Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2012

Av Nadja - 7 mars 2012 21:26

Jag har så dålig fantasi så nu blir det en lista istället...


Dag 1 - Om mig själv
Dag 2 - Vad jag senast köpte
Dag 3 - Mina favoritskor
Dag 4 - 5 punkter som ni inte visste om mig
Dag 5 - Det här får mig att må bra
Dag 6 - 
 En gammal bild på dig själv 
Dag 7 - Något som jag är beroende av
Dag 8 - Favoritplagg

Dag 9 -  Dagens outfit

Dag 10 - Det här åt jag idag
Dag 11 - I min väska
Dag 12 - Senaste bok jag läste ut

Dag 13 - Favorit motto 
Dag 13 - En bild från en resa du har varit på
Dag 14 
En bild som gör dig glad 
Dag 15 - Hur känner du dig idag?
 

Dag 16 - Om jag blev rikast i världen skulle jag...
Dag 17 - Ett sommarminne
Dag 18 - Ett kort på din dator
Dag 19 - Något du längtar efter
Dag 20 - Mina favorit dagar på året

Av Nadja - 6 mars 2012 21:10

Idag blev det en promenad med mamma och syster.... Amy var med också såklart. Det var härligt väder..lite kallt i blåsten, men det var ändå skönt.

Det kan ha varit den friska luften, men nu ikväll har jag haft energi till att göra storkok åt Amy... Så nu har hon mat i frysen ett tag igen. Hon äter min hemlagade mat så mycket hellre än burkmaten. Jag förstår henne... en del av burkmaten luktar och smakar ju inte gott alls.... Amy är dock världens bästa unge, så hon äter precis allt ändå. Sötnos. 

Imorgon skall jag rida Sirius! Jippii.... 

Jag & Sirius     

Av Nadja - 5 mars 2012 22:13

Jag är så sjukt besatt av Turkisk Yoghurt.... med lite honung i.... åh herregud vad gott det är!!      

Av Nadja - 5 mars 2012 21:19

Idag erbjöd sig Amys farmor att vara barnvakt!   Så jag passade på att fråga Nathalie om jag fick komma med och rida och det fick jag! Jippiii.... 
Jag red Bergakungen (alltså Gibbe) och han var sååååå söt. Provade rida i N's bomlösa sadel och den var jätteskön, men jag fick nog sträcka ut mina stackars korta ljumskar...HAHA! Men på Gibbs föredrar jag nog att vara barbacka... det är så mysigt! Fast jag måste nog prova sadeln en gång till, fast med ridbyxor på mig. Idag hade jag mjukisbyxor... ähum... väldigt vackert.

Vi tuffade runt på en åker och Gibbs och jag tränade på piaffen.... eller asså... haha... njae... vi tränade mest på att koncentrera oss, men Gibbe ser allt... bilar, hundar, människor, jakttorn, fågel... och man MÅSTE titta på ALLT! Så det så....

Tur att det finns så snälla och gulliga hästar som Gibbs. Och så snälla människor som lånar ut sina hästar!   Min dag blev plötsligt mycket bättre.

Bergakungen      

Av Nadja - 5 mars 2012 11:10

Jag har såååå noll inspiration att blogga... Jag har nog en massa jag vill skriva om, men det är så elakt så jag tänker inte göra det. Jag är trots allt så pass väluppfostrad....

Jag blir bara så ledsen över allt skitsnack... Sopa rent framför egen dörr först innan man börjar hacka på nån annan. Och är det nåt man är osäker över så är det väl bara att FRÅGA den här personen varför den gjorde si och så.... det finns oftast alltid en orsak till varför man gör som man gör. Och ibland kanske man inte själv tycker att det är den bästa lösningen, men just då hade man inget val.

FATTA....


Och va fan lär sig ungdomarna i skolan nu för tiden? Att vara kaxig och otrevlig mot vuxna? För dagens ungdom har noll respekt.. satans bortskämda glin... skaffa er ett liv, sluta leva på mammas och pappas pengar och bete er inte som ni är kvar på dagis!!!! Jag blir rent ut sagt förvånad när jag hör åldern på vissa personer... Dom beter sig som 12-åringar, men är i verkliga livet 16-17 år! What?
Kan ju tillägga att jag flyttade hemifrån när jag var 17 år och hade före det betalat för mig så länge jag bodde hemma. Jag har haft sommarjobb VARJE sommar sen 7:an i högstadiet. Det gör mig inte till nåt helgon, men nog FAN hade jag mer vett i huvet då än vissa i samma ålder idag!
Suck... nu blev det gnäll iallafall... 


Sen finns det någa få ungdomar som är helt underbara. Hälsar artigt.... kan bete sig normalt och är uppfostrade och snackar inte skit. TACK


Nåja... jag ska snart och rida med Nathalie. Skönt att rensa hjärnan med lite hästdoft!

Av Nadja - 4 mars 2012 00:13

Mysigt, Mysigare, Mysigast var det idag på vår ridtur.... Jag red Stjärna idag för första gången och hon är ju för söt.... det är alltså Nathalies fasters andra Nordsvensk.

Helt underbart väder var det.... sooool!


Här har ni oss.... från vänster Nathalie o Gibbe, Jag o Stjärna och Gisse o Natinn. Tihihihi.....


Sen bar det av till svärmor och käka middag... där blev vi hela dagen och kvällen... sen hem och kolla på melodifestivalen.... Jeeeiii.... NU SOVA! Zzzzzz

Av Nadja - 2 mars 2012 22:26

I morgon ska jag få rida igen!   Det är såååå härligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Just nu trivs jag väldigt bra med att bara rida andras hästar... det negativa är att man inte får bestämma NÄR man ska rida... för alla fina soliga dagar så vill ju såklart ägaren själv rida.
Som tur är så har jag ju min fina vän Nathalie som har turen att ha två hästar (nästan tre) så då lyckas jag ibland hänga med på en och annan mystur. I morgon blir det en sån tur.... och Gisse ska också med. Det kommer att bli riktigt mysigt.
Sen ska jag ut till svärmor för Mackes kusiner och morbror är på besök. (Mackes ena kusin heter Amy.... fniss... men vad gör man när favoritnamnet är upptaget av en kusin?... jo, man tar det ändå!!!!!!! Så ja... det får väl bli 2 Amy helt enkelt...


Klockan är halv tolv och Amy somnade för 20 minuter sen.... öhm... så från kl 21 (när hon vanligtvis somnar) så har hon babblat och babblat.... gjort olika pruttljud med munnen och snurrat runt i sängen 209627 varv.
Vanliga barn brukar skrika... men inte min tös.... haha... nej nej... lika glad som alltid och inte det minsta trött.
Nåja, till slut föll nog huvudet ner och hon somnade... snacka om att trötta ut sig. Jag tror hon är som en hund som behöver aktivering.... annars går hjärnan på högvarv sen... tur att vi åker till farmor imorrn och är lite sociala.



Utslagen.....

   

En första titt på mitt stall.... ursäkta bildkvalitén, men jag orkade inte fixa till den. Här ser ni iallafall västra stalldelen och dom två "shettisboxarna" som jag kallar dom.
Eventuellt slår jag ut mellanväggen och använder den som box precis som den är... (förstorar boxdörren såklart) men jag har inte bestämt mig ännu. Till vänster i bild ser ni lite trä och vitt.... det är en likadan box, fast större och med träplankor upptill. Så jaaa... 2 boxar har jag redan utan att jag behöver göra nåt egentligen. 


Av Nadja - 2 mars 2012 10:58

Idag fick Amy sin nya bilstol... det blev precis den jag ville ha!   Köpte begagnad och den var jättefin!

Här är den!

Maxi Cosi Mobi


     

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards