Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2012

Av Nadja - 31 juli 2012 00:43

Jaha... Nu är det den där dagen på året som man ska bli påmind om att man närmar sig pensionen med stormsteg!! Haha... Njae...så illa är det väl inte kanske.
Har fått massor med grattis redan och det blir jag så glad över! Tack :)

Idag sade jag farväl till vår gamla lägenhet... Vi blev klara med städningen och jag är glad att vi inte bodde i en större lägenhet... Haha! Nu hoppas jag den får nytt fräscht kök och toa och sen får nån annan njuta av den. :) Vi bodde ju trots allt där i nästan 10 år, så det känns lite konstigt faktiskt.

På tal om inget.... Amy har somnat och sovit jättebra nu när det är svalare ute... Innan så vaknade hon med 1 timmes mellanrum typ (kändes så iaf) och var helt svettig...stackarn. Hejja svalare väder!! Tack för att det åskade igår...det behövdes!
Nu sova...stor dag imorrn!

Bild på vår kära gamla lägenhet.... <3

Av Nadja - 30 juli 2012 00:10

Äntligen kom åskan... Hoppas det lättar där ute nu då... Det har varit så tryckande varmt och äckligt. Det har blixtrat hur mycket som helst och vi har ju perfekt med balkongen mot en äng så man såg hela skådespelet hur bra som helst. Eller ja....det håller på ännu och blixtrar.... 1timme har det hållit på nu. Ojoj....TUUUR att jag hann ut med hunden innan.

Idag har jag skurat nästan hela köket i gamla lägenheten. Antagligen gjorde jag det i onödan om det ska renoveras, men jaja...då får dom plocka ut ett någorlunda rent kök iallafall. :) Fast den där stackars ugnen går nog inte att göra nåt åt....den är typ från 1800-talet. Haha...
Nej, nu sova... Jag har tagit som vana att blogga innan jag lägger mig..tyvärr får jag en massa idéer medans och det innebär att jag måste fundera på allt och då kan jag inte somna...hmm..

Av Nadja - 29 juli 2012 01:21

Idag skulle jag städa lägenheten.... Det gjorde jag... lite iaf... med Nathalie... Sen åkte vi in till stan och lyssnade på mamma och "hennes" kör som sjöng Queen-låtar och avslutade hela Rockoff festivalen. Fyrverkerier och en massa.... sen till Park en sväng. Jo, du läste rätt... Vi tryckte oss in för att lyssna på hennes papi som spelade med sitt band. Jeeii.
Nu ska jag sova. Natti

Av Nadja - 27 juli 2012 23:47

Och gissa var det är varmast? Jo, i vårat sovrum. Gissa vem som inte kan sova i värmen? Jo, jag!! Här sitter jag nu... Klockan är snart ett på natten...hurra! Amy har redan vaknat flera gånger och varit svettig och ledsen... Mammas hjärta... Ge mig höst!
Om en månad börjar jag jobba igen....hjälp! Men det ska bli kul att få träffa mina gamla elever igen! :)

Här får ni en bild på Amy från igår när vi var till stranden.

Av Nadja - 26 juli 2012 22:39

Hahaha.... Jag tror jag skrattar ihjäl mig... Hjälp mig nån!!! Hahaha! Alltså, om jag nu skulle veta vem det är jag skriver om i min blogg (som anonym tycks ha stenkoll på) så får ni gärna berätta det. Vi han ha en röstning eller nåt!? Jaaaa
Eller så inte. Suck
Allvarligt talat så är det väldigt intressant hur människan funkar.... Så fort nåt negativt skrivs så börjar pratet. Om det däremot skrivs nåt positivt om nåt/någon så reagerar ingen och bloggen blir ganska trist att läsa. Väldigt intressant faktiskt.

Och om jag skulle skriva om en viss person så skulle jag inte skriva såhär snällt. Och tyvärr blir det personligt påhopp och kan anmälas.
Jag kan ju tillägga att jag aldrig kommenterar anonymt heller. Jag står alltid för min åsikt, det har jag alltid gjort.

Av Nadja - 26 juli 2012 19:45

Alltså, jag tycker det är så underhållande när människor tror att det är just DOM jag skriver om på min blogg. Snacka om att vara ego och tro att världen kretsar kring just den personen. Haha!!
Jag skriver ju bara om allmänheten.... Jag kanske menar min gamla lärare från lågstadiet...eller min kompis ex.... Eller nån jag läste om i tidningen. Så enkelt är det.... Men det är bara bonus för mig om fler tar åt sig! :P

Nåja, nog om det.
Idag har Amy och jag varit till Bamböle strand och lekt i sanden. Det var inte särskilt varmt för det blåste rakt in... Jag tyckte ju det var skönt, men Amy fick kallt om fötter och händer efter ett tag så vi gick hem. Nej, nu måste jag gå och kolla om Amy har somnat...

Av Nadja - 26 juli 2012 14:00

Gnäll-lista:
* Jag tycker bara om sommaren för att det är grönt och fint.
* Jag gillar INTE när det är varmt och särskilt inte när det är ÄNNU varmare inne. Jag trodde vår gamla lägenhet var varm, men den här är ju värre än värst. Skitlägenhet.... I vinter blir den väl iskall ist...
* Jag HATAR myggor. Jag HATAR flugor. Jag HATAR allt som surrar runt mig och som är ute efter mitt blod.
* Karma slår tillbaks för vissa personer!!!! Plötsligt händer det....
* Jag vill inte bo i lägenhet mer.... Aldrig mer!!
* Folk har någe värre kris nu för tiden verkar det som, eftersom alla häller i sig alkohol som om det skulle göra deras liv bättre liksom?
* Jag avskyr folk som inte prioriterar familjen först.
* Vissa människor borde inte få ha djur.... Inte ens låna nån annans djur. Stackars djur...

Av Nadja - 25 juli 2012 13:06

Här sitter jag igen och kollar på hästtäcken, träns, grimmor..... ja... hrmm..
Jag vet redan vad min häst ska ha för täcken... träns finns det miljoner av, men det blir nåt fint med mjukt läder iaf... Och nån snygg lädergrimma... mmmm...
Undrar vad det blir för häst!? Och hur ska jag klara av att köpa en häst jag inte känner!? Och tänk om det inte alls blir som jag tänkte mig!? Tänk om hästen visar sig vara helt kokkobäng och att vi inte alls passar ihop!? Gaaahhh,,,
Jag måste hitta en häst som står någorlunda nära.... så jag kan hälsa på den flera gånger innan jag köper den.... hmmm.... Usch, det här blev svårt. Mest hoppas jag på att träffa en häst som bara liksom hoppar in i mitt hjärta......
Att hästen väljer mig liksom... Som Karat gjorde... min älskade gula fara... Han valde sina människor och jag hade den stora turen att bli vald. Älskade Karat   Du är verkligen saknad.


 

bild snodd från hans förra ägare Senni! :)


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards