Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2012

Av Nadja - 11 mars 2012 10:02

- min familj

- mina djur

- mina vänner

- hästarna

- ostbågar

- våren

- att vara mammaledig

- frisk luft

- vårt nya hem... får en bra känsla i magen när jag åker dit. Hoppas vi kan flytta in snart.

- ärliga människor

- gulliga filmer

Av Nadja - 10 mars 2012 15:47

Köpte just en Brio Race.... hihihi...  

Av Nadja - 10 mars 2012 13:40

...att känna panik över att jag glömt att ringa hovslagaren

...att tvingas planera min dag minut för minut, så jag hinner åka och rida

...att få köpa B-vitamin till hästen... då är det vår...

...att inte kunna rida när jag vill

...att mocka

...att skriva lapp om vilket täcke min häst ska ha

...att det inte luktar häst i hallen hemma

...att inte få räkna ut foderstat och köpa mysiga hinkar 

...att hänga i stallet 3 timmar mer än jag planerat

...Santo


Snart snart är jag där igen... eget stall, egna rutiner, egen häst! YESS!!!

Av Nadja - 10 mars 2012 10:40

Alla har väl favoritsidor sparade....
Här har ni några av mina favoritsidor:


http://www.hippok9.nu/ - örter m.m

http://www.equalityline.se/butiker.html - alla hästbutiker i bl.a sverige, finland, norge, danmark

http://www.wordsmith.org/anagram/index.html - namnomvandlare.... bara för att det är kul! HAHA!

Av Nadja - 10 mars 2012 08:24

Jag glömde ju att skriva om en dag igår så idag blir det dubbla.


Jaha... 5 saker ni inte visste om mig...


1. Jag älskar späckhuggare

2. I natt drömde jag att jag blev biten av en orm.... nu gillar jag inte ormar längre.... bläää!

3. I gymnasiet testade dom min IQ ifall den var onormalt låg (fniss).... resultatet blev "över medel" .... tji fick dom! Grejen är den att jag slösar inte energi på onödiga matematiska uträkningar (lång matte, fysik osv) och annat skit. Suck. Men jag är ju inte helt bakom flötet för det.... daah

4. Jag tål inte att man döper djur till människo-namn!

5. Jag använde mascara första gången när jag var typ 16 år.

Titta titta... skulle det varit sol idag så skulle den slagit ut! Lille krokusen!    

Av Nadja - 10 mars 2012 08:20

Hahaha! Jag är ju inte direkt en sko-människa! Med det menar jag att jag bara köper skor för att man måste ha nåt på fötterna.

Så just nu är mina favoritskor mina Kuoma mommo-stövlar. Finns inget varmare och skönare att gå i på vintern. Haha! Bäst i stallet.... bäst överallt!

 

Av Nadja - 8 mars 2012 21:46

Räknas mat?

Annars var det nog Amys gåstol...   

Av Nadja - 7 mars 2012 21:27

Ja, vad ska man säga om mig då?

Jag är en gammal människa... fyller 31 i sommar... Jag bor på Åland som är en ö mellan Sverige och Finland. I år har jag jobbat hela 11 år på en ridskola som ridinstruktör. Just nu är jag mammaledig med min underbara dotter Amy som föddes i Juni 2011.
Vi köpte en hästgård på landet i oktober 2011 och planerar att flytta in i slutet på sommaren/hösten... är dock en del som skall fixas först... vi renoverar alltså en stor del av huset. Boxar skall också byggas i stallet och staket skall upp runt alla hagar bland annat.

Hästar och djur har alltid varit mitt stora intresse.... just nu är jag hästlös, men det gör ingenting för jag har så fina vänner som lånar ut sina hästar så jag får rida ändå. Jag har en Papillon-pojk som är 11 år och en katt som är 10år. 

Ja, så intressant är mitt liv.      

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards