Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2014

Av Nadja - 31 mars 2014 22:58

Jobb 7-15...hämtade Amy från dagis och sen åkte vi och handlade. Tittade på vår/sommarskor åt A, men fy fasiken vad dyra skor är. Urk!

Sen hem och äta... Jag fixade hamburgare av det jag hade i kylen och det blev jättegott.
Gjorde såklart mina favoritbiffar....med riven morot. Mums! Det är bara köttfärs, riven morot, kryddor och så ska man egentligen ha creme fraiche, men det hade jag inte, så jag tog ett ägg. Det blev jättelyckat iaf! :)

Nu har jag kollat schemat lite bättre... Det var tack o lov ingen dressyrträning nu i helgen, utan nästa... Pust! Så då är det "bara" tävlingsfix och tävling i helgen. Tjohoo! Bilen ska besiktas nästa vecka...undrar om den går igenom? Det där störda ljudet är kvar och dom på verkstaden hittar ju inte felet. Suuuck!
Och så har jag tandläkare den 15 april. Oh Good...hoppas dom inte hittar någe överraskningar i truten på mig. Jag har inte råååååd!!
Nej, nu sova....i morgon är en ny dag! Jag ska till Hilda och sen jobba kväll. Japp japp

Av Nadja - 31 mars 2014 17:44

Alltså, knasväder!! Idag har det varit sol, regnat, haglat, snöat och sen sol igen... Hmmm...
Men i Finström skiner alltid solen:

Såhär såg det ut på jobbet:

Hahahaha, dessa bilder är med 4 timmars mellanrum. Hahahaha!! Stört!
Idag var det nog helt trevligt på jobbet. Jag och Nathalie hade morgonturen och det är riktigt najs! :D Mocka lite, ut på promenad med Hokus och Jalle och sen harva banorna. Mycket najs.... Fick fixat matbeställning till tävlingen på söndag också. Hujj...det är lite mycket att tänka på nu. Jag tror även att det är dressyrträning nu på fredag!!! Nej nej...nu blir det för mycket. Jag hinner inte meeeed.

Av Nadja - 29 mars 2014 23:02

Assåå... Jag skulle såå behöva en ny väst. Finns ju snygga på Hööks så ett besök dit vore ju inte helt fel.
Vi måste så småningom till Ikea i Uppsala och då skulle jag ju kunna smita in till hööks också. Hehehehehe!! Ett par nya ridbyxor måste också skaffas. Hmmm...

I går var jag sjukt trött, så jag somnade kl 21.20...sen sov jag till kl 8.15....det ni. Nån som behövde sova tror jag!? Hahaha! Jag sover ju vanligtvis ca 7h varje natt. :)
När Amy vaknade så käkade vi frukost och sen fick Amy åka till sin moster medan jag var på TK-möte. (ja Jisses vad vi har att göra inför tävlingen den 6:e)
Sen vidare till Nathalie och Natinn och så fick Amy äntligen rida! :) Nöjd unge! Hahaha!

Imorrn skall jag bara slappa... Är verkligen inte på topp och jag längtar verkligen inte till nästa vecka och jobb. :( Skit, bara skit!

Av Nadja - 26 mars 2014 22:39

Jag har ett stort i-lands problem! Jag fryser nästan jämt. Jag har aldrig i mitt liv haft det problemet! Jag har alltid varit en väldigt varm människa och vantar & mössa existerade inte i mitt liv.
Nu är det helt sjukt. Jag får jättekallt nästan direkt om jag är ute i kylan. Tack o lov att denna vinter var varm. Jag måste använda vantar och mössa och fleecejacka under vinterjackan....hmmm? Förut hade jag min "höst-jacka" som vinter-jacka....?
Suuck!
Fattar noll....jag börjar väl bli gammal...
Jag sover tex med tjockt täcke och en varm filt....ändå kan jag ha kallt på morgonen. Vi har inte särskilt kallt inne heller...ca 20 grader...så det beror inte på det. Förr sov jag med bara påslakan 8 av 12 månader. Nu gör jag det bara när det är mitt i sommarn och stekhett. Typ en månad kanske.
Jaja... Som sagt, man kan ju ha värre problem... God Natt (jag tänker sova med yllesockor och mjukisbyxor!!!)

Och du Tomten?! Jag önskar mig ett duntäcke i julklapp!

Av Nadja - 26 mars 2014 20:01

Jag glömde berätta att jag var och hälsade på Classique igår! <3

Älskade Klas.... Jag ropade på henne på mitt speciella sätt och hon vände direkt på huvet och började titta vem det var! Sen började jag gå mot hennes hage och då kommer hon direkt fram och hummar så som hon alltid gjorde när man kom. Älskade lilla häst! <3 Hon kom ihåg mig! :)
Fick inga fantastiska bilder på henne eftersom hon ville sitta i famnen typ!
<3

Av Nadja - 25 mars 2014 23:32

Idag speed-dammsugare jag hemma innan jag åkte till Hammarland och till Hilda. Hon hade tappsko, så hovis var där och slog på ny sko. Hilda var lite spänd och "orastad" så jag släppte henne i hagen en stund efteråt och gick och mockade istället. Pratade lite med Cias mamma och sen fixade jag H's foder....
Efter det så tog jag in Hilda från hagen och till ridbanan. Tänkte longera en stund, men hon ömmade på tappsko-benet så jag jobbade henne bara i skritt och tränade på att flytta framdel och bakdel. Tog med en bom och gjorde "sidepass" över den. Hon fattade jättesnabbt vad jag ville. Duktig jättehäst! Sen hade jag henne att följa mig och svänga en massa...Jätteduktig igen!
Tänk vilken skillnad det blir....i början var hon så hoppig och nervös så hon knappt kunde hålla sig i skinnet och tänkte explodera när som helst, men så fort jag fångat hennes intresse så blev hon helt lugn....man såg på henne att hon började tänka! Oj vad kul vi hade.... :) Hon tyckte det var jätteskönt när nån annan sade åt henne vad hon skulle göra och inte göra. Haha! I slutet skulle jag ha henne och trava runt mig och då var hon nästan slö... :P Så nog kan man trötta ut en häst med bara hjärnarbete också.

Sen på jobb och sen på jobbmöte.

Igår var jag och klämde och kände på nya telefoner... :D Jag vill nog inte ha en galaxy s5....Den blir för stor. Men kanske en Sony Experia Z1 compact! :) Eller i värsta fall en galaxy s4 active...den är också stor, men jag överlever kanske. Jag behöver en som tål lite stalljobb.
Å andra sidan duger ju nog den här jag har nu...den är lite trög, men....jaja...den fungerar.

Nu sova...jobb imorrn som vanligt. God Natt.

Av Nadja - 24 mars 2014 21:06

Snart snaaaart kör tävlingarna igång. Vi har vår första tävling den 6:e april och vi har ca 70 starter! Wihuu!
Och vid påsk har vi en par-tävling där man tävlar i lag med 2 ekipage. Ena tävlar dressyr och den andra hoppning. Jag hoppas verkligen att det blir många som vill vara med, så vi kan fortsätta ordna tävlingar.

Jag bokar fint väder till tävlingarna sen...okej?

Av Nadja - 22 mars 2014 20:45

Har än en gång plockat undan kläder som Amy växt ur.... Jisses, hur kan hon redan bli 3 år?
Det bästa är dock att hon nu kan använda kläder som varit för stora innan....som tex hennes fina lipfish-klänning/tunika! :D
Jag grävde igenom hela hennes byrå och konstaterade att hon borde klara sommaren med de kläder som finns. Så länge hon inte tänker skjuta iväg i längden....hrmm...
Däremot behövs nya skor... Wohoo...shoppaaaa!!

Idag har jag varit sååå slöö... Jag har däremot varit ute på promenad med fetto-Nella två gånger och hon har banne mig sämre kondis än mig!! Vi försökte väga henne idag, men vågen fick error. Hahahahahahaha!!
Jag önskar att helgen kunde vara lite längre...jag hinner inte slappna av.

Och på tal om ingenting...jag MÅSTE göra nåt med mitt hår. Nathalie...minns du våra planer då förut?? Jag ska bara få lite lön så kör vi!!? hihi

Jag gillar inte skogsmaskiner egentligen, men när dom fixar till såhär fina ridvägar åt mig precis vid huset....då är det okej! Hihi!

Nathalie...vi borde ta Gibbs och Natinn till Bamböle och utforska ridvägar. :D

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards