Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2011

Av Nadja - 31 maj 2011 19:26

Åkte till stallet vid 12-tiden och fixade lite info till US om gamla ridskolehästar. Sen var det dags att packa bilen med alla Klasens grejer.... insåg efter en stund att jag inte fick med allt på en gång. HAHA!
Nåja, hämtade in pållen från hagen och Vivi blev helt tokig och började rejsa runt och gnägga!?!? Jag har ju liksom tagit in Klas flera gånger just den tiden när jag ska beta henne och hon har aldrig blivit knäpp.... men antagligen förstod hon att Klasen skulle lämna henne! Noooo...   Hästar förstår nog mer än man tror.


Nathalie lastade henne åt mig (jag har ju liksom en stor mage i vägen) och sen bar det iväg hemåt.
Väl på stallbacken hemma i Norrsunda så backade Klasen ut ur släpet HELT rakt och var superduktig. Och sen fick hon käka gräs medan vi väntade på Ninjo. (han har bott hos grannen några dagar) Ninjo gnäggade nånstans på vägen (man såg honom inte) men Klas spetsade öronen och började gnägga som en tok! HAHAHA! MIN POJKVÄN!!!!!!!! Gulleeee....

Sen ut i hagen och där sprang Klas nåt varv och sen var det bara GRÄÄÄÄS som gällde! Haha...


SuperTACK till Nathalie som kom med och lastade och bar grejer med mig.... Du är bäst!   


Sen åkte jag till stallet igen och skulle mocka ur Klas box, men då står Jonna och gör det redan så jag slapp!! Hur underbart är inte det då? hihi....
Och sen kom bästaste Isabel med sååå fina presenter till mig och bäbis! TAAACK!   Helt suverän dag med andra ord!

  

Av Nadja - 31 maj 2011 08:55

....att byta häst med Gud...  Jag vill ha min Santo tillbaka!   


Men om vi ska hålla oss på jorden så skulle jag vilja byta häst med Judy-Ann Melchior. Hon rider och tävlar den fantastiska hingsten Levisto Z. GE MIG NUUUUU!!!

 

En helt underbar häst.... första gången jag såg honom in action så satt jag bara och gapade.... Han är så vacker! Precis så vill jag att en häst skall se ut.... Och vilken fantastisk inställning han har... Det skulle vara en fröjd att få rida honom.
Idag är han nästan helt vit, men det gör mig ingenting alls...


Av Nadja - 30 maj 2011 22:02

Imorgon kommer den här snyggingen hem igen!!!


 

Av Nadja - 30 maj 2011 15:50

Jahaaaa? Det skrev jag ju om häromdagen... men då skulle det tydligen va MIN utrustning... men vi tar den idag då ist:


Hjälm -Halo Rider från Horze. Jag har målat den där fula gråa plasten fram på hjälmen med svart färg för jag tyckte den va så ful. Helst ville jag ju ha HaloRider Pluz, men den fanns inte inne när jag skulle köpa hjälm.
Sen har jag ju min ap-snygga bling bling hjälm som är grå och svart... av märket Carat. Och så får vi inte glömma min hederliga sammetshjälm som är bekvämast i världen... den har jag bara i Norrsunda-skogarna! HAHA!
Ridbyxor: Horze Grand Prix från Horze.... världens skönaste ridbyxor! Jag har både svarta och bruna. Har även andra ridbyxor, men dom är inte alls lika bra.

Chaps: Mjuka shortchaps i läder... också från Horze. Gudomligt sköna. Jag har både bruna och svarta.
Skor: Mountain Horse stallkänga och Horzes klassiska jodphurs.
Jackor: Just nu är favoritjackan vår klubbjacka från Mountain Horse, men har också en vinterjacka som jag älskar...First Slope dunjacka för riktigt kalla dagar! (jag har typ FÖR många jackor, men det är kul med jackor)  


Jag är inte mycket för märkeskläder... Jag köper det som passar min plånbok och det som är bekvämt och praktiskt.

Av Nadja - 30 maj 2011 10:34

Jag har ingen koll på dagarna alls... Haha... gud så skönt...
I natt vaknade jag av att jag trodde jag hade fått värkar... det gjorde skitont i magen, men när jag vaknade lite mer till liv så insåg jag att det nog mest va knip i magen, för efter jag upp å kissa så lättade det genast... Haha... det gjorde bara ont längst ner i magen och jag hoppas att värkarna inte känns så, som om nån sticker knivar i en.... UJJ!!!
Idag va jag till MVC igen och GISSA VAD!? Bäbis huvud är fixerat nu!   Det är bara att komma ut nu som sagt...hehe... det var kanske bäbis huvud som borrade sig ner som jag kände i natt! HAHA!
Lämnade urinprov och allt såg bra ut... sen ta blodtrycket... och ja... surprise.... DET VAR HÖGT! Suuuck.... Nåja, vi pratade lite och sen fick jag lägga mig och så lyssnade vi på bäbis hjärta och sen tog BM blodtrycket när jag låg ner... och då var det normalt... öhm...
Som sagt... jäkla sjukhus...höhö.... 
Sen fick jag som vanligt traska ner till labben IGEN och ta nya blodprov bara för att vara säker på att det inte är början på nån havandeskapsförgiftning. Jag känner mig som en nåldyna snart... Nåja, dom gör ju sitt jobb bara...


Sen åkte jag till apoteket och shoppade hejvilt... HAHA! Jag ville ha sånt där fästinghalsband till Bullen, men dom hade ju inga vettiga... gahh... Nån som vet var man köper vettiga och framförallt... inte så jäkla dyra!!?


I morgon får Klas komma hem! Hon kommer att bli glad att få träffa Ninjo igen... och gå i sin stooora fina hage. Och så småningom i deras ännu större beteshage!   

Av Nadja - 29 maj 2011 21:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 29 maj 2011 10:45

Igår for jag en sväng till Sleipner och kollade på Klas när hon och F var med i LB... Dom va duktga och kom 3:a...

Idag är det Söndag och det innebär att det är bara 2 dagar kvar tills Klas får komma hem.   Hon kommer att bli överlycklig lilla gumman...det får vara nog med stadslivet nu! HAHA! Det blir skönt sen när vi kommer igång med ridningen igen... klättra i backar och konditionsträna lite så hon blir en muskelknutte! Tihihi... vi har ju för guds skull inte testat flygfältsvägarna ännu!!! Hehe...


Förresten är det 18 dagar kvar till BF..... lalalaaa... men lilla bäbis... det ÄR okej om du kommer ut lite tidigare!   



Vi har tjockis-Nella här nu förresten... tihihi...

    

Av Nadja - 29 maj 2011 10:40

Jag läser faktiskt inte så många hästbloggar... tycker dom är rätt tråkiga.... så ge mig gärna tips på nån BRA hästblogg.

Jag läser typ bara den här:

Havrepappa


Sen läser jag ju mina vänners bloggar, men det är inte rena hästbloggar tycker jag.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards