Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2014

Av Nadja - 31 augusti 2014 15:40

Tävlingen är över... Det gick lite trögt, men tack vare duktiga funktionärer så lyckades vi ändå. :)
Jag är ännu mer sugen på att hoppa nu....det såg så kul ut. Särskilt när det är på komposten-ridbanan som är stooor! :)
Nu är jag helt slut....jag har ätit dåligt under dagen och nu kom huvudvärken som ett brev på posten.

Imorrn skall jag jobba utan Nathalie.... Jag vill inte. Blä! :( Och så måste jag stiga upp tidigt igen. Håhå...
Näj...nu måste jag tydligen leka med Amy....haha. Ingen ro och ingen vila. :P

Av Nadja - 30 augusti 2014 21:30

Idag kollade jag upp vad Amy egentligen har för ytterkläder inför vintern. Till min stora glädje så passar vinterhalaren från förra vintern ännu. :) Och så fyndade jag ju en ny halare på fejjan-köp å sälj i en större storlek, så på halare-fronten är allt lugnt. Jeeeeii!
Till på det har hon varma ytterbyxor och tillhörande jacka till. Och ännu fler par ytterbyxor i varierande tjocklek. Så det är bara att välja efter ute-temperatur. Skitbra!

Och de fodrade gummistövlarna som var för stora i vintras, sitter perfekt nu. Plus att fammo köpte nya kouma stövlar. :)
Poängen är: jag behöver inte lägga ut pengar på det! Jeeiii! :)

Nu har jag bakat kokosbollar till tävlingen så nu ser ni till att komma dit. :D Börjar kl 9 imorrn. Upp å hoppa!

Av Nadja - 28 augusti 2014 23:04

Alltså... Är det stora höst-depressionen nu eller? Jag är helt slut som människa... Blöh!
Och nu har Amy blivit förkyld också...hon har fått hosta och är jättehes. Mammas hjärta! <3
Imorrn är det fredag...och det är ju alltid nåt iaf. Dock kommer hela helgen gå åt till tävlingsfix... Vi har hopptävling på söndag och jag är tävlingsledare. Uhh... En jävla massa jobb är det rent ut sagt! :(
Och helgen efter är det dressyrtävling...ojoj.

Men nåt är bra iaf... Jag har ju tjatat om dom där jäkla ridbanorna på jobbet och att dom har varit skithårda....Tack vare allt regn så har jag äntligen fått upp den hårda skorpan som bildas när det är för torrt. Det blir som stampat jordgolv liksom...Men nu är alla 3 ridbanorna riktigt bra och det gör inte ont i hjärtat när man ser hästarna springa på banan. :)
Ni förstår nog inte vilket jobb det är att hålla en ridbana bra. Så det ser lovande ut inför söndag iaf. Jeeeiii! :D

VM

Av Nadja - 26 augusti 2014 11:08

Åh...så härligt att kolla på lite dressyr-VM när regnet öser ner ute. :)
Däremot undrar man ju hur domarna dömer ibland?!
Just nu är det en lusitano som är inne. Kul med lite andra raser än dom vanliga tyska tex... Zijan skulle nog också vilja vara där och springa. Hihi!

Snart skall jag åka på jobb och jag hade ju planerat en uteritt idag.hmmm Tror inte det nu när jag tittar ut....det ÖSER ner!
Tur att det finns ridhus. Och tur att det är ganska bra botten där nu. :D Jag är riktigt nöjd med ridhuset nu. Utebanan är som sagt skit...men nu blir den ju rejält vattnad iaf!
Nu borde jag städa, men jag känner mig så hängig så det får vara...suck!

Av Nadja - 25 augusti 2014 21:00

Jag har inte tid att vara sjuk nu!!
Jag har druckit Finrexin hela helgen och mitt halsont har faktiskt försvunnit, men ersatts av snor och heshet! Hoppas febern håller sig borta iaf... skulle inte orka med det!
Tröstar mig med att jag skall få göra en favoritsysselsättning imorrn. Shoppa på loppis! Jeeeii! :D
Sen är det jobb hela kvällen... hoppas rösten håller bara! Urk...


På Onsdag är det avskedsmiddag för Nathalie.... böööööööööööööl!!!! Eller asså...middag är väl trevligt, men inte att Natha skall sluta! Bajs på det!
På fredag är det tävlingsfix och sen på Lördag är det kalas.... och Söndag tävling hela dagen! pust.... Och så måste man planera nån jäkla kadrilj där mellan! Asssååå... undra på att man är sjuk liksom. GOD NATT!

Av Nadja - 23 augusti 2014 08:52

Har anlänt till Norrskata och båtfärden hit kändes förvånansvärt snabb med tanke på att den tog ca 5 timmar.
Nu har vi sovit gott och snart är det dags för frukost. Mumma! Idag skall vi besöka huset jag bodde i när jag var liten....jag har nog inte besökt det sen vi flyttade därifrån år 1986.
Ikväll blir det bastubad i vedeldad bastu. :)
Nu öser regnet ner och det är faktiskt lite mysigt att sitta inne med mormor, mamma, syster, bror och Amy....och min tekopp! <3

Av Nadja - 21 augusti 2014 23:25

Köttbullen börjar se ut som en häst! :) Några kg har han gått ner iaf.
Jossi <3

Av Nadja - 21 augusti 2014 23:19

Jag har ju faktiskt fått helg redan. Det ni! :) Jag är ledig i morgon eftersom jag skall åka till min mormor på Korpo. Och sen skall vi åka till min barndoms-ö, Norrskata, där jag tillbringade mina första 4 år i livet. Spännande! Amy kommer såklart med...och min mor, syster samt lillebror. Förhoppningsvis får jag träffa min gudmor också....det var ett tag sen....typ en miljon år sedan.

Imorrn har jag tänkt hinna med att ta sovmorgon, duscha, packa, rasta hund, titta på "våra bästa år",laga lunch, städa ur bilen, handla, gå på loppis och lite annat innan jag skall vara hos mamma kl 15. Skitbra! Jag kommer sååå att lyckas med allt.

*host*

Idag red jag Arrow igen. Han är ju bara för underbar.... Jag skulle bra kunna ha honom hemma åt Amy och mig. <3
Mina grupper har helt ändrats denna vecka, så vi får väl se hur det blir till slut. Inte lätt när barnen blir äldre och slutar skolan senare på dagen.... Man kan ju inte rida kl 15.30 om man slutar skolan kl 15....hmmm...

Nej, nu måste jag sova. Dröm sött.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards