Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2011

Av Nadja - 31 oktober 2011 22:12

Det händer lite iaf...    

 

Ojoj.... hur ska detta sluta?

 

Av Nadja - 31 oktober 2011 21:52

Har haft lite hästtäcken till salu på fejjan.... och nu är nästan alla sålda! Eller ja... jag har ju inte fått pengar för alla ännu, men jag känner ju människorna som har dom på prov så dom kommer inte undan! Heheheee...

Jag måste säga att dom gjort riktiga fynd... mina täcken är pedantskötta. Så det så... Vissa hade kanske lite smuts vid bakändan, men jag gillar inte att tvätta dom i onödan... dom tappar sin vattentäthet då. Skrubba insidan funkar ju med rotborste och vatten, men det är inget jag gör den här årstiden. brrrr....
Nåja... dom får täckena till löjligt låga priser iaf.

Känns lite sådär att sälja, men man kan inte sitta och spara på sånt.... jag menar... min nästa häst skall INTE ha storlek 125cm... haha!


Däremot kommer jag aldrig att sälja mitt grårutiga Thermo Master vintertäcke som jag köpte år 2001. Antes första vintertäcke... sen fick Tracken ha det... och sen hade Santo det... och nu senast Klas. Världens bästa täcke. Så många minnen.


Vi var förresten och hälsade på i Hammarland idag... klappade på Gloria.... som blivit stor nu...
Här på bilden är hon inte så gammal... hihi.... 


 


Av Nadja - 31 oktober 2011 09:01

Alltså... jag drömmer helt sjuka drömmar nu för tiden...


I natt drömde jag att vi var uppe i kristinestad och jag skulle åka bussen hem till M´s mormor (där vi sov) och så somnade jag på bussen och vaknade nere i Åbo... hmmm... Det var ju inte dit jag skulle precis.... Så jag frågade chaffisen om han skulle upp till K-stad igen och jo, det skulle han... men först skulle han äta osv, så det skulle ta nån timme extra.
Jag fick panik för jag hade ju inte Amy med mig eller nåt... och hon skulle ju ha mat snart...och till på det så hade Gizmo försvunnit kvällen innan och vi hittade inte honom nånstans. Och jo, han hade rosa päls.... för det minns jag att jag skulle skriva i försvunnen-annonsen sen. BLÄ!


När jag vaknade så ser jag Amy i spjälsängen och Gizmo på golvet bredvid mig.... tack o lov!!!!



Idag ska jag en tur till apoteket och sen ska Nathalie och jag på rundtur med mina täcken som jag har till salu.

Av Nadja - 29 oktober 2011 19:36

Idag skulle jag köra från huset i Bamböle till Stall Joy i Hammarland....

Jag svängde glatt ut på Hammarlandsvägen och kör en bra bit tills jag inser att.... VART FAN SKA JAG EGENTLIGEN!?

Jag måsta till och med svänga in på en parkering för att fundera.
Och för sekunden så trodde jag att jag kört åt fel håll!!!! HAHAHA! Men jag kom på sen att det finns 2 vägar dit... och jag vet faktiskt inte vilken som är längre... men om man skulle skärpa sig och komma ihåg genvägen så sparar man måååånga kilometer. Nu kom jag såklart inte ihåg genvägen, men på vägen hem tog jag den iaf.

Alltså... känslan av att man är "vilse" på Åland är ju suverän!


Nåja, jag var med Amy och kollade på Soileträning iaf... jag vill också ridaaaa.... Men har redan fått fina erbjudande av snälla människor som behöver hjälp med motioneringen av sina hästar. Så det ordnar sig nog det här.  


Nu har jag tröstätit kladdkaka med vispad grädde, så nu är det slut på ledsna miner! Mer tid till dottern och huset är aldrig fel. På tal om det så måste jag mäta stallet ordentligt så jag kan planera boxarna. Oh yeah!  

Av Nadja - 27 oktober 2011 22:39

Idag har jag varit aktiv och inte bara suttit i soffan.... haha!

Jag var in till stan och kollade om dom hade några bra hänglås... men näää... eller jo.. för 60€!! Asså? HUR kan ett hänglås vara så dyrt?

Sen till hästbutiken och hämta ut mitt täcke som äntligen kommit... däremot har jag ingen häst att sätta det på mer, så jag fick byta det till en större storlek, så jag kan ha det till min framtida häst! För den hästen skall INTE vara en 135cm eller 140cm täckeshäst! Nix pix... Jag tog ett 145cm... wooow!  


Sen via butiken och sen till huset... väl där så käkade vi middag (kycklingsallad) för första gången i vårt kök!  

Däremot ser köket ut såhär efter att vi rev ner köksskåpen:

Hmmm... vi hittade stockväggen....


Min söta älskling låg på golvet och lekte med sin leksak.... så nöjd så...



Sen vart det såhär:


Mammas hjärta....

Tröttis....         

Av Nadja - 27 oktober 2011 13:25

Sitter och kollar på olika stallinredningar... Det skall bli så kul att inreda mitt eget stall... 
Jag har några fantastiska idéer, men jag vet inte om dom går att genomföra.... hmmm?

Här är några bilder på skitsnygga stall:

             

Jag gillar sista bilden bäst... jag vill ha den typen av stall... rejält och i trä... men murat är så jäääkla snyggt alltså! Den första bilden kan jag glömma... färdig inredning kostar alldeles för mycket. Vi ska satsa på att bygga själva och till och med svetsa eget galler själv. Jag kan faktiskt svetsa... det visste ni inte va?   

Av Nadja - 26 oktober 2011 20:46

....över hur blåsta människor det finns...


Vad tänker man med när man lastar ur sin häst 20cm från min bil när resten av stallbacken var tom? TUR att det inte hände nåt... både för häst, människa och bil! Ett steg utanför rampen åt ena hållet och jag skulle haft en bucklad bil. (av egen erfarenhet så vet jag hur lätt hästar kvaddar bilar efter att Klas råkade rumpa min bil när jag skulle ta sadeln ur baksätet och sen vända hästen... men det var MITT fel och MIN bil den gången!!!)
Och JA, jag stod parkerad där först...


IQ = NOLL!!!!! 


Nåja.. vi var iallafall till Sleipner ikväll och flyttade på lite grejer som jag har haft förvarat på skullen i typ 5-6år! haha! Lite gamla dörrar och en diskbänk... som vi hade sparat sen svärmor renoverade huset.... vi skulle ha det till mitt blivande stall... och tänk... nu har det hänt! Wiiieee!!

Av Nadja - 25 oktober 2011 22:00

Igår flyttade vi en massa grejer som vi behöver i huset när vi renoverar... (som tex MAT... det viktigaste av allt är MATEN...hahaha!!)
Det är en härlig känsla att komma igång med allt nu.   Jag längtar bara tills vi kommit så långt att vi får välja köksinredning och grejer till badrummet! Iiiihhh... det kommer att bli så najs.... bara man blir klar nån gång...ehe...


Idag åkte jag till Klas på dagen... det var underbart väder ute och Klasen stod och solade när jag kom. Det såg så mysigt ut.... sen kom hon och hälsade såklart och så fick dom färskt nytt vatten ute i hagen. Hon var totalt in-geggad med lera... från topp till tå... ojoj... nån har haft mysigt i hagen!

Mockade och fixade och sen hade jag tur att Amy somnade så jag kunde plocka lite bland mina grejer... Fotade en massa som jag ska sälja.

Plockade även ihop lite av Klas grejer... hennes träns var lite mögliga eftersom jag bara använt mina egna träns på henne.... suck... måste putsa av dom innan hon åker.


Sen hem och laga mat och sen plockade vi med lite mer grejer hemifrån och sen till Norris igen och hämta ett lass hästgrejer... Hmmm... Jag har GANSKA många täcken märkte jag. ooppss!

Men nu har jag iaf det mest av mina grejer hemma i MITT EGET STALL! Kan ni förstå vad underbart? Jag har ett eget stall... 20m från huset.... VÅRT HUS!!! Iiiihhhh!!

Som G säger... Jag är nyfiken på vad jag kommer att skaffa för häst sen...   Man vet aldrig vad det blir... det är hjärtat som bestämmer.  


Nån dag innan snön kommer så ska jag också köra vår moppe till Huset! Haha... Macke bara skrattade åt mig. Men jag SKA göra det... jag ÄLSKAR att köra moppe... jag känner mig som 15 igen! *fniss*
På med 12 lager kläder bara så går det nog finfint. Om den startar..... heh... 

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards