Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2014

Av Nadja - 30 november 2014 20:21

Var till sverige i fredags... Vi var en hel buss som åkte till Friends Arena för att kolla på hästar och för att shoppa!
Jag och Nathalie körde på shopping direkt och vad ser jag inte direkt när jag kommer in.... Samma underbara tröja som jag köpte förra året... så jag köpte en till i en annan färg. Hahaha...och så råkade en softshelljacka komma med också... :) Ojdå...
Men sen köpte jag bara ett blinkande halsband till Gizmo och ett dynvar (örngott för er som inte förstår) med Mulle på till Amy. :) Såååå...Jag kunde ju ha shoppat mer, men jag höll mig. Bara att blunda och gå förbi....haha

Vi missade i princip hela föreställningen eftersom vi var och klappade hästar...hahahaha! Men vi såg nån värdelös hopp-clinic och fina islandshästar iaf!
På båten hem så käkade jag och Erica oxfilé. Nomnom!

På lördagen var det Lillajul och vi for på lillajulmarknad. :) Det var mysigt och det fanns en massa fina grejer...men jag hade ju inga pengar med. Erfaret där Nadja. Suck. Men jag fick en ask dadlar iaf... mums. Amy fick rida ponnyridning och så tappade vi hennes trasa nånstans. Så det var lite skoj och lite tragedi. Håhå

Idag har jag roat mig med att prissätta kläder som jag skall sälja på loppisen. Hoppas alla kläder blir sålda. Give med money.

Av Nadja - 23 november 2014 16:28

Uhhh....Idag blev min kropp väldigt trött. Zijan kändes mest arg idag och jag börjar faktiskt tro på att han har ont i bakknäna. Trött och stel var han iaf... älskade häst. Han är verkligen sååå mycket värre att rida på morgonen innan han går ut i hagen...Hans kropp behöver några timmar på sig att bli mjuk.
Min kropp var också trött....så kombon där blev ju inte så bra. Hmmm. ..
Däremot gjorde vi superfina öppnor i vänster varv. Alltid nåt som sagt.... Jag har skitont i magmusklerna också. Nys inte.

Jag har börjat julpynta också. Helst ska man ju städa innan, men jag och städredskap går inte alls ihop. VEM uppfann att man skall ha rent hemma? Suck! På torsdag får jag julpynta på jobbet. Wihuuu!! Och på fredag åker vi till friends arena på horse show. Jeeeeiiii!

Av Nadja - 22 november 2014 23:48

Red för Åsa idag på Zijan. Och fy bubblan vad kul den där hästen är. :) Idag gick det riktigt bra och även om det kom en hel del missar och missförstånd, så kändes det överlag väldigt bra.
Var lite skeptisk till hans nya sadel dock....det är Dannes gamla dressyrsadel (keiffer) och sist jag red i den så fick jag jäkligt ont... Men idag kändes den faktiskt riktigt bra. Och jag måste säga att det var lättare att sitta ner i den. Stundtals kom jag på mig själv att jag hellre satt ner än red lätt. Yeah! Kanske man skall starta nån dressyrklass i vår?
Fick även beröm för att jag inte tränger med höger handen mer. Grattis Nadja...alltid nåt! Bästa känslan idag var att jag inte behövde koncentrera mig på att sitta ner. Det gick liksom ändå....det bara flöt på och jag kunde koncentrera mig på min ridning. Helt fantastiskt! :) Sämsta var att skänkelvikningarna åt höger har börjat bråka igen. Jag har fortfarande inte kommit på hur jag skall sitta för att inte störa Zijan...men jag har en plan inför imorgon! Det är bra att mentalträna ibland.

Nu borde jag sova så jag orkar rida imorgon igen. Hoppas vi får göra nån rolig övning! God natt



Av Nadja - 15 november 2014 20:30

Nu börjar jag komma nånvart...hehehehe... På måndag skall jag ringa ett samtal och hoppas på goda nyheter. :) Jag tänker kämpa tills jag får igenom det.. jag berättar sen.

Just nu tittar jag på junior eurovision. Alltså....dom är ju så jäkla små och duktiga! Skulle Amy stå där uppe och sjunga så skulle jag spricka av stolthet! Att dom vågar!! Jag är imponerad! :)

Jag kollade just upp när Hunger Games 3, Mockingjay, har premiär... typ på tisdag!!! Och på tisdag kan jag inte gå för då jobbar jag....så på onsdag då? Nån som kommer med? Jag har inte råd, men va faaan, jag måste se den!!

Av Nadja - 14 november 2014 22:07

Oj, vart tog veckan vägen? Det har gått så fort....tack o lov...och nu är det helg!!
Idag har jag harvat, fixat upp nya sadelhängare i sadelkammaren, satt upp mer julbelysning på stallplan och haft möte + mina lektioner. I helgen har jag inget planerat...och jag hoppas på sovmorgon imorgon. Jag kan inte åka nånstans eftersom bensinen i bilen skall räcka tills jag får lön. Lycka till.... suck
Jag är en fattig människa!

Åh så vackert jag fixade... här är det nästan klart...hittade en gammal bräda på skullen och skruvade dit den... så fick jag plats med 3 sadlar till. Kostnad: Nada!! Brädan fanns, sadelhängarna fanns, skruvar fanns. Bra!
Nästa år blir det färg på träet.

Och såhär vackert blev julbelysningen!! :) De tre tomtarna till höger hjälpte till.

Av Nadja - 12 november 2014 20:30

...synd att man har så dåligt tålamod. Vissa saker kommer ju ganska snabbt inpå...tex Åsa-träningen och LillaJul. Men jag längtar så fruktansvärt mycket till Julafton, tills vi flyttar in i huset, tills jag får köpa häst igen... och en massa sånt. Jag önskar ibland att man kunde spola fram tiden lite...så att man kan börja njuta lite igen. Den här lägenheten känns fortfarande och ÄR fortfarande bara ett tillfälligt boende....och jag börjar bli less på det. :(
Å andra sidan vill jag inte spola fram tiden alls... det går redan tillräckligt snabbt ändå. Hur blev Amy 3,5 år liksom? Jag gick ju runt med henne på armen för bara ett litet tag sen....?
Lika bra att leva i nuet och njuta av att man är i livet. Det kan ändras snabbt. Alldeles för snabbt.

Av Nadja - 11 november 2014 23:42

Det är nog dags att plocka fram mina vinterstövlar... och yllesockor...Jag börjar ju få kallt om fötterna när jag håller lektion. Och det är inte ens minusgrader ännu. Inte bra!
Jag vill rida igen....om 2 veckor så kommer Åsa igen och jag skulle ju gärna sitta på en häst före det. Kroppen och musklerna fungerar ju bättre om dom ANVÄNDS ibland!!! Suuck
Till och med eleverna frågar om inte vi kan sitta på hästarna ibland. Jag vill rida meeeeeeera!

Nu tänker jag sova med mina mjukisbyxor på. Jag har kallt. God natt.

Av Nadja - 10 november 2014 22:37

Det är sååååååååå kul att dela tvättstuga med sina grannar!!
Varför kan folk inte hålla tider? Och att sno min IKEA påse var väl nödvändigt också? Tack för att ni inte snodde tvätten iaf.

Jag.vill.flytta.till.huset.NU

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards