Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2013

Av Nadja - 30 juni 2013 12:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 27 juni 2013 23:56

Igår skrev jag ett låångt inlägg och det va jättefint å sådär...och sen när jag skulle sätta in sista bilden så får telefonen nåt fel (jag bloggar oftast från telen) och allt försvinner. Tack då.

Men jag vill visa er mina fina tomater!! Jag har liksom lyckats få en tomatplanta att överleva flera veckor nu....och det kommer tomater!!! Jag är nästan lite imponerad över mig själv nu... :) Hahaha
Kolla liksom:

Ikväll var Amy och jag och hälsade på min goda vän Carro och hennes flickor...varav en är liiiiiiiten liiiiten och jag fick hålla henne!! Jag har inte hållit i en sån liten bäbis sen Fisen föddes ju! <3 Små små fötter och hon fick plats på min ena arm ju....åååååååhhhhh....<3

Av Nadja - 26 juni 2013 14:38

Jag äter inget socker mer.... Iaf inget onödigt. Och det är för att jag har jättemycket problem med karies och sånt skit. Jag fick dra ut en tand för några veckor sen pga att den var i så dåligt skick. Så nu är jag tandlös på ena sidan. Det får gå ändå...

Till saken... Man blir ju fortfarande sugen på nåt gott och ibland räcker det inte med frukt så nu har jag skapat ett eget snacks...
Kolla här nu...först tar du såna här:

Smörgåsrån...inget tillsatt socker...skitbra... Ta ett rån och dela det...sätt vispad grädde mellan och vips har du ett gott kex. :) Utan socker. Tadaaaa!!

Av Nadja - 26 juni 2013 08:42

Jag älskar redan Amys dagis... :)

Av Nadja - 25 juni 2013 21:00

...och ändå pinade jag mig med att rida 2st hästar idag! Ååååhhh, vad jag har saknat att sitta i sadeln... är ju minst 3 veckor (okej..2) sen sist och jag höll ju på att bli knäpp!!!! Jag lämnade Amy hos mormor och så for jag iväg till jobbet!   Jag började med Zijan och han är ju bara så himla gullig!   Borstade en stund och han tyckte det var sååå skönt med nån som brydde sig om honom. Stackarn trodde säkert han tvingats bli vildhäst eftersom han måste bo ute dygnet runt. HAHAHAHAHA! Han har nog knappast gjort det förut i sitt liv som hopphäst!
Jag tog det mest lugnt eftersom han vilat i ca2 veckor, men för att få lite go i honom så måsta jag ta lite trav och nån galoppfattning... Sen blev han bättre! Skrittade ut en sväng sen för det var sååå varmt...

Sen passade jag på att rida Killen, eftersom jag inte har ridit honom ännu. Han var fruktansvärt obalanserad och hade jättesvårt att hitta en ren takt i både skritt och trav. Till på det vill han att man skall bära upp hans huvud åt honom... hrmm... Jag försökte till en början att låta honom hitta egen balans genom att inte ha så mycket tygelkontakt, men det resulterade bara i att han "ramlade iväg" i nån konstig takt och vi hittade liksom aldrig det där vilande steget. Jag fick ta lite mer kontakt i tyglarna, men var noga med att han inte fick dra...små kvicka tygeltag och alltid eftergift direkt så jag inte blir kvar i tygeltaget... ta hellre ett helt nytt tygeltag så att säga.
Sen kom jag på ett knep som även fungerade på Danne (fullblod som blir stum i steget och munnen) och det är att överdrivet rida med i traven (fungerade även i skritt - fast det ser otroligt fult ut...hahahaha) Nu menar jag inte att man ska skumpa upp å ner som en idiot, utan man rider med i travtakten lite överdrivet och liksom travar åt hästen... typ "sånhär takt SKA vi ha!!" Man "rubbar" lite på hästens egen travtakt och rider fram lite större steg. (sjukt jobbigt för magmusklerna dock  ) Målet är sen att hästen själv skall kunna trava i ren trav och vila på steget utan att ryttaren skall behöva trava "åt" hästen. Man ska faktiskt kunna "åka" häst ibland!

Iallafall... det var jättekul att rida igen och jag vill meeeer!!!!


Jag hoppas att jag kan rida mer under dom två betesveckorna efter ridlägren...det skulle vara supernyttigt både för mig och för hästarna!

Nej, nu ska jag surfa in på Hööks hemsida.... hehehehe.... om 11 dagar är vi däääär!!   

Av Nadja - 25 juni 2013 00:04

Ja hlrni...det här med semester kommer ju aldrig mer att existera i mitt liv. Det är faktiskt lugnare att vara på jobb.... och då har jag ett snällt barn.
Näe, allvarligt... Ni som föredrar att kunna ta en powernap, ha sovmorgon eller bara kunna sitta ner och se favoritprogrammet på tv... Eller vill ha lite egentid...eller pyssla med sin hobby... Tänk en och två gånger innan ni skaffar barn.
Just nu kan jag förklara detta familjeliv med ett ord. INTENSIVT! Jisses säger jag bara. Och jag har bara EN unge. Som är snäll.....
Hahahaha... Näe, tro nu inte att jag skulle byta bort henne mot alla sovmorgnar i världen...oh nej... Jag skulle fan överleva på 2 timmar sömn i dygnet om jag så måste för hennes skull. Mammas älskling... <3 Men intensivt är det... Creds till alla ensamstående mödrar. Jag är imponerad!

Nu sova... Imorrn får jag äntligen lite egentid på stallet. Det behövs. Tanka lite energi. God natt.

Av Nadja - 23 juni 2013 13:53

Vi njuter av sommaren ute vid stugan. :)

2 veckor semester till... sen ridläger 2 veckor och sen 2 veckor pyssel i stallet medan hästarna är på bete. Sen är det dags för dagis-inskolning för Amy...

Av Nadja - 20 juni 2013 00:37

Klockan är halv två på natten och jag är vaken ännu. Great! Dags att sova.

Jag ville bara dela med mig av min fantastiska tandkräm... Den är receptbelagd och innehåller mer fluor än vanliga tandkrämer, men den är bäst! Den smakar gott och den är dryg och den skummar alldeles perfekt. Så nu vet ni. God natt

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards