Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2015

Av Nadja - 23 november 2015 23:24

Alltså.... :) Snön ligger kvar på marken! HUR bra är inte det liksom? Iiiiiiiiihhhhhhhh!!!
Idag var det morgonstall som gällde och för en gångs skull så fanns det tillräckligt med silage nere till morgonfodringen. Haha! Man får glädjas för det lilla. ;)

Jag tog tag i projektet att byta till varmare täcken på några av hästarna och sen bytte vi plats på några av djuren.
Mossie skulle flytta in för att man ska slippa binda upp honom i sko-rummet eller stallgången. ... han får panik.... och då fick Aramis flytta ut. Och för att inte Aramis skulle frysa ihjäl ute så fick han ärva Hokus gamla Rambo-täcke med hals. Mysigt! :)

Alltså Aramis....du är inte så fotogenisk.....

Jag red även Abbe och hade förväntat mig en laddad kanonkula....men han var jättelugn? Han brukar alltid vara laddad efter helgen.... hmm...

Idag har jag tagit en powernap på 1h....det ni!! ;) DET händer inte ofta!!

Världens gulligaste Gizmo <3

Av Nadja - 20 november 2015 23:04

Nu vet jag vad som är fel.....
Jag har känt mig ledsen och trött....och liksom....besviken....
Men nu vet jag.
Man kan inte ha november och ingen snö!!!!
Suck....nu när vinterdäcken är på bilen och allt....hrmmm....

Av Nadja - 15 november 2015 22:05

Det händer inte ofta i mitt liv, men idag fick jag massor med beröm när jag red Indianen för Åsa.
Hon tyckte det här var det bästa jag ridit någonsin. Jeeeeiiii :)
*klappar mig själv på axeln*
Jag red alltså lördag och söndag för Åsa och på lördagen fick jag uppdatera mig lite, eftersom jag inte har ridit Indianen sen i våras.... Det var lite som att börja på noll och jag försökte bara hitta knapparna. Däremot kändes han som en gladare häst nu och säga vad man vill, men han har verkligen mått bra av att gå på hackamore lite oftare. Myyycket mer avslappnad.
Jag däremot, var INTE avslappnad....Jag kunde inte sitta ordentligt och det kändes som om när man har plånboken i bakfickan ni vet....den där jäkla sadeln..... sist jag satt i den så tyckte jag att den var nersutten på ena sidan....och nu när jag red så insåg jag att jag inte inbillade mig.
Så idag tog jag en annan sadel och oj vilken skillnad! Jag kunde sitta och den åkte inte runt hela tiden. Tacka vet jag Stübben. <3
Han var så fin idag och jag satte både skänkelvikningarna och galopperna. :) wohoooo!!!
Kan ju ha och göra med att jag invigde mina snygga nya skor och shaps också....hahaha!!

Zijan har lyckats med ännu en sak....han får typ patellaupphakning på bakbenet och får jätteont och kan inte gå... det hände första gången i fredags och så hände det igen igår när jag (tack o lov) var där.
Jag kände igen det direkt eftersom jag levt med det i 5 år när jag hade min häst Santo.
Stackars Zijan. :(
Det blir bara mer och mer fel på honom...



Snart får jag julpynta!!!!

Av Nadja - 4 november 2015 19:15

Du är nog fin du Abbe ❤ 

Rena rama terapin att få umgås med den här underbara lilla ponnyn. <3
Han är en rolig individ att jobba med.
Idag fick jag äntligen mocka lite.... Jag tillhör den konstiga typen som bara ÄLSKAR att mocka! Jag tycker det är jätte-avslappnande!! Man hinner fundera på en massa och får massor med bra idéer! :)

På julafton skall jag också och mocka....med några goda vänner! :) Det blir mysigt!! Allt för mina underbara ridskolehästar! <3

Av Nadja - 1 november 2015 21:40

Abbe har fått klartecken att han får sättas igång nu. Jeeeeiiii!!
Jag hoppas han får hålla sig frisk nu så han kan börja gå lektioner sen.

I morgon har jag morgonstall och jag skulle faktiskt inte ha nåt emot att jobba kl 7-15 lite oftare.... man hinner med mycket mer.
Vete fan hur man får allt att gå ihop när man har barn i skolan sen. Ojoj.....

näj....nu vill jag flytta in i huset. Har så mycket jag vill göra, men då måste vi bo i huset först. :) Och en av de viktigaste sakerna jag vilk göra är att skaffa häst! Fatta känslan när man får leda in sin egna häst in sitt egna stall. :):):):):)
Längtar!!!

Zijan <3

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards