Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2017

Av Nadja - 31 januari 2017 22:21

Jag förstår verkligen inte... HUR har folk råd med att resa, äta ute, köpa ny bil, fika på stan osv... Jag har inte ens råd att pissa. Typ.... för toapapper kostar ju....ni fattar.
Sen finns det dom som har barn OCH häst!!?!? WTF? Hur gör dom?
Jag kommer att dö fattig. Japp.

Dags för en gnäll-lista!!!! Jag vet att ni har längtat.

Saker som antagligen kommer att ruinera mig:
* Huset....det är billigt att renovera. Not
* Barnen....för att inte tala om hur dyra tonåringar är i drift. Shit.
* Bilen. Den går väl snart sönder.
* Mat. Jag äter massor. För det är gott....
* Djuren. Katterna äter mig redan ur huset. Fet1 och Fet2 ska dom få heta. Och ger jag dom inte mat så jamar dom hela natten. Och det hörs tom utifrån när dom galer. Så dom får mat.
* Hästarna. För jag kommer att skaffa hästar....i plural.... dom äter, sliter skor och får säkert nån konstig sjukdom.

Av Nadja - 24 januari 2017 22:43

Eftersom det inte finns plats för mer grejer på golvet i vår lägenhet, så måste man utnyttja de tomma ytorna, alltså väggarna.
I toan finns det verkligen inte plats för nåt mer på golvet, så jag fixade en snabb upphängning på duschväggen.

Ett snöre, lite metallkrokar från Ikea och vips så får man undan lite grejer.
Däremot återstår ett stort problem. Vart i helskotta ska man ställa dammsugar-j $#@^n?? Den är ful, den tar plats och jag behöver garderoben den är tänkt att vara i.... jaja... compact-living-hjärnan får jobba i natt så kommer jag nog på nåt.
God natt.

Av Nadja - 21 januari 2017 09:24

Igår var en bra dag! Vi fick en ny säng och den är 180cm bred!! ?
Mitt i allt hade man plats att sova!! Wohoo!! Eftersom Ian inte gillar att sova i sin säng så ligger han i vår säng. Faktum är att jag sover bättre om han ligger bredvid mig för då känner jag att han andas så jag slipper kolla det hela tiden. Haha! ;)
Mammas myspojk!
Och eftersom vårt sovrum är väldigt litet så blev det ju inte bättre med en större säng. Så jag kom på ett sätt att få plats med allt.

Såja...halva spjälsängen är inne i garderoben. Perfekt. HAHAHAHA!!!
Så måste jag bara sätta en skiva för kläderna så han inte börjar dra i dom, sen blir det prima.
Åh jisses... låt oss få flytta till huset snart...........

Av Nadja - 18 januari 2017 15:17

Det ni... Idag har jag sytt om min gamla ridväst till en åkpåse för babyskyddet.
Den blev riktigt bra och en luva fick den också. :)
Så nu är det enkelt och bra att öppna med dragkedjan och välja hur öppet man ska ha det. Fickorna på sidan är en bonus där man kan förvara tex vantar, mössa el yllesockor.

Av Nadja - 17 januari 2017 16:15

Idag fixade jag chips av min överblivna grönkål. Skär i små bitar och olja + salt och in i ugnen. Råkade ha dom en halv sekund för länge så de flesta blev svarta...typ. Resten åt jag upp och det var helt okej faktiskt. Vanlig chips är ju godare. Men säg vad som inte är godare än vanlig chips...? Eller assååå jaa....det finns ju en sak.... ostbågar!!! :)

Nåja, sen var det dags för min överblivna gräslök. Så det fick bli gräddstuvade morötter med gräslök. Nom nom.

Till det serveras köttfärslimpa och potatis. Delikat!! ;)
??

Och så har jag fått leka veterinär. Igen!! För nån vecka sen fick jag åka till mamma och putsa sår på deras katt och igår kom Grå in med ett liiitet liiitet sår mellan frambenen. Det var min kära sambo som märkte att han haltade och då måsta jag ju undersöka honom. Ett mini sår som såg ut som ett sticksår....och av erfarenhet så brukar sticksår vara de värsta, det blir nämligen lätt en infektion under huden.
Nå, jag hittade hålet och håller det öppet nu och klämmer ut ev var och skit.
Det blir nog bra. Han haltar inte ens idag. :)

Av Nadja - 15 januari 2017 23:40

Såja...då var dopet avklarat! Ian skötte sig utmärkt och storasyster också. Ja, även mamman och pappan skötte sig. :)
Vi har verkligen världens snällaste barn. :)

Smörgåstårtan var omtyckt och den vanliga tårtan också. Så det var ju tur. Och allt flöt på enligt tidsplan. Har nog aldrig hänt förut.
Och fina gåvor fick han. :) En fin tillställning helt enkelt.

Jag hade fixat egna ljus som alla fick med sig hem sen. Så dom kan titta på min lilla prins hela tiden. Haha!

Nu har jag inga andra stora projekt förrän Amys födelsedag i juni. Skitbra.

Nu ska jag lägga mig för natten och hålla tummarna att en av ridskolehästarna repar sig tills imorgon.... han är tyvärr riktigt dålig så ni kan väl hjälpa till att hålla tummarna. Jag orkar inte förlora en fyrbent kollega till.... :(
Snart finns det inga hästar jag känner kvar, när jag kommer tillbaka på jobb.

Av Nadja - 10 januari 2017 14:53

Igår på 5 mån kontrollen blev Ian vaccinerad....två sprutor (i låren) och en som ges i vätskeform i munnen.
Han var trött hela kvällen och somnade redan kl 21.30 för natten. (Han brukar annars somna vid 23.00)
Han sov tungt och vaknade vid 02-tiden och åt....men efter det kom han inte till ro...och han var jättevarm. Stackars liten fick feber av vaccinet. Jag öppnade fönstret och kylde ner rummet lite och sen somnade han och sov resten av natten.
På morgonen fick jag väcka honom som vanligt för vi skulle åka med Amy till dagis. Ingen feber sen dess iaf. Skönt.
Han hade inte gått upp i vikt lika mycket som han brukar så kurvan gick lite ner denna gång, men han har ju att ta av... ;) Igår vägde han 7,4 kg. Hehe...

Denna vecka ska jag planera inför dopet. Hjälp! Tänk vad mycket roligare om man hade haft pengar att fixa med. Suck

Av Nadja - 5 januari 2017 19:08

...en gång hästmänniska....alltid hästmänniska.
Nu börjat jag känna av behovet av att ha en häst att ta hand om. Jag saknar absolut inte att betala för en häst....neej nej...men jag saknar den dagliga rutinen med mockning, fodring och sånt. Det mest perfekta skulle vara att ha hästar hemma som jag inte behöver betala för, men som jag kan mocka åt och pussa på. Lycka till va?
Nån som vill ha sin häst hos mig så får ni all hjälp ni vill? Och betalar lite hyra... :):):)

Idag har kylan kommit...men var fasiken är snön??

Jag har förresten tagit bort allt julpynt nu. Sån är jag. Jag vill ha fram pyntet tidigt. Helst i oktober.
Men sen när jul och nyår är över så vill jag bara bli av med allt. Nu kan det bli vår!!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards