Forever is only the beginning...

Alla inlägg under april 2015

Av Nadja - 29 april 2015 20:42

Alltså...vi har skaffat Netflix....och det är inte bra! Det finns hur mycket som helst att se. Och jag har ju såklart fastnat för serierna. Jag har snart kollat klart på "life unexpected" och jag är på allvar beroende. Bara nu när jag sitter här och skriver så vill jag bara vara klar så att jag kan kolla på det. Gaahhhh....

Nå, jag måste bara berätta om gårdagen...eller gårkvällen (hittade jag just på ett nytt ord??)
Jag jobbade ju som vanligt och sista gruppen hade uteritt... Jag tog min fläckiga gulliga springare Indiana som vanligt och uteritten var jättekul. Det blev lite galopp på några grusvägar och alla hästarna skötte sig bra. Och det var perfekt väder. Jag njöt!! :)

Jag vill också ha en Indiana!! <3

Här har ni Indiana på bild <3

Bus

Av Nadja - 27 april 2015 20:03

Idag hade jag morgonstall och det innebär att jag började kl 7. Det är aningens lättare att komma på jobb då det är ljust ute.
Idag busade jag till det och lät ponnisarna gå i stonas hage....Wiihuu vad dom rejsade. Hahahaha!!
Tänk vad lite som behövs för att liva upp tillvaron för dom. Till och med Arrow sprang ju frivilligt!! :)
Sen var det mockning för hela slanten och sen harvade jag banan. Den är för övrigt stenhård just nu. Jättekul....not. Det är det negativa med att det är torrt väder...banan blir värdelös.

Denna vecka är bara 4 dagars jobb. Hurra! TRE dagar ledigt. Och på fredag är det trav och då får jag jobba med bästa Carro. :)
Jag har även ett väääldigt stort shoppingbehov!! Jag behöver sommarkläder!!

Testade laga sockerfri kladdkaka. GOTT!! Rev lite äpple och kokos över. Nom nom

Av Nadja - 22 april 2015 23:14

Nytt, idéer, förslag, utveckling, nytänk, förändring, försöka, våga, annorlunda, visioner, mål......
Så många positiva ord som borde bli mer än bara ord....

Nej, det räcker inte att bara hålla sig flytande... till slut sjunker man, för att man inte orkar trampa vatten mer....

Av Nadja - 21 april 2015 11:29

Vill inte, orkar inte.... men måste! :(
Suck

Av Nadja - 20 april 2015 20:44

Alltså...vad händer med alla? Folk blir bara mer och mer konstiga...
Jag kan inte räkna upp många människor som fortfarande kan räknas som "normala" i min närhet.... Vad är det som händer?
Är det meningen att man skall vara totalt egocentrisk och gå in i nån sorts sekt? Gör man så när man fått nog eller kanske när man inte riktigt vet vad man vill?
Herregud....kanske man borde starta en egen sekt? Folk verkar ju väldigt lättlurade nu för tiden....
Det låter som om folk pratar ur en bibel eller nåt när man läser på fejsbook...det låter liksom så himla wow och fantastiskt och man skall göra si eller så för annars är man dum i huvet...typ.... Varför ser man aldrig nåt i verkligheten sen....? ALLT JAG SER ÄR TEXTER?

Mycket snack och lite vekstad eller hur brukar man säga?



Av Nadja - 14 april 2015 11:30

Idag är en sån dag då jag inte borde vara i närheten av människor.
Jag är på fruktansvärt dåligt humör och fruktansvärt trött på alla besserwissrar!!!

Nu skall jag samla mig och åka på jobb... Mina underbara elever får mig alltid på bättre humör.

Av Nadja - 13 april 2015 20:31

Jag ville bara visa att mitt kök och matsal (till att börja med sovrum) har fått sina fönster! :)

Jag längtar tills jag får göra adressändringen! ;)
Jag har även bakat bröd såhär i fattiga tider.

Och jag har världens bästa unge!!
God natt.

Av Nadja - 8 april 2015 21:52

För att hinna med allt så borde jag klona mig. Eller finns det nån annan som vill ordna tävlingar? Inte..? Nähää...
Men allvarligt, det finns så mycket jag vill göra, men man hinner inte ens med hälften. Nu i helgen är det Åsa träning, men jag skall inte vara med. Jag har knappt nån ledig helg i april, så jag tänker stanna hemma i helgen. Mysa med Fisen osv.
Nästa helg blir intensiv igen. Jag skall sälja på loppis på lördag och bygga bana på kvällen och sen är det hopptävling på söndag.

Idag fick jag 2 par nya ridbyxor! Iiiiihh! Dom ena är beige och jag vet inte om jag passar i det, men jag får lov att göra det bara. Dom var skit-sköna iaf!!! :)
Jag var ju in till hästbutiken igår och provade 6 par ridbyxor, men det var inga som kändes bra... och så kommer Erica (min kollega) och säger att hon har 2 par ridbyxor som inte passar henne. Och dom passade mig perfekt!! :) Tänk vad bra! Nu behöver jag bara till hööks och köpa nya chaps. Jeeeeiiii!!

Nu tänker jag längta efter helgen. God natt!

Världens snällaste ridskolehäst! Nisse ?

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards