Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2011

Av Nadja - 31 juli 2011 10:22

Inte för att det är nåt att fira... jag fyller ju bara kärring!


NADJA 30år.... OMG!


 

Av Nadja - 29 juli 2011 13:34

Åhhh! Tänk om man var liten och fick åka på ridläger... När man får vara sådär sjukt nervös över vilken häst man ska få... är det en lat häst? en pigg? en skumpig? Och på kvällen åkte man och badade och hade skoj med nya vänner.


Jag vill åka på vuxenläger... till en superfin herrgård eller nåt sånt.... på kvällarna äter man gott och dricker lite vin... kommer nån med?

Drömmen är ju att åka på nån ridresa till typ Portugal eller nåt... och få rida på en vit snitsig andalusierhingst som gör piaff och passage utan problem!

Om man åker till Sverige på läger så vill jag ta med Klas... hon vill också se världen!   


Drömma kan man alltid...


Nej, nu vill jag först och främst ha ett hus... sen kan vi börja snacka om ridresor.. GE MIG ETT HUS! Okej? Eller en tomt så jag kan bygga ett.

____________________________

På tal om inget så är min nya sadel så jäkla bekväm... Och trots att Klas gjorde piruetter och bockade så satt man som gjuten! Wohoo!

Nu vill jag till ridhus och prova hoppa i den också! Jeeeeiii... Jag har inte hoppat på evigheter!!!


   jag och Karat

Av Nadja - 27 juli 2011 23:47

Har varit ut på tur med Klas.... hon är nog inte helt normal den lilla hästen.... HAHAHA! Vi har stegrat, hoppat, legat i diken, bockat, piruetter och en massa skoj.... bara på grund av några gulliga kor i hagen... SUUUUCK!

Ett besök till ridbanan skulle inte vara helt fel....hrrmm...

Måste planera in det snarast.....


Nu ska jag sova... lilltösen sover redan!   Natti på er...

   

  

Av Nadja - 27 juli 2011 11:25

skön dans... varför kan inte jag dansa?? Dance my ass off.....


Av Nadja - 27 juli 2011 09:07

Igår var jag med Amy till bvc för 2 månaders koll... Macke jobbade så han kunde inte komma med. Fick först komma in till hälsovårdaren som vägde och mätte henne. Tösen har gått upp finfint i vikt och väger nu 4740g och är 55,7cm lång. Som sagt... jag måste ha supermjölk i boobsen!   haha..


Sen fick vi vänta en lång stund i väntrummet innan vi fick komma in till läkaren... så länge att Amy hann somna i min famn. Älskling.

Sen fick vi komma in till läkaren som kollade en massa... hjärtat, höfter, ögon, reflexer osv... och allt såg superfint ut! Han berömde Amy massor för att hon var så glad och duktig!   Hon skrattade till och med när han höll på att klämma och dra... haha.. gullegumman.


Efter det gick vi till röntgen och hälsade på mormor (min mor alltså) som jobbar extra där. Hon sprang runt med Amy och visade upp henne för alla!! HAHA! Stolt mormor!!


I morgon ska jag till mvc och prata preventivmedel... wohoo!!   Så det inte blir fler småttingar... mohahaha! Och frågan är vad man ska ha!? Sprial? minipiller? wtf?
Ni som fått barn...vad har ni?

 

Av Nadja - 25 juli 2011 12:03

Vem kom på att man måste döpa barn? Det innebär ju en massa jobb för mig.... JA, JAG ÄR LAT!!!
Vi har iallafall kommit på ett namn nu.... alltså mellannamn och allt... Jag trodde aldrig det var så svårt med namn... men ja, nu är det bestämt!   Jag berättar vad det blev senare när det är helt spikat. hehe...


OMG! På Söndag fyller jag kärring.... alltså 30 år!! HJÄLP!




Av Nadja - 24 juli 2011 22:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 24 juli 2011 10:29

När vi var i Finland så badade jag bastu för första gången på VÄLDIGT länge!! Och det var vedeldad bastu så det var extra härligt!
Och på tal om bastu så var vi till M´s pappas stuga här om dagen och då passade jag på att ta foto på hans flytande bastu.
Här är den:

  Mysig va?

Vi måste åka och inviga den nån kväll... kanske man tar sig ett dopp samtidigt? hehehe...


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards