smällde det till i käken/örat och vips så hörde jag igen! :) haha! Stört...

Snart bär det av på jobb... Jag tror hela tiden att det är torsdag, men icke....suck! Nåja, bara att acceptera och jobba på.
Borde ha en uteritt idag iaf. Wohooo!!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards